Díez Prados, Mercedes
Publications
- Articles 10
- Books 7
- Book chapters 24
- Conferences 12
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
Positive self-evaluation versus negative other-evaluation in the political genre of pre-election debates
- Cabrejas-Peñuelas, A.B.
- Díez-Prados, M.
Discourse and Society (p. 159-185) - 2014
10.1177/0957926513515601 View at source
- ISSN/ISBN 0957-9265
La presencia de préstamos ingleses en las lenguas de especialidad
- Cristina Tejedor Martínez
- María Rosa Cabellos Castilla
- Isabel de la Cruz Cabanillas
- Mercedes Díez Prados
- Esperanza Cerdá Redondo
LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 347-384) - 2005
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 1133-1127
Hacia una integración de enfoques para el estudio del discurso
- Mercedes Díez Prados
Estudios de filología moderna (p. 71-86) - 2001
Editor: Facultad de Letras
- ISSN/ISBN 1575-9954
Evaluation of “Status” as a Persuasive Tool in Spanish and American Pre-electoral Debates in Times of Crisis
- Mercedes Díez Prados
- Ana Belén Cabrejas Peñuelas
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 169-195) - 2018
Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN
10.28914/atlantis-2018-40.2.09 View at source
- ISSN/ISBN 0210-6124
English loanwords in Spanish computer language
- Cabanillas, I.d.l.C.
- Tejedor Martínez, C.
- Díez Prados, M.
- Cerdá Redondo, E.
English for Specific Purposes (p. 52-78) - 2007
10.1016/j.esp.2005.06.002 View at source
- ISSN/ISBN 0889-4906
Construction and negotiation of voter-friendly identities in electoral debates
- Mercedes Díez Prados
- Ana Belén Cabrejas Peñuelas
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación (p. 93-106) - 2020
Editor: Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura
10.5209/clac.68967 View at source
- ISSN/ISBN 1576-4737
Cohesion in American political rhetoric: "the Gettysburgh Address", "I have a dream" and "Obama's Inaugural Address"
- Mercedes Díez Prados
- Ana Belén Cabrejas Peñuelas
Estudios ingleses de la Universidad Complutense (p. 37-60) - 2012
Editor: Servicio de Publicaciones
10.5209/rev_eiuc.2012.v20.39994 View at source
- ISSN/ISBN 1133-0392
Anglicisms in Spain: gender assignement and plural formation in touristic texts
- Isabel de la Cruz Cabanillas
- Cristina Tejedor Martínez
- Esperanza Cerdá Redondo
- María Rosa Cabellos Castilla
- Mercedes Díez Prados
LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 13-38) - 2007
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 1133-1127
Abstract nouns as metadiscursive shells in academic discourse
- Mercedes Díez Prados
Caplletra: revista internacional de filología (p. 153-178) - 2018
Editor: Abadia de Montserrat
10.7203/caplletra.64.11372 View at source
- ISSN/ISBN 0214-8188
"Say enough, but no more": pragmatics to the aid of language teaching
- Mercedes Díez Prados
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 53-63) - 1998
Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)
- ISSN/ISBN 1989-0796
Inglés 6: 3er ciclo de Educación Primaria.
- Mercedes Díez Prados
1995
Editor: Zaragoza : Edelvives, [1995]
- ISSN/ISBN 84-263-2743-5
Inglés 6: 3er ciclo de Educación Primaria.
- Mercedes Díez Prados
1995
Editor: Zaragoza : Edelvives, [1995]
- ISSN/ISBN 84-263-2896-2
Inglés 5: 3er ciclo de Educación Primaria.
- Mercedes Díez Prados
1994
Editor: Zaragoza : Edelvives, [1994]
- ISSN/ISBN 84-263-2667-6
Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse
- Antonio García Gómez (coord.)
- Mercedes Díez Prados (coord.)
2018
Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València
- ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8
Coherencia y cohesión en textos escritos en inglés por alumnos de Filología Inglesa: (estudio empírico)
- Mercedes Díez Prados
2003
Editor: Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-540-9
Anglès 6: 2n any de cicle superior d'Educació Primària.
- Mercedes Díez Prados
1994
Editor: Barcelona : Baula, [1994]
- ISSN/ISBN 84-479-0185-8
Verbal and nonverbal engagement devices in business persuasive discourse: The elevator pitch
- Mercedes Díez Prados
Engagement in Professional Genres (p. 217-242) - 2019
Editor: John Benjamins
- ISSN/ISBN 9789027262943
Verbal and nonverbal engagement devices in business persuasive discourse: The elevator pitch
- Prados, M.D.
Pragmatics and Beyond New Series (p. 217-242) - 2019
Editor: John Benjamins Publishing Company
10.1075/pbns.301.12die View at source
- ISSN/ISBN 0922-842X
Till word us do part: affective and epistemic contracts in oral argumentation
- Juan Pedro Rica Peromingo
- Mercedes Díez Prados
- Carmen Sancho Guinda
Lenguas para fines especificos (VII): investigación y enseñanza (p. 315-320) - 1/1/2002
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-486-0
- Dialnet
- iMarina
The use of metaphor and evaluation as discourse strategies in pre-electoral debates: Just about winning votes
- Mercedes Díez Prados
Exploring Discourse Strategies in Social and Cognitive Interaction: multimodal and cross-linguistic perspectives (p. 215-244) - 2016
Editor: John Benjamins
- ISSN/ISBN 9789027256676
The evaluative function of cohesive devices in three political texts
- Cabrejas Peñuelas, A.B.
