Borrás Gené, Oriol oriol.borras@urjc.es

Publications

Analyzing the Influence of Belbin’s Roles on the Quality of Collaborative Learning for the Study of Business Fundamentals

  • Flores Ureba S
  • Simón de Blas C
  • Borrás-Gené O
  • Macías-Guillén A

Education Sciences - 1/9/2022

10.3390/educsci12090594 View at source

  • ISSN 22277102

Digital Educational Escape Room Analysis Using Learning Styles

  • Borras-Gene, Oriol
  • Montes Diez, Raquel
  • Macias-Guillen, Almudena;

Information (Switzerland) - 1/11/2022

10.3390/info13110522 View at source

  • ISSN 20782489

Professional and Academic Digital Identity Workshop for Higher Education Students

  • Borras-Gene, Oriol
  • Serrano-Lujan, Lucia
  • Montes Diez, Raquel;

Information (Switzerland) - 1/10/2022

10.3390/info13100490 View at source

  • ISSN 20782489

Using Mentimeter in higher education: online digital tool to encourage and enhance the acquisition of knowledge in a fun way

  • Jimenez Rodriguez, Virginia
  • Blazquez-Rodriguez, Maribel
  • Pichardo Galan, J. Ignacio
  • Carabantes-Alarcon, David
  • Mancha-Caceres, Olga, I
  • Borras-Gene, Oriol
  • Lopez-Medina, Esteban F.
  • Logares Jimenez, Marina
  • Cornejo-Valle, Monica
  • Gonzalez-Enriquez, Isabel
  • Isorna Alonso, Esther
  • Hernandez-Melian, Alejandro
  • Ramos-Toro, Monica;
... View more Collapse

Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022

10.30827/eticanet.v22i1.22262 View at source

  • ISSN 1695324X

Usando mentimeter en educación superior: Herramienta digital en línea para incentivar y potenciar la adquisición de conocimiento de manera lúdica

  • Virginia Jiménez Rodríguez
  • María Isabel Blázquez
  • JI Pichardo
  • David Carabantes Alarcón
  • Olga Mancha Cáceres
  • Oriol Borrás Gené
  • Esteban Francisco López Medina
  • Marina Logares
  • Mónica Cornejo Valle
  • Isabel González
  • Esther Isorna Alonso
  • Alejandro Hernández
  • Mónica Ramos Toro
... View more Collapse

Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022

  • ISSN 1695324X
  • iMarina

InterpAPPctúa, mejorando la interacción a través de gamificación

  • Jorge Chavero Morcillo
  • Oriol Borrás Gené

Ie Comunicaciones (p. 13-21) - 1/1/2022

  • ISSN 16994574
  • iMarina

A Guided Scratch Visual Execution Environment to Introduce Programming Concepts to CS1 Students

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Connolly, Cornelia
  • Palacios-Alonso, Daniel
  • Borras-Gene, Oriol;

Information (Switzerland) - 1/9/2021

10.3390/info12090378 View at source

  • ISSN 20782489

Educational Hall Escape: Increasing Motivation and Raising Emotions in Higher Education Students

  • Macias-Guillen, Almudena
  • Montes Diez, Raquel
  • Serrano-Lujan, Lucia
  • Borras-Gene, Oriol;

Education Sciences - 1/9/2021

10.3390/educsci11090527 View at source

  • ISSN 22277102

Students and Teachers Using Mentimeter: Technological Innovation to Face the Challenges of the COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic in Higher Education

  • Ignacio Pichardo, J.
  • Lopez-Medina, Esteban F.
  • Mancha-Caceres, Olga
  • Gonzalez-Enriquez, Isabel
  • Hernandez-Melian, Alejandro
  • Blazquez-Rodriguez, Maribel
  • Jimenez, Virginia
  • Logares, Marina
  • Carabantes-Alarcon, David
  • Ramos-Toro, Monica
  • Isorna, Esther
  • Cornejo-Valle, Monica
  • Borras-Gene, Oriol;
... View more Collapse

Education Sciences - 1/11/2021

10.3390/educsci11110667 View at source

  • ISSN 22277102

Motivational effects of open badges in MOOCs. A learner perception study in OpenVM Learning Hub and MiriadaX

  • Buchem, Ilona
  • Borras-Gene, Oriol;

E-Mentor (p. 22-35) - 1/1/2020

10.15219/em86.1479 View at source

  • ISSN 17316758

Estrategias de adaptación metodológica y tecnológica ante la pandemia del covid-19 en la universidad

  • César Cáceres Taladriz (ed lit)
  • Oriol Borrás Gené (ed lit)
  • Natalia Esteban (ed lit)
  • Daniel Becerra Jiménez (ed lit)

1/1/2021

  • ISBN 9788413779300
  • iMarina

El uso de Mentimeter para promover la participación del alumnado en el aula y en el Campus Virtual

