Fernández Fernández, Raquel

Publications

A case study on teacher training needs in the Madrid bilingual project

  • Pilar Cabezuelo Gutierrez
  • Raquel Fernández Fernández

Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (p. 50-70) - 2014

Editor: Universidad de La Sabana

10.5294/4220 View at source

  • ISSN/ISBN 2011-6721

Analysing the potential of Disney-Pixar films for educating young children in inclusive values

  • López-Fuentes, A.V.
  • Fernández-Fernández, R.

International Journal of Inclusive Education - 2021

Editor: Routledge

10.1080/13603116.2021.2008532 View at source

  • ISSN/ISBN 1464-5173

CLIL, Content and Language Integrated Learning

  • Raquel Fernández Fernández (res.)

Pulso: revista de educación (p. 241-243) - 2010

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

Creating tomorrow's schools today: education, our children, their futures

  • Raquel Fernández Fernández (res.)

Pulso: revista de educación (p. 233-235) - 2012

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

Cómo define la alfabetización el profesorado de primaria de inglés: un estudio empírico

  • Raquel Fernández Fernández
  • Blanca Arteaga Martínez
  • Nathan Florian

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 47-63) - 2022

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/portalin.vi38.21068 View at source

  • ISSN/ISBN 1697-7467

EFL literacy development in CLIL settings: an insight into teachers' practices

  • Ana García Cuadrillero
  • Raquel Fernández Fernández

Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas (p. 72-86) - 2019

Editor: Universidad Antonio de Nebrija

  • ISSN/ISBN 1699-6569

El uso de los textos literarios en el aula de inglés como lengua extranjera: hacia una aproximación estética

  • Raquel Fernández Fernández

Pulso: revista de educación (p. 33-42) - 2006

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

Giving ELT a Content of Its Own: How Focusing on Literacy Development Impacts Primary CLIL Students’ Reading Performance

  • Fernández-Fernández, R.
  • Halbach, A.

English Teaching and Learning - 2023

Editor: Springer

10.1007/s42321-023-00148-7 View at source

  • ISSN/ISBN 2522-8560

Integration of theory and practice in CLIL

  • Raquel Fernández Fernández (res.)

Pulso: revista de educación (p. 295-297) - 2014

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 1577-0338

La implantación de proyectos educativos bilingües en la Comunidad de Madrid: las expectativas del profesorado antes de iniciar el proyecto

  • Carmen Pena Díaz
  • Raquel Fernández Fernández
  • Antonio García Gómez
  • Ana María Halbach

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 161-173) - 2005

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.29128 View at source

  • ISSN/ISBN 1697-7467

El uso de la literatura en la enseñanza del inglés como lengua extranjera

  • Raquel Fernández Fernández

2008

Editor: Badajoz : Abecedario, 2008

  • ISSN/ISBN 978-84-96560-70-3

Enseñanza bilingüe en la educación universitaria: el enfoque CLIL del Centro Universitario Cardenal Cisneros

  • Raquel Fernández Fernández (dir.)
  • Matthew Johnson (dir.)
  • Jesús Aguado

2016

Editor: Escuela Universitaria Cardenal Cisneros

  • ISSN/ISBN 978-84-617-5397-0

Enseñar en el proyecto bilingüe: reflexiones y recursos para el profesor

  • Ana María Halbach
  • Antonio García Gómez
  • Raquel Fernández Fernández

2009

Editor: Badajoz : Abecedario, 2009

  • ISSN/ISBN 978-84-96560-74-1

Factors Influencing Primary Teachers’ Conceptualisations of Literacy: Does Bilingual Education Make a Difference?

  • Raquel Fernández Fernández

Handbook of Research on Bilingual and Intercultural Education (p. 21-43) - 2020

Editor: IGI Global

  • ISSN/ISBN 9781799825883

Factors influencing primary teachers' conceptualisations of literacy: Does bilingual education make a difference?

  • Fernández-Fernández, R.

Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education (p. 1596-1618) - 2021

Editor: IGI Global

10.4018/978-1-6684-3690-5.ch080 View at source

  • ISSN/ISBN 9781668436905

Feeling, doing, thinking: The role of the languaje assistants at CU Cardenal Cisneros

  • Raquel Fernández Fernández
  • Carolina Benito Cox
  • James Crichlow

Nuevas perspectivas en educación bilingüe: investigación e innovación (p. 269-274) - 2018

Editor: Universidad de Granada

  • ISSN/ISBN 978-84-338-6342-3

Readers' Theatre in the CLIL classroom

  • Fernández, R.

Drama and CLIL: A New Challenge for the Teaching Approaches in Bilingual Education (p. 141-163) - 2015

Editor: Peter Lang AG

10.3726/978-3-0351-0832-3 View at source

  • ISSN/ISBN 9783034316293

The untapped potential of picture books for creating pluricultural spaces in the CLIL pre-primary classroom

  • Ana Virginia López Fuentes
  • Raquel Fernández Fernández

Addressing future challenges in early language learning and multilingual education (p. 259-266) - 2022

Editor: Dykinson

  • ISSN/ISBN 978-84-1122-802-2

Students' perceptions and concerns on the use of CLIL in teacher education degrees

  • Raquel Fernández Fernández

On the move: glancing backwards to build a future in English studies (p. 229-235) - 2016

Editor: Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua

  • ISSN/ISBN 978-84-15759-87-4

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 9/21/23 1:58 PM