Blanco González, Alicia Cándida alicia.blanco@urjc.es
Publications
- Articles 70
- Books 11
- Book chapters 52
- Conferences 2
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 13
- Patent or software license 0
Relationship Between Equality Policies and Moral Legitimacy According to Experts' Perceptions
- Blanco-Gonzalez, A
- Miotto, G
- Diez-Martin, F
- Prado-Roman, C
Trípodos.Com. Revista Digital De Comunicació (p. 103-116) - 1/1/2020
10.51698/tripodos.2020.48p103-116 View at source
- ISSN 11383305
- iMarina
- iMarina
Social Responsibility: A Tool for Legitimation in Spanish Universities' Strategic Plans
- Miotto G
- González AB
- Del Castillo Feito C
Trípodos.Com. Revista Digital De Comunicació (p. 59-79) - 1/1/2018
- ISSN 11383305
- iMarina
The impacts of socially responsible human resources management on organizational legitimacy
- del-Castillo-Feito, Cristina
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Hernandez-Perlines, Felipe;
Technological Forecasting And Social Change - 1/1/2022
10.1016/j.techfore.2021.121274 View at source
- ISSN 00401625
Research Challenges in Digital Marketing: Sustainability
- Diez-Martin, Francisco
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Prado-Roman, Camilo;
Sustainability - 2/5/2019
10.3390/su11102839 View at source
- ISSN 20711050
The Relationship between Image, Legitimacy, and Reputation as a Sustainable Strategy: Students' Versus Professors' Perceptions in the Higher Education Sector
- Del-Castillo-Feito, Cristina
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Delgado-Alemany, Rafael;
Sustainability - 1/2/2020
10.3390/su12031189 View at source
- ISSN 20711050
Achieving Legitimacy Through Gender Equality Policies
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Diez-Martin, Francisco
- Miotto, Giorgia;
Sage Open - 1/4/2023
10.1177/21582440231172953 View at source
- ISSN 21582440
Analysis of relations between organizational legitimacy, its Sources and dimensions [Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones]
- Cruz-Suárez A
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Prado-Román C
Revista Venezolana De Gerencia (p. 9-22) - 1/1/2014
- ISSN 13159984
- iMarina
Legitimidad y reputación corporativa: estudio a partir de normas de sistemas de gestión ISO
- Natalia Orviz Martínez
- Alicia Blanco González
- Cristina Del Castillo Feito
Revista Venezolana De Gerencia (p. 976-994) - 1/1/2020
- ISSN 13159984
- iMarina
Legitimacy and corporate reputation: Study from iso management system standards [Legitimidad y reputación corporativa: Estudio a partir de normas de sistemas de gestión iso]
- Orviz Martínez N
- Blanco González A
- Del Castillo Feito C
Revista Venezolana De Gerencia (p. 976-994) - 1/1/2020
10.37960/rvg.v25i91.33177 View at source
- ISSN 13159984
Analysis of the process of generating loyalty in the on-line environment using service quality and relationship quality [Análisis del proceso de generación de lealtad en el entorno on-line a través de la calidad del servicio y de la calidad de la relación]
- Prado Román A
- Blanco González A
- Mercado Idoeta C
Revista Europea De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 175-183) - 1/1/2014
10.1016/j.redee.2014.09.003 View at source
- ISSN 10196838
Entrepreneurship, innovation and economic crisis: Lessons for research, policy and practice
- Rüdiger K
- Peris-Ortiz M
- Blanco-González A
(p. 1-181) - 1/1/2014
La gestión del marketing en las Pymes
- Eva Marina Reinares Lara
- Alicia Blanco González
1/1/2011
- ISBN 9788469398562
- iMarina
Ética, Responsabilidad Social y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020
- Sandra Escamilla Solano
- Alicia Blanco González
1/1/2020
- ISBN 9788409152223
- iMarina
Marketing industrial y de servicios
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román (dir)
- Laura Pascual Nebreda (dir)
1/1/2018
- ISBN 9788417513467
- iMarina
Manual de inversiones alternativas
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado-Román (dir)
- Paola Plaza Casado (dir)
1/1/2018
- ISBN 9788416383931
- iMarina
Introducción al marketing y la comunicación en la empresa
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Carmelo Mercado Idoeta
1/1/2016
- ISBN 9788416701025
- iMarina
Estrategias de marketing sectorial
- José María Cubillo Pinilla
- Alicia Blanco González
1/1/2014
- ISBN 9788473569927
- iMarina
Introducción al marketing: preguntas tipo test y sus respuestas
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
- Anabel Cruz Suárez
1/1/2011
- ISBN 9788499815923
- iMarina
Apuntes de introducción al marketing
- Alicia Blanco González
- Alberto Prado Román
1/1/2011
- ISBN 9788499815831
- iMarina
¿Los planes de igualdad influyen en la ética y la legitimidad corporativa?