  • José Ignacio Pichardo Galán
  • María Isabel Blázquez Rodríguez
  • Olga Mancha Cáceres
  • Isabel González Enríquez
  • Virginia Jiménez Rodríguez
  • Esther Isorna Alonso
  • Oriol Borrás Gené
  • David Carabantes Alarcón
  • Mónica Cornejo Valle
  • Alejandro Hernández Melián
  • Marina Logares
  • Esteban Francisco López Medina
  • Mónica Ramos Toro
... View more Collapse

Jornada «Aprendizaje Eficaz Con Tic En La Ucm» (p. 471-482) - 1/1/2022

  • iMarina

Taller de identidad digital profesional en formato híbrido a través de herramientas interactivas

  • Oriol Borrás Gené

Innovaciones Educativas En El Ámbito Edificatorio (p. 147-158) - 1/1/2022

  • iMarina

Grabación de vídeos como elemento motivacional y de autorreflexión en el aprendizaje de la programación.

  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Oriol Borrás Gené

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 297-312) - 1/1/2021

  • iMarina

Introducción al Área de Ciencias, Ingenierías y Arquitectura

  • Antonio Julio López Galisteo
  • Oriol Borrás Gené

Aplicaciones De Las Plataformas De Enseñanza Virtual A La Educación Superior: [Vi Monográfico De Innovación Docente] (p. 315-322) - 1/1/2021

  • iMarina

Elige tu propia aventura en el examen. Gamificación de exámenes en Moodle (Aula Virtual)

  • Antonio Julio López Galisteo
  • Oriol Borrás Gené

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 351-362) - 1/1/2021

  • iMarina

Trabajando la Emoción y la Motivación a través de Escape Room Educativo Combinado con el uso de las TIC

  • Almudena Macías Guillén
  • Raquel Montes Díez
  • Lucía Serrano Luján
  • Oriol Borrás Gené

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 547-562) - 1/1/2021

  • iMarina

Experiencia en la utilización de un sistema de evaluación gamificado como elemento motivacional para el aprendizaje en educación superior

  • Oriol Borrás Gené
  • Almudena Macías Guillén

Innovación Educativa: Avances Desde La Investigación (p. 119-130) - 1/1/2021

  • iMarina

Introducción Monográfico Innovación Docente (2021)

  • Oriol Borrás Gené
  • César Cáceres Taladriz
  • Natalia Esteban

Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 13-18) - 1/1/2021

  • iMarina

Uso de telegram como herramienta de comunicación en enseñanza superior

  • Oriol Borrás Gené

Innovaciones Metodológicas Con Tic En Educación (p. 1903-1924) - 1/1/2021

  • iMarina

Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Oriol Borrás Gené
  • Marta Gómez Gómez

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019

  • iMarina

Empowering MOOC Participants: Dynamic Content Adaptation Through External Tools

  • Borras-Gene, Oriol;

Lecture Notes In Computer Science (p. 121-130) - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-19875-6_14 View at source

  • ISSN 03029743

Personal Learning Environments as the basis of a New Course for Master's Programmes

  • Garcia-Navarro, J.
  • Jimenez-Rivero, A.
  • Borras-Gene, O.;

Proceedings Of Inted2018 Conference (p. 1.313-1.319) - 5/3/2018

  • ISSN 23401079
  • iMarina

Teaching FEM software in formal and non-formal environment with MOOCs

  • Castedo, Ricardo
  • Santos, Anastasio P.
  • Lopez, Lina M.
  • Chiquito, Maria
  • Borras-Gene, Oriol;

Sixth International Conference On Technological Ecosystems For Enhancing Multiculturality (Teem'18) (p. 678-683) - 24/10/2018

10.1145/3284179.3284299 View at source

University experience in peer evaluation for team work in computer sciences

  • Borras-Gene, Oriol;

Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018

  • iMarina

Use of digital badges for training in digital skills within higher education

  • Borras-Gene, Oriol;

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018

  • ISSN 24762172
  • iMarina

Detection of non-formal and informal learning in Learning Communities supported by social networks in the context of a cooperative MOOC

  • Cruz-Benito, Juan
  • Borras-Gene, Oriol
  • Garcia-Penalvo, Francisco J.
  • Fidalgo Blanco, Angel
  • Theron, Roberto;

2015 International Symposium On Computers In Education, Siie 2015 (p. 195-200) - 12/4/2016

10.1109/siie.2015.7451675 View at source

Gamified Open Q&A Forum Model as a platform for a cMOOCs

  • Borrás-Gene, O
  • Martinez-Nuñez, M
  • Blázquez-Sevilla, A

Inted2016 Proceedings (p. 0-0) - 7/3/2016

  • ISSN 23401079
  • iMarina

Evolution of the Conversation and Knowledge Acquisition in Social Networks related to a MOOC Course

  • Garcia-Penalvo, Francisco J.
  • Cruz-Benito, Juan
  • Borras-Gene, Oriol
  • Fidalgo Blanco, Angel;

Learning And Collaboration Technologies. Second International Conference, Lct 2015 (p. 470-481) - 3/8/2015

10.1007/978-3-319-20609-7_44 View at source

  • ISSN 03029743

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/1/24 6:34 PM