The data shown for the Universidad Carlos III de Madrid are partial, as they are intended to answer 2 questions:

  • Who is researching a specific topic?
  • What is an expert, group or particular department researching?

The search results will adhere to the following limits: active Researchers at Carlos III University of Madrid, Projects since 2006 and Publications, Theses, Patents and Software since 2008.

Gallego Perez, Juan Ignacio jigalleg@hum.uc3m.es

Publications

New synergies between the podcast and music industries: Spotify plays the rhythm

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Radio Journal (Radio Journal) (p. 105-121) - 4/2022

https://doi.org/10.1386/rjao_00058_1 View at source

  • EISSN 2040-1388
  • ISSN 1476-4504
Open Access

Las desigualdades de género en la industria de la música en España. Un estudio de metodología mixta = Les desigualtats de gènere en la indústria de la música a Espanya. Un estudi de metodologia mixta

  • Gil Escribano, Miguel Angel
  • Muntanyola Saura, Dafne
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Debats (Debats) (p. 43-60) - 11/2022

https://doi.org/10.28939/iam.debats-136-2.3 View at source

  • ISSN 0212-0585
Open Access

El cine español en el catálogo de Netflix: una aproximación desde la diversidad cultural = Spanish Cinema in the Netflix catalog: a diversity perspective

  • Aranzubia Cob, Asier
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Comunicacion y Sociedad (Mexico) (Comunicacion y Sociedad (Mexico)) (p. e8030) - 9/2021

https://doi.org/10.32870/cys.v2021.8030 View at source

  • EISSN 2448-9042
  • ISSN 0188-252X

The value of sound: Datafication of the sound industries in the age of surveillance and platform capitalism

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

First Monday - 6/2021

https://doi.org/10.5210/fm.v26i7.10302 View at source

  • ISSN 1396-0466
Open Access

Una mirada a la diversidad en las industrias radiofónica y musical en España = A look into diversity in the radio and music industry in Spain

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Cuadernos de Información y Comunicación (p. 139-155) - 12/2016

https://doi.org/10.5209/ciyc.52879 View at source

  • ISSN 1135-7991
Open Access

El crowdfunding como herramienta de financiación de contenidos radiofónicos y sonoros en España

  • Fernandez Sande, Manuel Angel
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Quaderns del CAC (p. 47-56) - 7/2015

  • EISSN 2014-2242
  • ISSN 1138-9761
Open Access

The Communication Policy of the European Commission: Radio Broadcasting since the 90s, from Radio E to Euranet Plus

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Fernández Sande, Manuel
  • Demonget, Ariane

Communication and Society (p. 13-27) - 1/2015

  • EISSN 2174-0895
  • ISSN 0214-0039

Audio digital y podcasting. Algunas aplicaciones docentes

  • Aranzubia Cob, Asier
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Estudios Sobre el Mensaje Periodistico (p. 45-53) - 3/2013

  • EISSN 1988-2696
  • ISSN 1134-1629

Relaciones entre podcasting, radio y movilidad: la distribución de contenidos de audio

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Telos: cuadernos de comunicación, tecnología y sociedad - 9/2012

  • ISSN 0213-084X

La industria de la música popular en España: los sellos independientes en la era digital

  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

e-compos - 8/2012

  • ISSN 1808-2599
Open Access

Trends in Radio Research: Diversity, Innovation and Policies

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Fernandez Sande, Manuel Angel
  • Limon Serrano, Nieves

2018

Editor: CAMBRIDGE SCHOLARS PUBLISHING

  • ISBN 978-1-5275-1349-5

Sintonizando el futuro : radio y producción sonora en el siglo XXI

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Garcia Leiva, Maria Trinidad

2012

Editor: Instituto Oficial de Radiotelevisión

  • ISBN 978-84-88788-85-6

The New Role of Music Radio Formats: The Platformization of the Radio System?. In: The Routledge Companion to Radio and Podcast Studies

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

The Routledge Companion to Radio and Podcast Studies (p. 429-437) - 6/2022

Editor: Routledge

10.4324/9781003002185-49 View at source

  • ISBN 978-0-367-43263-8

User Generated Playlists: Radio Music Programming in the Age of Peer-to-Peer Production, Distribution and Consumption. In: Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Radio Audiences and Participation in the Age of Network Society (p. 195-211) - 12/2015

Editor: Routledge

  • ISBN 978-0-415-73915-3

New perspectives on audience activity: "prosumption" and media activism as audience practices . In: Audience transformations. Shifting audience positions in late modernity

  • O'neill, Brian
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Zeller, Frauke

Audience transformations. Shifting audience positions in late modernity (p. 157-171) - 7/2013

Editor: Routledge

  • ISBN 978-0-415-82736-2

Radio e musica popolare in rete: distruzioni, trasformazioni e ri-mediazioni. In: La radio in Italia. Storia, mercati, formati, pubblici, tecnologie

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

La radio in Italia. Storia, mercati, formati, pubblici, tecnologie - 4/2013

Editor: CAROZZI

  • ISBN 9788843068036

La audiencia en la radio: viejos roles, nuevas funciones. In: Sintonizando el futuro: radio y producción sonora en el siglo XXI

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Sintonizando el futuro: radio y producción sonora en el siglo XXI (p. 209-227) - 12/2012

Editor: Instituto Oficial de Radiotelevisión

  • ISBN 978-84-88788-85-6

Setor da música.. independente? Apontamentos sobre a trama empresarial espanhola. In: Nas bordas e fora do mainstream musical. Novas tendências da música independente no início do século XXI

  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Nas bordas e fora do mainstream musical. Novas tendências da música independente no início do século XXI (p. 87-104) - 12/2011

Editor: Estação das Letras e Cores

  • ISBN 9788560166-50-3

Novas formas de prescrição musical. In: Nas bordas e fora do mainstream musical. Novas tendências da música independente no início do século XXI

