ESCOBAR ALVAREZ, Mª ANGELES

Publications

Language for Specific Purposes and Audio Description Tasks: A Case Study

  • Mª Ángeles Escobar-Álvarez

Miscelánea: A journal of english and american studies (p. 87-110) - 2024

Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza

10.26754/ojs_misc/mj.20249488 View at source

  • ISSN/ISBN 1137-6368

Textos multimodales y tareas de traducción en español como lengua extranjera: la adquisición del clítico se por parte de adultos de habla holandesa

  • Escobar Álvarez, María Ángeles
  • Vermeulen, Anne

Estudios humanísticos. Filología (p. 45-65) - 2022

Editor: Servicio de Publicaciones

10.18002/ehf.i44.7363 View at source

  • ISSN/ISBN 0213-1392

Una herramienta automática para el aprendizaje de los conectores discursivos

  • Iria da Cunha
  • Mª. Angeles Escobar-Alvarez

Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación (p. 205-233) - 2022

Editor: Servicio de Publicaciones

10.17398/1988-8430.35.2.205 View at source

  • ISSN/ISBN 1988-8430

On the use of video description in an online collaborative writing project with ESP learners of tourism studies

  • Moreno, A.I.
  • Escobar, M.Á.

Language Teaching Research Quarterly (p. 46-63) - 2021

Editor: European Knowledge Development (EUROKD)

10.32038/ltrq.2021.23.05 View at source

  • ISSN/ISBN 2667-6753

Recomendaciones sobre lenguaje claro en español en el ámbito jurídico-administrativo: análisis y clasificación

  • Iria da Cunha
  • M. Ángeles Escobar

Pragmalinguistica (p. 129-148) - 2021

Editor: Grupos de Investigación Estudios de Pragmalinguistica y Semainein

  • ISSN/ISBN 1133-682X

Comparing textual genres in Spanish: the case of the tourism domain

  • Iria da Cunha
  • M. Amor Montané
  • Beatriz Fisas
  • M. Ángeles Escobar

Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ) (p. 163-190) - 2021

Editor: Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE)

10.17398/2340-2784.42.163 View at source

  • ISSN/ISBN 1139-7241

Spanish Adult Students’ Intention- Behaviour Toward MOOCs During the COVID-19 Pandemic

  • Maria Ángeles Escobar Alvarez
  • Julie Ciancio

Íkala (p. 531-551) - 2021

Editor: Universidad de Antioquia

10.17533/udea.ikala.v26n3a04 View at source

  • ISSN/ISBN 0123-3432

Audiovisual translation (dubbing and audio description) as a didactic tool to promote foreign language learning: The case of Spanish clitic pronouns

  • Vermeulen, A.
  • Escobar-Álvarez, M.Á.

Translation and Translanguaging in Multilingual Contexts (p. 86-105) - 2021

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/ttmc.00060.ver View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

Teaching And Researching English For Specific Purposes, by Elżbieta D. Lesiak-Bielawska (Krakow: Księgarnia Akademicka, 2018)

  • Mª Ángeles Escobar-Álvarez (res.)

Miscelánea: A journal of english and american studies (p. 175-180) - 2021

Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza

10.26754/ojs_misc/mj.20216058 View at source

  • ISSN/ISBN 1137-6368

L1 Use in Content-based and CLIL Settings. María Martínez-Adrián, M. Juncal Gutiérrez-Mangado & Francisco Gallardodel-Puerto, eds. 2019 Special issue of the International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 22. ISSN: 1747-7522.

  • Mª ÁNGELES ESCOBAR ÁLVAREZ (res.)

Nexus (p. 45-47) - 2020

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

  • ISSN/ISBN 1697-4646

Mediating Specialized Knowledge and L2 Abilities: New Research in Spanish/English Bilingual Models and Beyond

  • Escobar, L.
  • Moreno, A.I.

