Casla Soler, Marta marta.casla@uam.es
Publications
- Articles 35
- Books 2
- Book chapters 8
- Conferences 41
- Working papers 1
- Technical reports 0
- Research projects 13
- Supervised theses 5
- Patent or software license 0
Changes in the synchrony of multimodal communication in early language development
- Murillo E., Ortega C., Otones A., Rujas I., Casla M.
Journal Of Speech Language And Hearing Research (p. 2235-2245) - 1/9/2018
10.1044/2018_jslhr-l-17-0402 View at source
- ISSN 10924388
Early uses of personal reference terms in Spanish: Form-function relations
- Casla Soler, Marta
- Sebastian, E
Infancia Y Aprendizaje (p. 387-410) - 1/1/2006
- ISSN 02103702
- iMarina
Effects of grammatical category and morphology on fast mapping in typically developing and late talking toddlers
- Rujas, Irene
- Casla, Marta
- Mariscal, Sonia
- Lazaro Lopez-Villasenor, Miguel
- Murillo Sanz, Eva;
First Language (p. 249-280) - 1/6/2019
Editor: SAGE Publications Ltd
10.1177/0142723719828258 View at source
- ISSN 17402344
- ISSN/ISBN 1740-2344
El desarrollo del lenguaje es más de lo que los niños pueden decir
- Casla Soler, Marta
Padres Y Maestros (p. 9-13) - 1/1/2012
- ISSN 02104679
- iMarina
Errores de sobrerregularización en Español: el caso de Frog-Story
- Casla Soler, Marta
(p. 85-102) - 1/1/1999
- ISSN 15184293
- iMarina
Gesture and speech combinations beyond two-word stage in an experimental task
- Murillo E
- Galera N
- Casla M
Language Cognition And Neuroscience (p. 1291-1305) - 26/11/2015
10.1080/23273798.2015.1066509 View at source
- ISSN 23273798
Haptic perception of geometric illusions by persons who are totally congenitally blind
- Casla M
- Blanco F
- Travieso D
Journal Of Visual Impairment & Blindness (p. 583-588) - 1/1/1999
10.1177/0145482x9909300905 View at source
- ISSN 0145482X
Iatà, nena cau, nen cau, no té. Hem de corregir la parla infantil?
- Ituero García, Beatriz
- Casla Soler, Marta
(p. 6-6) - 1/1/2017
- ISSN 2014461X
- iMarina
Interacción temprana en el desarrollo afectivo y de la comunicación
- Casla Soler, Marta
- Murillo Sanz, Eva
Infancia (p. 34-40) - 1/1/2011
- ISSN 11306084
- iMarina
La percepción de las personas sordas sobre la lectura: una mirada a la adolesciencia
- Poveda Bicknell, David
- González Patiño, Javier
- Vegas Lancho, Mª Teresa
- Rujas Pascual, Irene
- Morgade Salgado, Marta
- Casla Soler, Marta
- Cuevas Fernández, Isabel
- Hernández Sánchez, Hilario
- Barba Pérez, Andrés Santos
- Martín Blanco, Jesús
Journal Of Cell Biology (p. 131-151) - 1/1/1978
- ISSN 00219525
- iMarina
Adaptación del Spanish MacArthur Communicative Development Inventories (CDI) para la investigación con niños con síndrome de Down
- Casla Soler, Marta
- Naranjo, Carolina
- Galeote Moreno, Miguel Ángel
- Madrigal Zapata, Lucía
(p. 967-982) - 1/1/2005
- iMarina
Alternativas lingüísticas en la adquisición de la referencia personal
- Sebastián Gascón, María Eugenia
- Casla Soler, Marta
Estudio Sobre La Adquisicion Del Lenguaje (p. 331-346) - 1/1/2005
- iMarina
El desarrollo físico, cognitivo y lingüístico en la infancia temprana (0-2 años)
- Sánchez Sánchez, Ana María
- Casla Soler, Marta
- Galeote Moreno, Miguel Ángel
(p. 141-168) - 1/1/2004
- iMarina
El desarrollo físico, cognitivo, lingüístico en la educación primaria (6-12 años)
- Casla Soler, Marta
- Checa Ponce, Elena
- Galeote Moreno, Miguel Ángel
(p. 235-258) - 1/1/2004
- iMarina
La adquisición de diferentes tipos de palabras en niños con síndrome de Down: un estudio preliminar
- Casla Soler, Marta
- Galeote Moreno, Miguel Ángel
- Gómez, Aurora
- Rey, Rocío
- Serrano Sánchez, Antonio
(p. 507-524) - 1/1/2005
- iMarina
Las Cátedras de Filosofía en los institutos de segunda enseñanza: el control ideológico de la educación.