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Nas bordas e fora do mainstream musical. Novas tendências da música independente no início do século XXI (p. 47-59) - 12/2011

Editor: Estação das Letras e Cores

  • ISBN 9788560166-50-3

La diversidad del sector radiofónico: un mapeo de la situación en Internet

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Fernandez Sande, Manuel Angel

Congreso Iberoamericano de Comunicación. Comunicación, Cultura y Cooperación (5. 2016. Madrid) - 2016

Old media institutions, new media strategies. The Imagined User: Expert understandings of audiences in press, radio and television

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

International Association for Media and Communication Research Annual Conference (Montreal 2015):<br/>Hegemony or Resistance? On the Ambiguous Power of Communication - 2015

Policies for music diversity on the digital media landscape. Spain and Canada: a comparative approach

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Radio Research Conference 2015 - 2015

Alternative Financing of Radio and Audio Projects through Crowdfunding: New Opportunities for Diversity

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Fernández Sande, Manuel

International Conference on Hispanic/Latino Media and Marketing - 2015

Policies for music diversity on the digital media landscape. The debate in Canada

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Diversité culturelle et pluralisme de l'information à l'ère numérique : mêmes combats? - 2015

Radio y diversidad musical en España. La variedad frente al mercado

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

IV Congreso Internacional de la Asociación Española de Investigación de la Comunicación (AE-IC) - 2014

Good practices for the protection and promotion of the audiovisual diversity

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Segovia Alonso, Ana Isabel

5th European Communication Conference - ECREA 2014<br/> - 2014

Radio audience and cultural consumption. How affects music standardization in the Spanish radio market to the cultural and music diversity

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

IAMCR 2013 Conference - 2013

Crowdfunding of audio and radio contents: sustainability and viability of this finance concept

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Radio Research 2013: Radio, the Resilient Medium - 2013

Reinventando la radio en tiempos de crisis. Diversidad y audiencias ante las nuevas formas de difusión

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

III Congreso Internacional Comunicación 3.0: Las media enterprises y las industrias culturales, investigar la comunicación y los nuevos medios - 2012

Open Access

Estudio de género en la industria de la música en España. Informe Final

  • Muntanyola Saura, Dafne
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Gil Escribano, Miguel Angel

2020

This researcher has no technical reports.

Dirección de contenidos festival iberoamericano de podcast: Estación Podcast. 2024

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Period: 01-05-2024 - 01-11-2024

Type of funding: Regional

Funding entity: ESTACION PODCAST S.L.

Radiografía de la Música Grabada. Promusicae

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gil Escribano, Miguel Angel

Period: 10-06-2024 - 09-08-2024

Type of funding: National

Funding entity: PROMUSICAE ¿ PRODUCTORES DE MÚSICA DE ESPAÑA

Dirección de contenidos festival iberoamericano de podcast: Estación Podcast

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Period: 17-03-2022 - 16-06-2022

Type of funding: Regional

Funding entity: ESTACION PODCAST S.L.

Podcast y creación en España. Informe de situación

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Garcia Leiva, Maria Trinidad
  • Esteban Pascual, Jose Angel
  • Fernandez Sande, Manuel Angel

Period: 06-04-2021 - 31-01-2022

Type of funding: Regional

Funding entity: DERECHOS DE AUTOR DE MEDIOS AUDIOVISUALES - DAMA

PID2019-109639RB-I00 - Diversidad y servicios audiovisuales bajo demanda por suscripción

  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Garcia Leiva, Maria Trinidad
  • Aranzubia Cob, Asier
  • Pino Romero, Cristina Del
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Fernandez Sande, Manuel Angel
  • Hernandez Prieto, Marina
... View more Collapse

Period: 01-06-2020 - 31-05-2024

Type of funding: National

Funding entity: AGENCIA ESTATAL DE INVESTIGACION (AEI)

CSO2017-83539-R - Diversidad audiovisual y plataformas en línea: el caso Netflix

  • Garcia Leiva, Maria Trinidad
  • Aranzubia Cob, Asier
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Segovia Alonso, Ana Isabel
  • Fernandez Sande, Manuel Angel
  • Alvarez Peralta, Miguel

Period: 01-01-2018 - 31-12-2020

Type of funding: National

Funding entity: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

"Estudio de género en la industria de la música"

  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gil Escribano, Miguel Angel

Period: 14-12-2018 - 13-06-2019

Type of funding: Regional

Funding entity: ASOCIACION DE MUJERES DE LA INDUSTRIA DE LA MUSICA

Contrato de Servicios de Comisariado Artístico

  • Gallego Perez, Juan Ignacio

Period: 16-06-2016 - 25-06-2016

Type of funding: Regional

Funding entity: CASTAÑAS Y BUÑUELOS S.L.

CSO2014-52354-R - Diversidad de la industria audiovisual en la era digital

  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Garcia Leiva, Maria Trinidad
  • Aranzubia Cob, Asier
  • Marenghi, Patricia Rita
  • Fernandez Sande, Manuel Angel

Period: 01-01-2015 - 31-07-2017

Type of funding: National

Funding entity: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL

COMM/IO-ES_MAD/DOF/2014/57 - Jornadas Lux de cine. Cine europeo y diversidad cultural

  • Aranzubia Cob, Asier
  • Albornoz Espiñeira, Luis Alfonso
  • Gallego Perez, Juan Ignacio
  • Garcia Leiva, Maria Trinidad
  • Ye, Peilei
  • Cañedo Ramos, Azahara

Period: 15-12-2014 - 14-02-2015

Type of funding: Regional

Funding entity: PARLAMENTO EUROPEO, OFICINA EN ESPAÑA

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/27/24 2:36 PM