Talón Ballestero, María del Pilar pilar.talon@urjc.es

Publications

The impact of dynamic pricing on restaurant customers' perceptions and price sentiment

  • Gómez-Talal, I
  • Talón-Ballestero, P
  • Leoni, V
  • González-Serrano, L

Tourism Review (p. 1101-1123) - 18/4/2025

10.1108/tr-10-2023-0739 View at source

  • ISSN 16605373

Restaurant revenue management: a systematic literature review and future challenges

  • Bujalance-Lopez, Lourdes
  • Gonzalez-Serrano, Lydia
  • Lechuga Sancho, Maria Paula
  • Talon-Ballestero, Pilar

British Food Journal (p. 2169-2196) - 1/4/2025

10.1108/bfj-08-2024-0816 View at source

  • ISSN 0007070X

Machine Learning in Hospitality: Interpretable Forecasting of Booking Cancellations

  • Gomez-Talal, Ismael
  • Azizsoltani, Mana
  • Talon-Ballestero, Pilar
  • Singh, Ashok

Ieee Access (p. 26622-26638) - 1/1/2025

10.1109/access.2025.3536094 View at source

  • ISSN 21693536

Avoiding food waste from restaurant tickets: a big data management tool

  • Gómez-Talal, I
  • González-Serrano, L
  • Rojo-Alvarez, JL
  • Talón-Ballestero, P

Journal Of Hospitality And Tourism Technology (p. 232-253) - 5/3/2024

10.1108/jhtt-01-2023-0012 View at source

  • ISSN 17579880

How to overcome a worldwide lockdown in the hospitality sector? Lessons from revenue managers

  • Flecha-Barrio, MD
  • Garcia-Muina, FE
  • González-Serrano, L
  • Talón-Ballestero, P

Journal Of Revenue And Pricing Management (p. 217-237) - 10/2/2024

10.1057/s41272-023-00468-0 View at source

  • ISSN 1477657X

Post-pandemic collaborative destination marketing: Effectiveness and impact on different generational audiences

  • Pascual-Fraile, MD
  • Villace-Molinero, T
  • Talón-Ballestero, P
  • Chaperon, S

Journal Of Vacation Marketing (p. 665-682) - 5/1/2024

10.1177/13567667231224091 View at source

  • ISSN 14791870

A longitudinal analysis of revenue management strategies and measures implemented in the hospitality industry during the COVID-19 crisis

  • Talon-Ballestero, Pilar
  • Gonzalez-Serrano, Lydia
  • Flecha-Barrio, M Dolores
  • Orea-Giner, Alicia

International Marketing Review (p. 1134-1157) - 8/3/2023

10.1108/imr-12-2021-0387 View at source

  • ISSN 02651335

The wheel of dynamic pricing: Towards open pricing and one to one pricing in hotel revenue management

  • Talón-Ballestero, P
  • Nieto-García, M
  • González-Serrano, L

International Journal of Hospitality Management - 1/4/2022

10.1016/j.ijhm.2022.103184 View at source

  • ISSN 02784319

Communication for destinations' image in crises and disasters: a review and future research agenda

  • Pascual-Fraile, MD
  • Talón-Ballestero, P
  • Villacé-Molinero, T
  • Ramos-Rodríguez, AR

Tourism Review (p. 1385-1407) - 8/11/2022

10.1108/tr-11-2021-0521 View at source

  • ISSN 16605373

Análisis del impacto de Open Pricing dinámico en el Revenue Management Hotelero

  • Hend Farahat Issa Farag
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

Revista De Análisis Turístico (p. 80-117) - 1/1/2022

  • ISSN 18852564
  • iMarina

Fundamentos de dirección hotelera

  • Talón Ballestero, Pilar
  • González Serrano, Lydia
  • Rodríguez Antón, José Miguel

(p. - ) - 1/1/2016

  • ISBN 9788490773949
  • iMarina

Yield revenue management en el sector hotelero: estrategias e implantación

  • Pilar Talón Ballestero
  • Lydia González
  • Mónica Segovia Pérez

(p. - ) - 1/1/2011

  • ISBN 9788492954315
  • iMarina

Estudio del proceso e impacto del aprendizaje organizativo en las cadenas hoteleras implantadas en España y México: Renovación del proyecto estudio de las políticas de calidad aplicadas al sector turístico de las mejores prácticas en España y México

