Fernández Fernández, Raquel
Publications
- Articles 18
- Books 3
- Book chapters 5
- Conferences 1
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
- Ana García Cuadrillero
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 72-86) - 2019
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
- ISSN/ISBN 1699-6569
Una Experiencia sobre Tertulias Dialógicas en Magisterio en Educación Primaria con la especialidad de Lengua Extranjera
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 148-159) - 2020
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
10.26378/rnlael1429367 View at source
- ISSN/ISBN 1699-6569
Making CLIL workable: a review of "Putting CLIL into practice"
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 285-287) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
El uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera: hacia una aproximación estética
- Raquel Fernández Fernández
Pulso: revista de educación (p. 33-42) - 2006
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Integration of theory and practice in CLIL
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 295-297) - 2014
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Creating tomorrow's schools today: education, our children, their futures
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 233-235) - 2012
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Sometimes learning can be sort of magic: an interview with Mario Rinvolucri
- Raquel Fernández Fernández
Pulso: revista de educación (p. 219-226) - 2010
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Presentación. CLIL/AICLE en educación
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 9-11) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a bilingual infant teacher training degree: an empirical study
- Raquel Fernández Fernández
- Matthew Johnson
Pulso: revista de educación (p. 59-78) - 2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor
- Ana María Halbach
- Antonio García Gómez
- Raquel Fernández Fernández
2009
Editor: Badajoz : Abecedario, 2009
- ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1
El uso de la literatura en la enseñanza del inglés como lengua extranjera
- Raquel Fernández Fernández
2008
Editor: Badajoz : Abecedario, 2008
- ISSN/ISBN 978-84-96560-70-3
Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández (dir.)
- Matthew Johnson (dir.)
- Jesús Aguado
2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 978-84-617-5397-0
Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?
- Fernández-Fernández, R.
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (p. 1596-1618) - 2021
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch080 View at source
- ISSN/ISBN 9781668436905
Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández
- Carolina Benito Cox
- James Crichlow
Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (p. 269-274) - 2018
Editor: Universidad de Granada
- ISSN/ISBN 978-84-338-6342-3
Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
- Raquel Fernández Fernández
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (p. 21-43) - 2020
Editor: IGI Global
- ISSN/ISBN 9781799825883
Readers' Theatre in the CLIL classroom
- Fernández, R.
Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (p. 141-163) - 2015
Editor: Peter Lang AG
10.3726/978-3-0351-0832-3 View at source
- ISSN/ISBN 9783034316293
The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom
- Ana Virginia López Fuentes
- Raquel Fernández Fernández
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (p. 259-266) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-802-2
Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees
- Raquel Fernández Fernández
On the move: glancing backwards to build a future in English studies (p. 229-235) - 2016
Editor: Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua
- ISSN/ISBN 978-84-15759-87-4
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
Lenguaje y educación - Language and education
Role: Colaborador
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id