- Castro Tejerina, Jorge
- Castro, Raquel de
- Casla Soler, Marta
Historia de la psicología española: desde una perspectiva socio-institucional (p. 109-144) - 1/1/1997
Editor: Madrid: Biblioteca Nueva
- ISSN/ISBN 84-7030-489-5
- Dialnet
- iMarina
Psicopedagogía: el desarrollo temprano y la importancia de la educación infantil
- Casla Soler, Marta
- Murillo Sanz, Eva
- Moreno Núñez, Ana
- Romero, Belén
(p. 44-45) - 1/1/2013
- iMarina
Adaptations of McArthur CDI for the study of language development in Children with Down Syndrome: validity and reliability
- Galeote, M
- Casla Soler, Marta
- Soto, P
- Sebastian, E
- Rey, R
1/7/2005
- iMarina
Adult response to the rhythmic movements of children at 9 months of age
- Murillo, Eva
- Moreno-Núñez, Ana
- Casla, Marta
6/7/2020
- iMarina
An experimental approach to the study of early morphological comprehension in Spanish: Intermodal Preferential Looking Paradigm
- Casla Soler, Marta
1/1/2011
- iMarina
Análisis comparativo del estudio de la comprensión lingüística temprana mediante el paradigma de preferencia visual intermodal
- Casla Soler, Marta
- Aguado-Orea, J
- Mariscal, S
- Rujas, I
- Bourgeois, L
1/1/2010
- iMarina
Book-reading on the early stages: teacher´s beliefs and current practices
- Gombao, T.
- Casla Soler, Marta
- Cuevas Fernandez, Maria Isabel
- Messina Albarenque, Claudia
1/7/2006
- iMarina
Child directed speech in nursery schools: teachers' multimodal self-repetitions
- Casla, M., Moreno, A., Murillo, E., y Rujas, I.
7/7/2022
- iMarina
Communicative Inventories for the study of vocabulary acquisition in Spanish Down Syndrome
- Casla Soler, Marta
1/7/2004
- iMarina
Developmental Psycholinguistics in Spanish: Understanding early grammar acquisition using a multi-method approach
- Casla Soler, Marta
1/1/2011
- iMarina
Do children use abstract syntactic representations from very early? Four experiments using the preferential looking technique with 2 and 3-year old children learning Spanish
- Casla Soler, Marta
1/1/2012
- iMarina
This researcher has no technical reports.
ACOMPAÑAR EL DESARROLLO DEL LENGUAJE EN EL PRIMER CICLO DE EDUCACIÓN INFANTIL: NUEVOS INDICADORES, CONTEXTOS Y HERRAMIENTAS DE EVALUACIÓN
- Rujas Pascual, Irene (Investigador/a)
- Montero Garcia-Celay, Ignacio (Investigador/a)
- Murillo Sanz, Eva (Investigador/a)
- GOMEZ PIÑEIRO, FATIMA (Investigador/a)
- Casla Soler, Marta (Investigador principal (IP))
- Lazaro Lopez-Villaseñor, Miguel (Investigador principal (IP))
Period: 01-09-2022 - 31-08-2025
Type of funding: National
Amount of funding: 39809,00 Euros.
- iMarina
Acompañar y promover el desarrollo del lenguaje en el primer ciclo de educación infantil: indicadores multimodales tempranos de los procesos de comunicación y autorregulación
- Rujas Pascual, Irene (Investigador/a)
- Montero Garcia-Celay, Ignacio (Investigador/a)
- Casla Soler, Marta (Investigador/a)
- Murillo Sanz, Eva (Investigador principal (IP))
- Lazaro Lopez-Villaseñor, Miguel (Investigador principal (IP))
Period: 01-01-2019 - 31-12-2021
Type of funding: National
Amount of funding: 44528,00 Euros.