  • Rodríguez Antón, José Miguel
  • Alonso Almeida, María del Mar
  • Rubio Andrada, Luis
  • Martín Castilla, Juan Ignacio
  • Gil Conde, Silvia
  • Berlanga de Jesús, Lorenza
  • Segovia Pérez, Mónica
  • Esteban Alberdi, Cristina
  • Figueroa Domecq, Cristina
  • Talón Ballestero, Pilar
  • Celemín Pedroche, Soledad
  • Soares, Filipa Maria Valido-Viegas de Paula
  • Trujillo Reyes, Juana Cecilia
  • Gutiérrez Martínez, Isis Olimpia
... View more Collapse

(p. - ) - 1/1/2010

  • ISBN 9788498867749
  • iMarina

Estudio de las políticas de calidad aplicadas al sector turismo: un análisis de las mejores prácticas en España y México

  • Rodríguez Antón, José Miguel
  • Alonso Almeida, María del Mar
  • Rubio Andrada, Luis
  • Esteban Alberdi, Cristina
  • Martín Castilla, Juan Ignacio
  • Gil Conde, Silvia
  • Talón Ballestero, Pilar
  • Figueroa Domecq, Cristina
  • Berlanga de Jesús, Lorenza
  • Soares, Filipa Maria Valido-Viegas de Paula
  • Trujillo Reyes, Juana Cecilia
  • Gutiérrez Martínez, Isis Olimpia
  • Rodríguez Vázquez, Verónica Patricia
... View more Collapse

(p. - ) - 1/1/2009

  • ISBN 9788498863307
  • iMarina

Comercialización de productos y servicios turísticos

  • J Ramon Iglesias Tovar
  • Pilar Talón Ballestero
  • Ricardo García Viana

(p. - ) - 1/1/2007

  • ISBN 9788497565080
  • iMarina

Dirección hotelera: operaciones y procesos

  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

(p. - ) - 1/1/2002

  • ISBN 8477389403
  • iMarina

Big data in restaurant management: Unsupervised modelling of ticket data and environmental variables for sales forecasting

  • Ismael Gómez Talal
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero
  • José Luis Rojo Alvarez

Tourism And Icts: Advances In Data Science, Artificial Intelligence And Sustainability (p. 159-168) - 1/1/2024

  • iMarina

Comparing tourist travel behaviour in crises and post-crises

  • Pascual-Fraile MdP
  • Talón-Ballestero P
  • Villacé-Molinero T

Handbook Of Tourism And Consumer Behavior (p. 39-51) - 1/1/2024

10.4337/9781035309801.00012 View at source

RevenueManagement and E-Tourism: The Past, Present, and Future

  • González-Serrano L
  • Talón-Ballestero P

Handbook Of E-Tourism (p. 1261-1288) - 1/1/2022

10.1007/978-3-030-48652-5_76 View at source

Las medidas de revenue management, marketing y comunicación de los hoteles frente a la crisis de la covid-19

  • Carmen Galilea Velasco
  • Pilar Talón Ballestero
  • Alicia Orea Giner

Turitec: Xiii Congreso Internacional Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 20-31) - 1/1/2021

  • iMarina

El revenue management en tiempos de volatilidad e incertidumbre

  • Pilar Talón Ballestero
  • Mª Dolores Flecha Barrio
  • Lydia González Serrano

Turismo Pos-Covid-19: Reflexiones, Retos Y Oportunidades (p. 443-449) - 1/1/2020

  • iMarina

Análisis de la influencia de las recomendaciones boca a boca (WOM) y electrónicas (EWOM) en la visita a museos

  • Pilar Talón Ballestero
  • María Teresa Villacé Molinero
  • Mónica Méndez Díaz

Modelos De Gestión E Innovación En Turismo (p. 411-436) - 1/1/2019

  • iMarina

Factores de influencia en el proceso de compra on line de alojamientos hosteleros

  • Amanda Andrada Gómez
  • Lydia González Serrano
  • María Del Pilar Talón Ballestero
  • Concepción de la Fuente Cabrero

Xii Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 394-409) - 1/1/2018

  • iMarina

Funcionamiento de los market places o plataformas de turismo colaborativo

  • María Castaño Contreras
  • María Del Pilar Talón Ballestero
  • María Teresa Villacé Molinero
  • Lydia González Serrano

Xii Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones (p. 447-464) - 1/1/2018

  • iMarina

La evolución de la comercialización turística: el caso de Expedia y Priceline

  • Mª Dolores Flecha Barrio
  • Cristina Figueroa Domecq
  • Pilar Talón Ballestero