- Díez Prados, M.
Research Trends in Intercultural Pragmatics (p. 317-341) - 2013
Editor: De Gruyter
- ISSN/ISBN 9781614515111
The contribution of thematic distribution to the cohesion of texts: thematic progression in writings of EFL students
- María Rosa Cabellos Castilla
- Mercedes Díez Prados
- Ana María Halbach
Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 79-106) - 2002
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-538-7
The Internet as a pedagogical tool in the writing process: a research-based approach
- Mercedes Díez Prados
- Ana Belén Cabrejas Peñuelas
Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes (p. 57-78) - 2018
Editor: Springer Alemania
- ISSN/ISBN 9783319689265
The Internet as a Pedagogical Tool in the Writing Process: A Research-Based Approach
- Díez-Prados, M.
- Cabrejas-Peñuelas, A.B.
English Language Education (p. 57-78) - 2018
Editor: Springer Science and Business Media B.V.
10.1007/978-3-319-68926-5_5 View at source
- ISSN/ISBN 2213-6975
The Concept of Coherence in Literary versus Non-Literary Texts
- Mercedes Díez Prados
El discurso artístico en Oriente y Occidente: semejanzas y contrastes (p. 319-336) - 1997
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 84-8317-028-0
The "But what I really meant was..." syndrome: mismatch betwen student's intended meaning and actual wording in academic writing
- Mercedes Díez Prados
- Lina Sierra Ayala
Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 125-140) - 2002
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-538-7
Untranslated English messages in Spanish advertising: an increasing trend?
- Isabel de la Cruz Cabanillas
- Mercedes Díez Prados
Nuevas tendencias y aplicaciones de la traducción (p. 71-78) - 1998
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-262-0
Turismo, ¿anglicismo (des)conocido?
- María Rosa Cabellos Castilla
- Gema Soledad Castillo García
- Esperanza Cerdá Redondo
- Mercedes Díez Prados
Modos y formas de la comunicación humana (p. 443-452) - 2010
Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha
- ISSN/ISBN 978-84-8427-759-0
The ICLE error tagging project: analysis of Spanish EFL writers
- Francisco José Ballesteros Martín
- Juan Pedro Rica Peromingo
- JoAnne Neff van Aertselaer
- Mercedes Díez Prados
Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005 (p. 89-98) - 2006
Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións
- ISSN/ISBN 84-9750-648-0
Qualitative research in textbooks: evaluating English ESO materials
- Rosa Mª Prieto Gallego
- Mercedes Díez Prados
Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 (p. 51-61) - 1997
Editor: Servicio de Publicaciones
- ISSN/ISBN 84-7801-376-8
La elaboración de un diccionario bilibgüe de unidades fraseológicas inglés-español/español-inglés con ejemplos procedentes de corpora
- Silvia Molina Plaza
- Ana Laura Rodríguez Redondo
- Emma Dafouz
- Mercedes Díez Prados
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada (p. 509-520) - 2005
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 84-609-6058-7
Frecuencia de los mecanismos de cohesión en textos escritos en lengua inglesa
- Mercedes Díez Prados
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 525-530) - 2001
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 84-8138-373-2
Evaluación de la fiabilidad de traductores automáticos de amplia difusión
- Cristina Tejedor Martínez
- Esther Laso León
- Mercedes Díez Prados
Traducción y nuevas tecnologías: herramientas auxiliares del traductor (p. 233-242) - 2001
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 978-84-8138-415-4
El desarrollo del emprendimiento social en estudios ingleses y lenguas modernas y traducción
- Mercedes Díez Prados
- Antonio García Gómez
XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018 (p. 645-651) - 2018
Editor: Asociación Española de Psicología Conductual AEPC
- ISSN/ISBN 978-84-09-02098-0
Complejidad sintáctica del texto: adquisición de oraciones con verbo en forma no personal en lengua inglesa
- JoAnne Neff van Aertselaer
- Emma Dafouz
- Mercedes Díez Prados
- Rosa Mª Prieto Gallego
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 45-52) - 2001
Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA
- ISSN/ISBN 84-8138-373-2
Anglicismos informáticos: estudio preliminar
- Cristina Tejedor Martínez
- Esperanza Cerdá Redondo
- Isabel de la Cruz Cabanillas
- Mercedes Díez Prados
Lenguas para fines específicos (VIII): investigación y enseñanza (p. 247-254) - 2005
Editor: Editorial Universidad de Alcalá
- ISSN/ISBN 84-8138-632-4
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
-
Discurso, Identidad y Cognición - Discourse, Identity and Cognition
Role: Responsable
Researcher profiles
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id