- Giorgia Miotto
- Francisco Díez Martín
- Alicia Blanco González
Ética, Responsabilidad Social Y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020 - 1/1/2020
- iMarina
La responsabilidad social en la universidad y la percepción de sus grupos de interés
- Cristina del Castillo Feito
- Alicia Blanco González
- Encarnación González Vázquez
Ética, Responsabilidad Social Y Sostenibilidad: Seminario Responsabilidad Social 10/02/2020 (p. 6-7) - 1/1/2020
- iMarina
Efectos de la crisis económica en los clubes de futbol según su nivel de legitimidad: Real Madrid CF vs. Barcelona FC
- Miguel Prado Román
- Francisco Díez Martín
- Alicia Blanco González
Turismo Y Deporte (p. 77-92) - 1/1/2016
- iMarina
Coleccionismo y museos
- Alicia Blanco González
- Camilo Prado Román
- Francisco Díez Martín
Turismo Cultural Y Gestión De Museos (p. 61-72) - 1/1/2013
- iMarina
Measuring the Country Brand Image: Implications to Manage the Smart Cities
- Maria Cubillo-Pinilla, Jose
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Marin-Palacios, Cristina
- Mendez-Suarez, Mariano;
Sustainable Smart Cities: Creating Spaces For Technological, Social And Business Development (p. 183-192) - 1/1/2017
Strategic Management of City Brands and Its Influence in Smart Cities
- Aragonez, Teresa
- Alves, Goncalo Caetano
- Blanco-Gonzalez, Alicia;
Sustainable Smart Cities: Creating Spaces For Technological, Social And Business Development (p. 79-88) - 1/1/2017
Bibliometric Analysis on Customer Dissatisfaction
- Pascual-Nebreda L
- Blanco-González A
- Díez-Martín F
Studies In Systems, Decision And Control (p. 1-11) - 1/1/2019
10.1007/978-3-030-00677-8_1 View at source
- ISSN 21984190
The origin of the legitimacy of organizations and their determining factors
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Prado-Román A
Studies In Systems, Decision And Control (p. 45-62) - 1/1/2018
10.1007/978-3-319-69989-9_4 View at source
- ISSN 21984190
State legitimacy in France as a determinant of competitiveness and social innovation
- Blanco-González A
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
Strategies and Best Practices in Social Innovation: An Institutional Perspective (p. 119-129) - 1/1/2018
The institutionalization of sports organizations: A legitimacy perspective
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Díaz-Iglesias S
- Prado-Román M
Sports Management as an Emerging Economic Activity: Trends and Best Practices (p. 87-99) - 1/1/2017
Spanish Universities' Reputation as a Determinant of the Country's Competitiveness
- Del-Castillo, Cristina
- Gonzalez-Vazquez, Encarnacion
- Gil-Lafuente, Jaime
- Blanco-Gonzalez, Alicia;
Romanian Economy. A Century Of Transformation (1918-2018): Proceedings Of Espera 2018 (p. 1057-1068) - 1/1/2019
- iMarina
HOW SIMILAR OR DIFFERENT ARE THE GENERIC SKILLS AMONG DIFFERENT AREAS OF KNOWLEDGE? A COMPARATIVE ANALYSIS IN THE SPANISH HIGHER EDUCATION
- Angel Zuniga-Vicente, Jose
- Blanco Gonzalez, Alicia
- Prado Roman, Camilo;
Edulearn16: 8th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3945-3954) - 1/1/2011
- ISSN 23401117
- iMarina
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
ANÁLISIS DE LA INSATISFACCIÓN A TRAVÉS DE LA TEORÍA DE LA EVALUACIÓN
- CABANELAS LORENZO, PABLO (Codirector)
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: LAURA PASCUAL NEBREDA
22/4/2022
- iMarina
How organizations manage change by implementing their CSR Policies to be sustainable through equality perspectives
- Alicia Blanco González (Director)
- María del Carmen de la Orden de la Cruz (Director) Doctorando: Susana Díaz Iglesías
21/4/2021
- iMarina
ETICA Y DEONTOLOGÍA EN EL SECTOR UNIVERSITARIO ESPAÑOL
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: RAFAEL DELGADO ALEMANY
25/2/2021
- iMarina
LA CALIDAD DE LA RELACIÓN Y LA LEGITIMIDAD ORGANIZATIVA DEL SISTEMA UNIVERSITARIO
- Blanco González, Alicia Cándida (Tutor) Doctorando: JUAN GABRIEL MARTINEZ NAVALON
1/7/2019
- iMarina
Influencia de los activos intangibles en los resultados sociales y económicos de las grandes empresas
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Tatiana Cuervo Carabel
1/1/2017
- iMarina
Influencia de los sistemas de gestión en la legitimidad y reputación de las organizaciones, y de estos activos intangibles en su rendimiento financiero
- Carlos del Castillo Peces (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Natalia Orviz Martínez
1/1/2017
- iMarina
Relationship between legitimacy, reputation and image in the Spanish public university
- Encarnación González Vázquez (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Cristina del Castillo Feito
1/1/2018
- iMarina
La influencia de la satisfacción de los ciudadanos en la marca de las ciudades
- Gonçalo Caetano Alves (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Hermano Manuel Martins Gouveia
1/1/2017
- iMarina
Análisis de variables base para reducción de holguras presupuestarias en las planificaciones y actualizaciones de proyectos de edificación
- Francisco de Asís Díez Martín (Director)
- Alicia Blanco González (Director) Doctorando: Luis Tomas Diez Martin
1/1/2016
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id