- iMarina
Adquisición del vocabulario en niños con síndrome de Down: datos normativos, perfiles evolutivos y variables explicativas
- Casla Soler, Marta (Investigador/a)
Period: 01-01-2004 - 31-12-2006
- iMarina
Análisis de la comprensión linguística temprana mediante el paradigma de preferencia visual: Un enfoque translinguístico.
- Sonia Mariscal Altares (Investigador/a)
- Julian M Pine (Investigador/a)
- Jose Javier Aguado Orea (Investigador/a)
- Caroline Frances Rowland (Investigador/a)
- Casla Soler, Marta (Investigador principal (IP))
Period: 01-01-2009 - 30-09-2012
- iMarina
CUENTA DE RETENCIONES DE PSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACION
- Casla Soler, Marta (Investigador principal (IP))
Period: 01-01-2015 - 31-12-2000
Amount of funding: 9805,51 Euros.
- iMarina
CUENTA DE RETENCIONES DE PSICOLOGIA EVOLUTIVA Y DE LA EDUCACION
- Casla Soler, Marta (Investigador principal (IP))
Period: 31-12-2000 - 01-01-2015
- iMarina
Concepciones y experiencias de los niños y las niñas sobre la familia y la diversidad familiar: estudios visuales comparativos entre España y EE.UU.
- Poveda Bicknell, David Patrick (Investigador/a)
Period: 01-01-2013 - 31-12-2015
- iMarina
El papel del discurso histórico en la constitución de las identidades culturales. Integración social y multiculturalismo
- Casla Soler, Marta (Investigador/a)
Period: 01-01-1995 - 31-12-1998
- iMarina
Evaluacion y trayectorias de desarrollo comunicativo y lingüistico hasta los cuatro años: un analisis multi funcional e integrador
- Casla Soler, Marta (Investigador principal (IP))
- Sonia Mariscal Altares (Investigador/a)
- Montero Garcia-Celay, Ignacio (Investigador/a)
Period: 01-01-2014 - 31-12-2017
- iMarina
La adquisición de la persona gramatical en español
- Sebastian Gascon, Meugenia (Autor o Coautor)
- Casla Soler, Marta (Autor o Coautor)
- Sebastián Gascón, María Eugenia (Director) Doctorando: Casla Soler, Marta
1/1/2002
- iMarina
Medidas de procesamiento fonológico y léxico en niñas y niños con distintos niveles linguísticos
- Rujas Pascual, Irene (Autor o Coautor)
- Campos Garcia, Ruth (Autor o Coautor)
- Casla Soler, Marta (Director)
1/1/2014
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Object use and the development of conceptual thinking in nursery school: A material engagement approach
- ALESSANDRONI BENTANCOR, NICOLAS JESUS (Autor o Coautor)
- Cintia Rodríguez Garrido (Director)
- Casla Soler, Marta (Autor o Coautor) Doctorando: Alessandroni Bentancor, Nicolás Jesús
10/12/2021
- iMarina
Ostensive gestures in triadic interactions: from rhythmic ostensive gestures of the adult to children's gestures at the end of the first year of life
- Rodríguez Garrido, Maria Cintia (Autor o Coautor)
- Cintia Rodríguez (Director)
- Ana Moreno Nuñez (Otros)
- María Jesús del Olmo (Codirector)
- Olmo Barros, Maria Jesus Del (Autor o Coautor)
- Rosa Rivero, Alberto (Autor o Coautor)
- Casla Soler, Marta (Autor o Coautor) Doctorando: Ana Moreno Nuñez
3/11/2014
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
Precursores de la adquisición del primer léxico: desarrollo vocal y primeros gestos comunicativos
- Murillo Sanz, Eva (Autor o Coautor)
- Eva Murillo Sanz (Director)
- Belinchon Carmona, Mercedes (Director)
- Montero Garcia-Celay, Ignacio (Autor o Coautor)
- Casla Soler, Marta (Autor o Coautor) Doctorando: Eva Murillo Sanz
1/6/2011
Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid
- Dialnet
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
Comunicación Multimodal Y Desarrollo Humano
Role: Miembro
Researcher profiles
-
ORCID
-
Publons
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id