(p. 1-386) - 1/01/2022

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-87476-6 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030874759

Curso de inglés para adultos

  • Mª Ángeles Escobar Álvarez (coord.)
  • Iria da Cunha Fanego
  • Mª Teresa González Mínguez
  • Alba Luzondo Oyón

2017

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2017

  • ISSN/ISBN 978-84-362-7668-8

English Grammar and Learning Tasks for Tourism Studies

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

2011

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 9788436261035

Sintaxis inglesa : guía didáctica

  • Ricardo Mairal Usón
  • Mª Ángeles Escobar Álvarez

2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

The Acquisition of Syntax in Romance Languages

  • Torrens García, Vicenç (coord.)
  • Escobar, Linda (coord.)

2006

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9027253013

Data-driven learning to improve writing skills in foreign language

  • M Ángeles Escobar Álvarez
  • Ana Ibáñez Moreno

Designing Online Assessment. Solutions that are Rigorous, Trusted, Flexible and Scalable (p. 59-61) - 2022

Editor: EADTU Special interest Group on Online Assessment

10.5281/zenodo.6563226 View at source

  • ISSN/ISBN 90-79730-44-0

Análisis contrastivo inglés-español de las recomendaciones sobre lenguaje claro en el ámbito jurídico-administrativo en los últimos 10 años dentro de la Unión Europea

  • M.ª Ángeles Escobar
  • Eva Samaniego

Lenguaje claro y tecnología en la Administración (p. 15-40) - 2022

Editor: Comares

  • ISSN/ISBN 978-84-1369-444-3

Developing CLIL in tertiary education: Working with tourism texts

  • Álvarez, M.Á.E.

English for Specific Purposes Instruction and Research: Current Practices, Challenges and Innovations (p. 269-288) - 21/12/2019

Editor: Springer International Publishing

10.1007/978-3-030-32914-3_14 View at source

  • ISSN/ISBN 9783030329136

L2 English learning and performance through online activities: A case study

  • M. Ángeles Escobar

Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 47-58) - 2016

Editor: Routledge Reino Unido

  • ISSN/ISBN 9781138120433

The acquisition of universal quantifiers in Spanish

  • Escobar Álvarez, María Ángeles
  • Torrens García, Vicenç

First language acquisition of morphology and syntax: perspectives across languages and learners (p. 119-135) - 2008

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027253064

An overview of generative grammar

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Current trends in linguistic theory: unidades didácticas de Modelos Teóricos Descriptivos de la Lengua Inglesa (p. 13-96) - 2006

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-362-5294-2

Evidence for a principles and parameters theory of L2 acquisition: a case study of acquisition of spanish relative pronouns by english-speaking adults

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje (p. 1493-1504) - 2000

Editor: s.n.

  • ISSN/ISBN 84-699-3362-0

Designing and implementing blogs in English second language learning

  • Silvia Sánchez Calderón
  • María Ángeles Escobar Álvarez

2022 Envisioning Report For Empowering Universities (p. 34-36) - 2022

Editor: European Association of Distance Teaching Universities and the Authors

  • ISSN/ISBN 9789079730469

Análisis de las necesidades de los estudiantes durante la elaboración del Trabajo Fin de Máster

  • M ª Ángeles Escobar Álvarez
  • Rubén Chacón Beltrán
  • Alicia San Mateo Valdehíta

La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 381-384) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1

Open linguistic glossary applications: the syntax tree generator

  • María Angeles Escobar Alvarez
  • Ismael Iván Teomiro García

Innovación educativa en la era digital: libro de actas (p. 321-324) - 2018

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-09-15658-0

The adult L2 acquisition of the saxon genitive: italian and spanish results

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico] (p. 2) - 2010

Editor: Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 978-84-8158-479-0

Errores similares en la adquisición de primeras y segundas lenguas:: el caso de los prnombres resumptivos

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 84) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

