Blanco González, Alicia Cándida alicia.blanco@urjc.es

Publications

Relationship Between Equality Policies and Moral Legitimacy According to Experts' Perceptions

  • Blanco-Gonzalez, A
  • Miotto, G
  • Diez-Martin, F
  • Prado-Roman, C

Trípodos.Com. Revista Digital De Comunicació (p. 103-116) - 1/1/2020

10.51698/tripodos.2020.48p103-116 View at source

  • ISSN 11383305

Social Responsibility: A Tool for Legitimation in Spanish Universities' Strategic Plans

  • Miotto G
  • González AB
  • Del Castillo Feito C

Trípodos.Com. Revista Digital De Comunicació (p. 59-79) - 1/1/2018

  • ISSN 11383305
  • iMarina

The impacts of socially responsible human resources management on organizational legitimacy

  • del-Castillo-Feito, Cristina
  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Hernandez-Perlines, Felipe;

Technological Forecasting And Social Change - 1/1/2022

10.1016/j.techfore.2021.121274 View at source

  • ISSN 00401625

Research Challenges in Digital Marketing: Sustainability

  • Diez-Martin, Francisco
  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Prado-Roman, Camilo;

Sustainability - 2/5/2019

10.3390/su11102839 View at source

  • ISSN 20711050

The Relationship between Image, Legitimacy, and Reputation as a Sustainable Strategy: Students' Versus Professors' Perceptions in the Higher Education Sector

  • Del-Castillo-Feito, Cristina
  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Delgado-Alemany, Rafael;

Sustainability - 1/2/2020

10.3390/su12031189 View at source

  • ISSN 20711050

Achieving Legitimacy Through Gender Equality Policies

  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Diez-Martin, Francisco
  • Miotto, Giorgia;

Sage Open - 1/4/2023

10.1177/21582440231172953 View at source

  • ISSN 21582440

Analysis of relations between organizational legitimacy, its Sources and dimensions [Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones]

  • Cruz-Suárez A
  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Prado-Román C

Revista Venezolana De Gerencia (p. 9-22) - 1/1/2014

  • ISSN 13159984
  • iMarina

Legitimidad y reputación corporativa: estudio a partir de normas de sistemas de gestión ISO

  • Natalia Orviz Martínez
  • Alicia Blanco González
  • Cristina Del Castillo Feito

Revista Venezolana De Gerencia (p. 976-994) - 1/1/2020

  • ISSN 13159984
  • iMarina

Legitimacy and corporate reputation: Study from iso management system standards [Legitimidad y reputación corporativa: Estudio a partir de normas de sistemas de gestión iso]

  • Orviz Martínez N
  • Blanco González A
  • Del Castillo Feito C

Revista Venezolana De Gerencia (p. 976-994) - 1/1/2020

10.37960/rvg.v25i91.33177 View at source

  • ISSN 13159984

Analysis of the process of generating loyalty in the on-line environment using service quality and relationship quality [Análisis del proceso de generación de lealtad en el entorno on-line a través de la calidad del servicio y de la calidad de la relación]

  • Prado Román A
  • Blanco González A
  • Mercado Idoeta C

Revista Europea De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 175-183) - 1/1/2014

10.1016/j.redee.2014.09.003 View at source

  • ISSN 10196838

Entrepreneurship, innovation and economic crisis: Lessons for research, policy and practice

  • Rüdiger K
  • Peris-Ortiz M
  • Blanco-González A

(p. 1-181) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-02384-7 View at source

La gestión del marketing en las Pymes

  • Eva Marina Reinares Lara
  • Alicia Blanco González

1/1/2011

  • ISBN 9788469398562
  • iMarina

Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020

  • Sandra Escamilla Solano
  • Alicia Blanco González

1/1/2020

  • ISBN 9788409152223
  • iMarina

Marketing industrial y de servicios

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román (dir)
  • Laura Pascual Nebreda (dir)

1/1/2018

  • ISBN 9788417513467
  • iMarina

Manual de inversiones alternativas

  • Alicia Blanco González
  • Camilo Prado-Román (dir)
  • Paola Plaza Casado (dir)

1/1/2018

  • ISBN 9788416383931
  • iMarina

Introducción al marketing y la comunicación en la empresa

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Carmelo Mercado Idoeta

1/1/2016

  • ISBN 9788416701025
  • iMarina

Estrategias de marketing sectorial

  • José María Cubillo Pinilla
  • Alicia Blanco González

1/1/2014

  • ISBN 9788473569927
  • iMarina

Introducción al marketing: preguntas tipo test y sus respuestas

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Anabel Cruz Suárez

1/1/2011

  • ISBN 9788499815923
  • iMarina

Apuntes de introducción al marketing

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román

1/1/2011

  • ISBN 9788499815831
  • iMarina

Introducción al marketing y la comunicación en la empresa

  • Alicia Blanco González
  • Alberto Prado Román
  • Carmelo Mercado Idoeta

1/1/2014

  • ISBN 9788473567046
  • iMarina

¿Los planes de igualdad influyen en la ética y la legitimidad corporativa?

