McCABE-HIDALGO, Anne elisa.hidalgo@uam.es

Actividades

Mood and modality in Spanish and English history textbooks: The construction of authority

  • McCabe, Anne

Text (p. 1-30-30) - 1/1/2004

10.1515/text.2004.002 Ver en origen

  • ISSN 01654888

En torno a la identidad cultural: Hunger of memory y Days of obligation de Richard Rodriguez

  • Antón-Pacheco Sánchez, Luisa

Revista Canaria De Estudios Ingleses (p. 183-192) - 1/1/1996

  • ISBN 02115913
  • ISSN 02115913
  • iMarina

The Development of Written Discourse Competence: A Preliminary Analysis

  • Alonso Belmonte, Isabel
  • McCabe, Anne

Revista Canaria De Estudios Ingleses (p. 29-48) - 1/1/2004

  • ISSN 02115913
  • iMarina

Textual and interpersonal differences between a news report and an editorial

  • McCabe, Anne
  • Heilman, Karl

Revista Alicantina De Estudios Ingleses / Alicante Journal Of English Studies (p. 139-156-156) - 1/1/2007

10.14198/raei.2007.20.07 Ver en origen

  • ISSN 02144808

Written discourse development in CLIL at secondary school

  • Whittaker, Rachel
  • Llinares, Ana
  • McCabe, Anne

Language Teaching Research (p. 343-362) - 1/7/2011

10.1177/1362168811401154 Ver en origen

  • ISSN 13621688

Expressing evaluation across disciplines in primary and secondary CLIL writing: a longitudinal study

  • Whittaker, Rachel
  • McCabe, Anne

International Journal Of Bilingual Education And Bilingualism (p. 345-362) - 1/1/2020

10.1080/13670050.2020.1798869 Ver en origen

  • ISSN 13670050

Systemic functional linguistics: the perfect match for content and language integrated learning

  • Llinares A
  • McCabe A

International Journal Of Bilingual Education And Bilingualism - 1/1/2020

10.1080/13670050.2019.1635985 Ver en origen

  • ISSN 13670050

Conectando texto: propuesta para el desarrollo de la expresión escrita en inglés como lengua extranjera

  • Alonso Belmonte, Isabel
  • McCabe, Anne

Estudios De Linguística Aplicada (p. 13,28-28) - 1/1/2002

  • ISSN 01852647
  • iMarina

Focussing on form without Formulae?. A Reflection on Grammar Teaching

  • McCabe, Anne
  • Alonso Belmonte, Isabel

Estudios De Filología Moderna (p. 111-120) - 1/1/2006

  • ISSN 15759954
  • iMarina

Why do a doctorate?

  • McCabe, Anne

English Teaching Professional (p. 57-58-58) - 1/1/2000

  • ISSN 13625276
  • iMarina

Attitudinal Evaluation in Chinese University Students’ English Writing: A Contrastive Perspective

  • Liu, Xinghua
  • McCabe, Anne

1/1/2018

  • iMarina

An introduction to Linguistics and Languages Studies

  • McCabe, Anne

1/1/2011

  • iMarina

Challenging the concept of pure objectivity in British and Spanish hard news reports: The case of the 2006 Lebanon War

  • McCabe, Anne
  • Alonso Belmonte, Isabel

Pragmatics And Beyond New Series (p. 67-85) - 1/1/2019

10.1075/pbns.301.04mcc Ver en origen

  • ISSN 0922842X

Writing on history in a content and language integrated learning (CLIL) context: Development of grammatical metaphor and abstraction as evidence of language learning

  • Whittaker R
  • McCabe A

Language Learning And Language Teaching (p. 309-332) - 1/1/2020

10.1075/lllt.56.13whi Ver en origen

  • ISSN 15699471

Framing choice in language education: the case of freedom in constructing inequality

  • Hidalgo McCabe, Elisa A
  • Fernández González, Noelia

Language And Neoliberal Governmentality (p. 69-90) - 1/1/2020

  • iMarina

The Hippiatrica Parisina (M Recension)

  • Hidalgo McCabe, Elisa A

La Veterianaria Antiva E Medievale: Testi Greci, Latini, Arabi E Romanzi : Atti Del Ii Convegno Internazionale, Catania, 3-5 Ottobre 2007 (p. 39,53-53) - 1/1/2007

  • iMarina

Ideological Stances in Internet UsersDiscursive Construction of Immigration, Race and Racism: An Online Newspaper Case Study

  • Alonso Belmonte, Isabel
  • McCabe, Anne

Discourses On Immigration In Times Of Economic Crisis: A Critical Perspective (p. 59-85) - 1/1/2013

  • iMarina

Genre and appraisal in CLIL history texts: Developing the voice of the historian

  • McCabe, Anne
  • Whittaker, Rachel

Applied Linguistics Perspectives On Clil (p. 105-124) - 1/1/2017

  • iMarina

Signalling alignment: a corpus study of EFL use of discourse verbs in EAP

  • Neff van Aertselaer, JoAnne
  • Bunce, Caroline
  • Dafouz, Emma
  • Gallego Gallego, Diego Javier
  • Genís Pedra, Marta
  • McCabe, Anne
  • Orduna Nocito, Elena
  • Rica Peromingo, Juan Pedro
... Ver más Contraer

978-84-9012-154-2 (p. 485-497-497) - 1/1/2012

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

El streaming en CLIL y sus efectos en la socialización de estudiantes en la escuela

  • Pérez Milans, Miguel (Autor o Coautor)
  • MORTON, THOMAS MUNDELL (Autor o Coautor)
  • McCabe-Hidalgo, Anne (Autor o Coautor)
  • Martin Rojo, Luisa (Director)
  • Ana Llinares (Director) Doctorando: Hidalgo McCabe, Elisa A

30/6/2020

  • iMarina

Configuración de la interfaz discurso-gramática en el discurso del profesor de preescolar en el aula de inglés como lengua extranjera: Presentación de una red sistémica como herramienta para un análisis sistemático de las funciones reguladoras

  • McCabe-Hidalgo, Anne (Autor o Coautor)
  • Riesco Bernier, Silvia (Autor o Coautor)
  • Romero Trillo, Jesus (Autor o Coautor)
  • Whittaker Dovey, Rachel (Autor o Coautor)
  • Jesús Romero Trillo (Director)
  • Ana Llinares (Director) Doctorando: Silvia Riesco Bernier

1/1/2007

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 15:09