JORGE BOTANA, GUILLERMO DE
Actividades
- Artículos 22
- Libros 0
- Capítulos de libro 2
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Análisis del tamaño y especificidad de los corpus en la evaluación de resúmenes mediante el LSA: un análisis comparativo entre LSA y jueces expertos
- Olmos Albacete, Ricardo
- León Cascón, José Antonio
- Escudero, Inmaculada
- Jorge-Botana, Guillermo
Revista signos: estudios de lingüística (p. 71-81) - 27/3/2009
Editor: Instituto de Literatura y Ciencias del Lenguaje
10.4067/s0718-09342009000100004 Ver en origen
- ISSN 00350451
- ISSN/ISBN 0035-0451
New algorithms assessing short summaries in expository texts using latent semantic analysis
- Olmos R
- León J
- Jorge-Botana G
- Escudero I
Behavior Research Methods (p. 944-950) - 1/8/2009
10.3758/brm.41.3.944 Ver en origen
- ISSN 1554351X
- ISSN/ISBN 1554-351X
Latent semantic analysis parameters for essay evaluation using small-scale corpora
- Jorge-Botana G
- León J
- Olmos R
- Escudero I
Journal of Quantitative Linguistics (p. 1-29) - 1/2/2010
10.1080/09296170903395890 Ver en origen
- ISSN 09296174
- ISSN/ISBN 0929-6174
The representation of polysemy through vectors: Some building blocks for constructing models and applications with LSA
- Jorge-Botana G
- León JA
- Olmos R
- Escudero I
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning (p. 328-342) - 1/1/2011
Editor: Inderscience Publishers
10.1504/ijceell.2011.042791 Ver en origen
- ISSN 17415055
- ISSN/ISBN 1560-4624
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: Some proposals
- Olmos R
- León JA
- Escudero I
- Jorge-Botana G
International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning (p. 192-209) - 1/1/2011
Editor: Inderscience Publishers
10.1504/ijceell.2011.040198 Ver en origen
- ISSN 17415055
- ISSN/ISBN 1560-4624
The Construction-Integration framework: A means to diminish bias in LSA-based call routing
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Barroso A
International Journal of Speech Technology (p. 151-164) - 1/6/2012
10.1007/s10772-012-9129-5 Ver en origen
- ISSN 15728110
- ISSN/ISBN 1381-2416
Using latent semantic analysis to grade brief summaries: A study exploring texts at different academic levels
- Olmos R
- León J
- Jorge-Botana G
- Escudero I
Literary and Linguistic Computing (p. 388-403) - 1/9/2013
10.1093/llc/fqs065 Ver en origen
- ISSN 02681145
- ISSN/ISBN 0268-1145
Transforming Selected Concepts Into Dimensions in Latent Semantic Analysis
- Olmos R
- Jorge-Botana G
- León J
- Escudero I
Discourse Processes (p. 494-510) - 1/1/2014
Editor: Routledge
10.1080/0163853x.2014.913416 Ver en origen
- ISSN 0163853X
- ISSN/ISBN 1532-6950
How lexical ambiguity distributes activation to semantic neighbors: Some possible consequences within a computational framework
- Jorge-Botana G
- Olmos R
Mental Lexicon (p. 67-106) - 1/1/2014
Editor: John Benjamins Publishing Company
10.1075/ml.9.1.04jor Ver en origen
- ISSN 18711340
- ISSN/ISBN 1871-1375
Automated LSA assessment of summaries in distance education: Some variables to be considered
- Jorge-Botana, G.
- Luzón, J.M.
- Gómez-Veiga, I.
- Martín-Cordero, J.I.
Journal of Educational Computing Research (p. 341-364) - 2015
Editor: Baywood Publishing Co. Inc.
10.1177/0735633115571930 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1541-4140
Este/a investigador/a no tiene libros.
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
- Guillermo Jorge-Botana
- José María Luzón Encabo
- M. Bermudo Delgado
- Antonio Contreras Felipe
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
- Ana María Pérez García
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021
Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)
- ISSN/ISBN 9789079730438
La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric
- Jorge-Botana, Guillermo
- Olmos Albacete, Ricardo
- Luzón Encabo, José María
Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (p. 191-216) - 1/1/2022
Editor: Virtual Educa
- ISSN/ISBN 978-9942-39-625-9
- Dialnet
- iMarina
Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric
- Miguel Santamaría Lancho
- José María Luzón Encabo
- Mauro Hernández Benítez
- Guillermo Jorge-Botana
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 109-115) - 2018
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id