  • Giorgia Miotto
  • Francisco Díez Martín
  • Alicia Blanco González

Ética, Responsabilidad Social Y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020 - 1/1/2020

  • iMarina

La responsabilidad social en la universidad y la percepción de sus grupos de interés

  • Cristina del Castillo Feito
  • Alicia Blanco González
  • Encarnación González Vázquez

Ética, Responsabilidad Social Y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020 (p. 6-7) - 1/1/2020

  • iMarina

Efectos de la crisis económica en los clubes de futbol según su nivel de legitimidad: Real Madrid CF vs. Barcelona FC

  • Miguel Prado Román
  • Francisco Díez Martín
  • Alicia Blanco González

Turismo Y Deporte (p. 77-92) - 1/1/2016

  • iMarina

Coleccionismo y museos

  • Alicia Blanco González
  • Camilo Prado Román
  • Francisco Díez Martín

Turismo Cultural Y Gestión De Museos (p. 61-72) - 1/1/2013

  • iMarina

Measuring the Country Brand Image: Implications to Manage the Smart Cities

  • Maria Cubillo-Pinilla, Jose
  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Marin-Palacios, Cristina
  • Mendez-Suarez, Mariano;

Sustainable Smart Cities: Creating Spaces For Technological, Social And Business Development (p. 183-192) - 1/1/2017

10.1007/978-3-319-40895-8_13 View at source

Strategic Management of City Brands and Its Influence in Smart Cities

  • Aragonez, Teresa
  • Alves, Goncalo Caetano
  • Blanco-Gonzalez, Alicia;

Sustainable Smart Cities: Creating Spaces For Technological, Social And Business Development (p. 79-88) - 1/1/2017

10.1007/978-3-319-40895-8_6 View at source

Bibliometric Analysis on Customer Dissatisfaction

  • Pascual-Nebreda L
  • Blanco-González A
  • Díez-Martín F

Studies In Systems, Decision And Control (p. 1-11) - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-00677-8_1 View at source

  • ISSN 21984190

The origin of the legitimacy of organizations and their determining factors

  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Prado-Román A

Studies In Systems, Decision And Control (p. 45-62) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-69989-9_4 View at source

  • ISSN 21984190

State legitimacy in France as a determinant of competitiveness and social innovation

  • Blanco-González A
  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F

Strategies and Best Practices in Social Innovation: An Institutional Perspective (p. 119-129) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-89857-5_8 View at source

The institutionalization of sports organizations: A legitimacy perspective

  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Díaz-Iglesias S
  • Prado-Román M

Sports Management as an Emerging Economic Activity: Trends and Best Practices (p. 87-99) - 1/1/2017

10.1007/978-3-319-63907-9_6 View at source

Spanish Universities' Reputation as a Determinant of the Country's Competitiveness

  • Del-Castillo, Cristina
  • Gonzalez-Vazquez, Encarnacion
  • Gil-Lafuente, Jaime
  • Blanco-Gonzalez, Alicia;

Romanian Economy. A Century Of Transformation (1918-2018): Proceedings Of Espera 2018 (p. 1057-1068) - 1/1/2019

  • iMarina

HOW SIMILAR OR DIFFERENT ARE THE GENERIC SKILLS AMONG DIFFERENT AREAS OF KNOWLEDGE? A COMPARATIVE ANALYSIS IN THE SPANISH HIGHER EDUCATION

  • Angel Zuniga-Vicente, Jose
  • Blanco Gonzalez, Alicia
  • Prado Roman, Camilo;

Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3945-3954) - 1/1/2011

  • ISSN 23401117
  • iMarina

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

ANÁLISIS DE LA INSATISFACCIÓN A TRAVÉS DE LA TEORÍA DE LA EVALUACIÓN

  • CABANELAS LORENZO, PABLO (Codirector)
  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: LAURA PASCUAL NEBREDA

22/4/2022

  • iMarina

How organizations manage change by implementing their CSR Policies to be sustainable through equality perspectives

  • Alicia Blanco González (Director)
  • María del Carmen de la Orden de la Cruz (Director) Doctorando: Susana Díaz Iglesías

21/4/2021

  • iMarina

ETICA Y DEONTOLOGÍA EN EL SECTOR UNIVERSITARIO ESPAÑOL

  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: RAFAEL DELGADO ALEMANY

25/2/2021

  • iMarina

LA CALIDAD DE LA RELACIÓN Y LA LEGITIMIDAD ORGANIZATIVA DEL SISTEMA UNIVERSITARIO

  • Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: JUAN GABRIEL MARTINEZ NAVALON

1/7/2019

  • iMarina

Influencia de los activos intangibles en los resultados sociales y económicos de las grandes empresas

  • Carlos del Castillo Peces (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Tatiana Cuervo Carabel

1/1/2017

  • iMarina

Influencia de los sistemas de gestión en la legitimidad y reputación de las organizaciones, y de estos activos intangibles en su rendimiento financiero

  • Carlos del Castillo Peces (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Natalia Orviz Martínez

1/1/2017

  • iMarina

Relationship between legitimacy, reputation and image in the Spanish public university

  • Encarnación González Vázquez (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Cristina del Castillo Feito

1/1/2018

  • iMarina

La influencia de la satisfacción de los ciudadanos en la marca de las ciudades

  • Gonçalo Caetano Alves (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Hermano Manuel Martins Gouveia

1/1/2017

  • iMarina

Análisis de variables base para reducción de holguras presupuestarias en las planificaciones y actualizaciones de proyectos de edificación

  • Francisco de Asís Díez Martín (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Luis Tomas Diez Martin

1/1/2016

  • iMarina

La marca como instrumento de posicionamiento de las ciudades

  • Gonçalo Nuno Caetano Alves (Director)
  • Alicia Blanco González (Director) Doctorando: María Teresa Aragónez Afonso Bicho

1/1/2015

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/12/23 3:06 AM