Fernández Fernández, Raquel
Publications
- Articles 18
- Books 3
- Book chapters 5
- Conferences 1
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project
- Pilar Cabezuelo Gutierrez
- Raquel Fernández Fernández
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (p. 50-70) - 2014
Editor: Universidad de La Sabana
- ISSN/ISBN 2011-6721
Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values
- López-Fuentes, A.V.
- Fernández-Fernández, R.
International Journal of Inclusive Education - 2021
Editor: Routledge
10.1080/13603116.2021.2008532 View at source
- ISSN/ISBN 1464-5173
CLIL, Content and Language Integrated Learning
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 241-243) - 2010
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Creating tomorrow's schools today: education, our children, their futures
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 233-235) - 2012
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico
- Raquel Fernández Fernández
- Blanca Arteaga Martínez
- Nathan Florian
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 47-63) - 2022
Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura
10.30827/portalin.vi38.21068 View at source
- ISSN/ISBN 1697-7467
EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices
- Ana García Cuadrillero
- Raquel Fernández Fernández
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 72-86) - 2019
Editor: Universidad Antonio de Nebrija
- ISSN/ISBN 1699-6569
El uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera: hacia una aproximación estética
- Raquel Fernández Fernández
Pulso: revista de educación (p. 33-42) - 2006
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance
- Fernández-Fernández, R.
- Halbach, A.
English Teaching and Learning - 2023
Editor: Springer
10.1007/s42321-023-00148-7 View at source
- ISSN/ISBN 2522-8560
Integration of theory and practice in CLIL
- Raquel Fernández Fernández (res.)
Pulso: revista de educación (p. 295-297) - 2014
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 1577-0338
La implantación de proyectos educativos bilingües en la Comunidad de Madrid: las expectativas del profesorado antes de iniciar el proyecto
- Carmen Pena Díaz
- Raquel Fernández Fernández
- Antonio García Gómez
- Ana María Halbach
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 161-173) - 2005
Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura
10.30827/digibug.29128 View at source
- ISSN/ISBN 1697-7467
El uso de la literatura en la enseñanza del inglés como lengua extranjera
- Raquel Fernández Fernández
2008
Editor: Badajoz : Abecedario, 2008
- ISSN/ISBN 978-84-96560-70-3
Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández (dir.)
- Matthew Johnson (dir.)
- Jesús Aguado
2016
Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
- ISSN/ISBN 978-84-617-5397-0
Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?
- Raquel Fernández Fernández
Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (p. 21-43) - 2020
Editor: IGI Global
- ISSN/ISBN 9781799825883
Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?
- Fernández-Fernández, R.
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (p. 1596-1618) - 2021
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-6684-3690-5.ch080 View at source
- ISSN/ISBN 9781668436905
Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros
- Raquel Fernández Fernández
- Carolina Benito Cox
- James Crichlow
Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (p. 269-274) - 2018
Editor: Universidad de Granada
- ISSN/ISBN 978-84-338-6342-3
Readers' Theatre in the CLIL classroom
- Fernández, R.
Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (p. 141-163) - 2015
Editor: Peter Lang AG
10.3726/978-3-0351-0832-3 View at source
- ISSN/ISBN 9783034316293
The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom
- Ana Virginia López Fuentes
- Raquel Fernández Fernández
Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (p. 259-266) - 2022
Editor: Dykinson
- ISSN/ISBN 978-84-1122-802-2
Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees
- Raquel Fernández Fernández
On the move: glancing backwards to build a future in English studies (p. 229-235) - 2016
Editor: Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua
- ISSN/ISBN 978-84-15759-87-4
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
Lenguaje y educación - Language and education
Role: Colaborador
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id