Sicilia Suarez, Gabriela gabriela.sicilia@uam.es

Actividades

Does preschool education attendance matter? Evidence from a natural experiment in Spain

  • Santín D
  • Sicilia G

APPLIED ECONOMICS (p. 1-14) - 8/10/2018

10.1080/00036846.2018.1470314 Ver en origen

  • ISSN 00036846

¿Por qué los mejores alumnos (no) quieren ser profesores?

  • Sicilia Suárez, Gabriela

Catedra Nova (p. 27-29) - 1/1/2016

  • ISSN 11352981
  • iMarina

Análisis de la intervención del Sector Público en la economía a partir de las políticas públicas propuestas en los programas electorales

  • Torre García, Eva de la
  • Sicilia Suárez, Gabriela

E-PUBLICA (p. 1-18-18) - 1/1/2019

  • ISSN 18855628
  • iMarina

Testing the accuracy of DEA estimates under endogeneity through a Monte Carlo simulation

  • Manuel Cordero, Jose
  • Santin, Daniel
  • Sicilia, Gabriela;

EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH (p. 511-518) - 16/7/2015

10.1016/j.ejor.2015.01.015 Ver en origen

  • ISSN 03772217

Variable selection in Data Envelopment Analysis

  • Peyrache A
  • Rose C
  • Sicilia G

EUROPEAN JOURNAL OF OPERATIONAL RESEARCH (p. 644-659) - 16/4/2020

10.1016/j.ejor.2019.09.028 Ver en origen

  • ISSN 03772217

Dealing with endogeneity in data envelopment analysis applications

  • Santín D
  • Sicilia G

EXPERT SYSTEMS WITH APPLICATIONS (p. 173-184) - 1/2/2017

10.1016/j.eswa.2016.10.002 Ver en origen

  • ISSN 09574174

Assessing potential improvement in education: Unravelling pupils' and schools’ inefficiencies using a multi-level metafrontier approach

  • Azar P
  • Sicilia G

Economic Modelling - 1/1/2023

10.1016/j.econmod.2022.106110 Ver en origen

  • ISSN 02649993

Using DEA for measuring teachers’ performance and the impact on students’ outcomes: evidence for Spain

  • Santín D
  • Sicilia G

JOURNAL OF PRODUCTIVITY ANALYSIS (p. 1-15) - 1/2/2018

10.1007/s11123-017-0517-3 Ver en origen

  • ISSN 0895562X

Líneas de Investigación/Research topics

  • GARVER, DG
  • WISSER, RC;

JOURNAL OF THE AMERICAN DENTAL ASSOCIATION (p. 1154-8) - 1/1/1977

10.14219/jada.archive.1977.0194

  • ISSN 10976841
  • iMarina

Measuring the efficiency of public schools in Uruguay: Main drivers and policy implications

  • Santin, Daniel
  • Sicilia, Gabriela;

Latin American Economic Review (p. 1-28) - 1/12/2015

10.1007/s40503-015-0019-5 Ver en origen

  • ISSN 21983526

Equidad educativa en España: comparación regional a partir de PISA 2015

  • Sicilia Suárez, Gabriela
  • Simancas Rodríguez, Rosa Fermina

1/1/2018

  • ISBN 9788469789674
  • iMarina

Measuring technical efficiency in the education sector under endogeneity

  • Sicilia Suárez, Gabriela

1/1/2018

  • ISBN 9788491778226
  • iMarina

El Impacto de la Educación Infantil en los Resultados de Primaria: Evidencia para España a partir de un Experimento Natural

  • Santin, Daniel
  • Sicilia Suarez, Gabriela

24/9/2015

  • ISBN 9788460654933
  • iMarina

Evaluar para Mejorar: Hacia el Seguimiento y la Evaluación Sistemática de las Políticas Educativas

  • Santin, Daniel
  • Sicilia Suarez, Gabriela

24/9/2015

  • ISBN 9788469705186
  • iMarina

La eficiencia educativa en Uruguay y sus determinantes: una aplicación a PISA 2009

  • Sicilia Suárez, Gabriela
  • Santín González, Daniel

El fundraising como una herramienta complementaria de financiación pública de las universidades españolas (p. 583,600-600) - 1/1/2012

  • iMarina

Impact evaluation and frontier methods in education: A step forward

  • Santín D
  • Sicilia G

Handbook of Contemporary Education Economics (p. 211-245) - 29/12/2017

  • iMarina

La calidad del profesorado, ¿qué sabemos?: Comentarios

  • Sicilia Suárez, Gabriela

Indicadores comentados sobre el estado del sistema educativo español: 2016 (p. 93,96-96) - 1/1/2016

  • iMarina

On the estimation of educational technical efficiency from sample designs: A new methodology using robust nonparametric models

  • Aparicio J
  • González M
  • Santín D
  • Sicilia G

International Series in Operations Research and Management Science (p. 87-105) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-41618-8_6 Ver en origen

  • ISSN 08848289

Testing positive endogeneity in inputs in data envelopment analysis

  • Aparicio J
  • Ortiz L
  • Santin D
  • Sicilia G

International Series in Operations Research and Management Science (p. 53-66) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-41618-8_4 Ver en origen

  • ISSN 08848289

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 21/08/23 20:30