Turitec 2016: Xi Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y La Comunicación (p. 418-435) - 1/1/2016

  • iMarina

Determinants of renevue management performance in Hotelsin Madrid, Spain

  • Pilar Abad Romero
  • Lydia González Serrano
  • Pilar Talón Ballestero

Turitec 2016: Xi Congreso Internacional De Turismo Y Tecnologías De La Información Y La Comunicación (p. 53-62) - 1/1/2016

  • iMarina

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

El Madrid americano: Patrimonios compartidos y rutas turísticas en la Comunidad de Madrid. Siglos XVI-XIX. (TOURMARK)

  • Alvarez-Ossorio Alvariño, Antonio (Investigador principal (IP))

Period: 01-01-2025 - 31-12-2028

  • iMarina

Variedades intrínsecas y dinámicas: nueva algoritmia, sistema prototipo de venta adicional para turismo sostenible y muerte súbita cardíaca.

  • Rojo Álvarez, José Luis (Investigador/a)
  • Carro Calvo, Leopoldo (Investigador principal (IP))
  • Casillas Pérez, David (Investigador/a)
  • González Serrano, Lydia María (Investigador/a)
  • FEITO CASARES, ENRIQUE (Investigador/a)
  • Caamaño Fernández, Antonio José (Investigador/a)
  • Berenfeld, Omer (Investigador/a)
  • Martinez Ramon, Manel (Investigador/a)
  • Sánchez Muñoz, Juan José (Investigador/a)
  • Benito Baz, Gema (Investigador/a)
  • Barroso Moreno, Carlos (Investigador/a)
  • GIL CASARES CASANOVA, BEATRIZ (Investigador/a)
  • Chidean, Mihaela Ioana (Investigador/a)
  • Rodríguez Ibáñez, Margarita Carmen (Investigador/a)
  • Lozano Paredes, Dafne (Investigador/a)
  • Arco Fernández, Eduardo del (Investigador/a)
  • Sánchez Carballo, Estela (Investigador/a)
  • Gómez Talal, Ismael (Investigador/a)
  • López García, Andrea (Investigador/a)
  • Feijoo Martínez, Juan Ramón (Investigador/a)
  • Talón Ballestero, María del Pilar (Investigador/a)
  • Villacé Molinero, María Teresa (Investigador/a)
... View more Collapse

Period: 01-09-2023 - 31-08-2026

  • iMarina

Museos Accesibles: Análisis de la implementación de Scooters para visitantes con movilidad reducida en el Museo Thyssen

  • Talón Ballestero, María del Pilar (Investigador/a)
  • Villacé Molinero, María Teresa (Investigador principal (IP))
  • Muñoz Mazón, Ana Isabel (Investigador principal (IP))
  • Fuentes Moraleda, Laura (Investigador/a)

Period: 04-12-2023 - 03-08-2024

  • iMarina

Data-Driven Decision Making: Applying Machine Learning to Revenue Management in Hospitality

  • González Serrano, Lydia María (Codirector)
  • Talón Ballestero, María del Pilar (Tutor) Doctorando: ISMAEL GOMEZ TALAL

11/7/2025

  • iMarina

Effects and impacts of crisis communication on the image of Spain as a touristic destination during the COVID-19 crisis and in the post-pandemic scenario

  • Villacé Molinero, María Teresa (Director)
  • Talón Ballestero, María del Pilar (Tutor) Doctorando: MARIA PILAR PASCUAL FRAILE

21/5/2024

  • iMarina

Revenue Management and Pricing in Hotel Industry: Analysing the Impact of Open Pricing on Hotels Revenue Performance

  • González Serrano, Lydia María (Tutor)
  • Talón Ballestero, María del Pilar (Codirector) Doctorando: HEND FARAHAT ISSA FARAG

17/10/2022

  • iMarina

Estudio sobre la distribución en las cadenas hoteleras españolas: análisis empírico de su repercusión en la rentabilidad de los hoteles

  • Pilar Talón Ballestero (Director)
  • Cristina Figueroa Domecq (Director)
  • Pilar Abad Romero (Director) Doctorando: Mª Dolores Flecha Barrio

1/1/2014

  • iMarina

Reveneu yield management en los hoteles de Madrid: análisis empírico de su aplicación y resultados

  • Talón Ballestero, María del Pilar (Titulado/a)
  • Lydia González Serrano (Director) Doctorando: Pilar Talón Ballestero

1/1/2010

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 11/11/25 2:54 PM