El modelo de parámetros en la clase de inglés para adultos

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas (p. 77-86) - 2006

Editor: Servei de Publicacions i Intercanvi Científic

  • ISSN/ISBN 84-7632-960-1

English e-learning: a new methodology

  • Escobar Álvarez, María Ángeles

Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN (p. 41) - 2004

Editor: Departamento de Filología Inglesa

  • ISSN/ISBN 84-7455-103-X

The acquisition of clitics and strong pronouns in Catalan

  • Escobar, L
  • Gavarro, A

CLITICS IN PHONOLOGY, MORPHOLOGY AND SYNTAX (p. 161-180) - 1/01/2000

Editor: JOHN BENJAMINS B V PUBL

  • ISSN/ISBN 0166-0829

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

El método contrastivo para el aprendizaje de segundas lenguas mediante el libro digital enriquecido

  • Clara Rodríguez Salgado
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • María Goicoechea de Jorge (secr.)
  • Jesús García Laborda (voc.)

2022

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Compilación y análisis de un corpus textual sobre psicología: hacia la redacción asistida de textos académicos en este ámbito (Resumen)

  • Joanna Moraza
  • María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
  • Jesús García Laborda (pres.)
  • Iria da Cunha Fanego (secr.)
  • Juan Antonio Núñez Cortés (voc.)

2022

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Dialogismo, razonamiento y cognición: estudio empírico de la influencia de la conversación exploratoria en L2 sobre la inteligencia colectiva y su posible internalización

  • Ángel De Mingo García
  • Aoife Kathleen Ahern (dir. tes.)
  • Raquel Hidalgo Downing (pres.)
  • Isabel García Parejo (secr.)
  • Pedro Guijarro Fuentes (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
  • Francisco Lorenzo Bergillos (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-517) - 2021

Reading institution: Universidad Complutense de Madrid

El cambio gramatical en las construcciones progresivas del inglés

  • Carlos van Arkel Simón
  • Carmen Guarddon Anelo (dir. tes.)
  • Francisco Javier Martín Arista (pres.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (secr.)
  • Pilar Guerrero Medina (voc.)

2018

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Clasificación lingüística y análisis sociolingüístico de los anglicismos en el español de México: La incorporación de los anglicismos en los Estados de Puebla y Tlaxcala a principios del siglo XXI

  • Stepánka Rubesova
  • Ana Ibáñez Moreno (dir. tes.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (pres.)
  • Cristina Calle Martínez (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The impact of different methods of instruction of l2 spanish determiners and the role of language transfer

  • Jorge Gabriel Berges Puyó
  • María Angeles Escobar Alvarez (dir. tes.)
  • Aoife Kathleen Ahern (pres.)
  • Ismael Iván Teomiro García (secr.)
  • José Amenós Pons (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Empowering immigrant hispanic learners in the United States: the westland middle school case study

  • Stacy Ragsdale
  • Antonia Sagredo Santos (dir. tes.)
  • María Sandra Peña Cervel (pres.)
  • María Luz Arroyo Vázquez (secr.)
  • Eduardo de Gregorio Godeo (voc.)
  • María del Rosario Piqueras Fraile (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

2014

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Propuesta del modelo de reconstrucción dialectal para la traducción de variedades de lenguas

  • Jairo A. Sánchez Galvis
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Ana Bocanegra-Valle (pres.)
  • Beatriz Rodríguez López (secr.)
  • Jorge Arús Hita (voc.)
  • Izaskun Elorza (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

2012

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

A comparative study of English, Lakhota and Cheyenne syntax within the framework of role and reference grammar

  • Avelino Corral Esteban
  • Ricardo Mairal Usón (dir. tes.)
  • Francisco José Cortés Rodríguez (pres.)
  • María Beatriz Pérez Cabello de Alba (secr.)
  • Rocío Jiménez Briones (voc.)
  • Francisco Javier Martín Arista (voc.)
  • María Angeles Escobar Alvarez (voc.)
... View more Collapse

(p. 1-464) - 2011

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/9/25 11:35 AM