Díez Prados, Mercedes

Publications

Positive self-evaluation versus negative other-evaluation in the political genre of pre-election debates

  • Cabrejas-Peñuelas, A.B.
  • Díez-Prados, M.

Discourse and Society (p. 159-185) - 2014

10.1177/0957926513515601 View at source

  • ISSN/ISBN 0957-9265

La presencia de préstamos ingleses en las lenguas de especialidad

  • Cristina Tejedor Martínez
  • María Rosa Cabellos Castilla
  • Isabel de la Cruz Cabanillas
  • Mercedes Díez Prados
  • Esperanza Cerdá Redondo

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 347-384) - 2005

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Hacia una integración de enfoques para el estudio del discurso

  • Mercedes Díez Prados

Estudios de filología moderna (p. 71-86) - 2001

Editor: Facultad de Letras

  • ISSN/ISBN 1575-9954

Evaluation of “Status” as a Persuasive Tool in Spanish and American Pre-electoral Debates in Times of Crisis

  • Mercedes Díez Prados
  • Ana Belén Cabrejas Peñuelas

Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 169-195) - 2018

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

10.28914/atlantis-2018-40.2.09 View at source

  • ISSN/ISBN 0210-6124

English loanwords in Spanish computer language

  • Cabanillas, I.d.l.C.
  • Tejedor Martínez, C.
  • Díez Prados, M.
  • Cerdá Redondo, E.

English for Specific Purposes (p. 52-78) - 2007

10.1016/j.esp.2005.06.002 View at source

  • ISSN/ISBN 0889-4906

Construction and negotiation of voter-friendly identities in electoral debates

  • Mercedes Díez Prados
  • Ana Belén Cabrejas Peñuelas

Círculo de lingüística aplicada a la comunicación (p. 93-106) - 2020

Editor: Departamento de Lengua Española y Teoría de la Literatura

10.5209/clac.68967 View at source

  • ISSN/ISBN 1576-4737

Cohesion in American political rhetoric: "the Gettysburgh Address", "I have a dream" and "Obama's Inaugural Address"

  • Mercedes Díez Prados
  • Ana Belén Cabrejas Peñuelas

Estudios ingleses de la Universidad Complutense (p. 37-60) - 2012

Editor: Servicio de Publicaciones

10.5209/rev_eiuc.2012.v20.39994 View at source

  • ISSN/ISBN 1133-0392

Anglicisms in Spain: gender assignement and plural formation in touristic texts

  • Isabel de la Cruz Cabanillas
  • Cristina Tejedor Martínez
  • Esperanza Cerdá Redondo
  • María Rosa Cabellos Castilla
  • Mercedes Díez Prados

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 13-38) - 2007

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Abstract nouns as metadiscursive shells in academic discourse

  • Mercedes Díez Prados

Caplletra: revista internacional de filología (p. 153-178) - 2018

Editor: Abadia de Montserrat

10.7203/caplletra.64.11372 View at source

  • ISSN/ISBN 0214-8188

"Say enough, but no more": pragmatics to the aid of language teaching

  • Mercedes Díez Prados

Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas (p. 53-63) - 1998

Editor: Editorial Universidad de Almería (edual)

  • ISSN/ISBN 1989-0796

Inglés 6: 3er ciclo de Educación Primaria.

  • Mercedes Díez Prados

1995

Editor: Zaragoza : Edelvives, [1995]

  • ISSN/ISBN 84-263-2743-5

Inglés 6: 3er ciclo de Educación Primaria.

  • Mercedes Díez Prados

1995

Editor: Zaragoza : Edelvives, [1995]

  • ISSN/ISBN 84-263-2896-2

Inglés 5: 3er ciclo de Educación Primaria.

  • Mercedes Díez Prados

1994

Editor: Zaragoza : Edelvives, [1994]

  • ISSN/ISBN 84-263-2667-6

Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse

  • Antonio García Gómez (coord.)
  • Mercedes Díez Prados (coord.)

2018

Editor: Universidad de Valencia = Universitat de València

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-287-8

Coherencia y cohesión en textos escritos en inglés por alumnos de Filología Inglesa: (estudio empírico)

  • Mercedes Díez Prados

2003

Editor: Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-540-9

Anglès 6: 2n any de cicle superior d'Educació Primària.

  • Mercedes Díez Prados

1994

Editor: Barcelona : Baula, [1994]

  • ISSN/ISBN 84-479-0185-8

Anglès 5: 1r any de cicle superior d'Educació Primària.

  • Mercedes Díez Prados

1994

Editor: Barcelona : Baula, [1994]

  • ISSN/ISBN 84-479-0161-0

Verbal and nonverbal engagement devices in business persuasive discourse: The elevator pitch

  • Mercedes Díez Prados

Engagement in Professional Genres (p. 217-242) - 2019

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027262943

Verbal and nonverbal engagement devices in business persuasive discourse: The elevator pitch

  • Prados, M.D.

Pragmatics and Beyond New Series (p. 217-242) - 2019

Editor: John Benjamins Publishing Company

10.1075/pbns.301.12die View at source

  • ISSN/ISBN 0922-842X

Till word us do part: affective and epistemic contracts in oral argumentation

  • Juan Pedro Rica Peromingo
  • Mercedes Díez Prados
  • Carmen Sancho Guinda

Lenguas para fines especificos (VII): investigación y enseñanza (p. 315-320) - 1/1/2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-486-0

The use of metaphor and evaluation as discourse strategies in pre-electoral debates: Just about winning votes

  • Mercedes Díez Prados

Exploring Discourse Strategies in Social and Cognitive Interaction: multimodal and cross-linguistic perspectives (p. 215-244) - 2016

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027256676

The evaluative function of cohesive devices in three political texts

  • Cabrejas Peñuelas, A.B.
  • Díez Prados, M.

Research Trends in Intercultural Pragmatics (p. 317-341) - 2013

Editor: De Gruyter

  • ISSN/ISBN 9781614515111

The contribution of thematic distribution to the cohesion of texts: thematic progression in writings of EFL students

  • María Rosa Cabellos Castilla
  • Mercedes Díez Prados
  • Ana María Halbach

Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 79-106) - 2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-538-7

The Internet as a pedagogical tool in the writing process: a research-based approach

  • Mercedes Díez Prados
  • Ana Belén Cabrejas Peñuelas

Integrating Information and Communication Technologies in English for Specific Purposes (p. 57-78) - 2018

Editor: Springer Alemania

  • ISSN/ISBN 9783319689265

The Internet as a Pedagogical Tool in the Writing Process: A Research-Based Approach

  • Díez-Prados, M.
  • Cabrejas-Peñuelas, A.B.

English Language Education (p. 57-78) - 2018

Editor: Springer Science and Business Media B.V.

10.1007/978-3-319-68926-5_5 View at source

  • ISSN/ISBN 2213-6975

The Concept of Coherence in Literary versus Non-Literary Texts

  • Mercedes Díez Prados

El discurso artístico en Oriente y Occidente: semejanzas y contrastes (p. 319-336) - 1997

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-8317-028-0

The "But what I really meant was..." syndrome: mismatch betwen student's intended meaning and actual wording in academic writing

  • Mercedes Díez Prados
  • Lina Sierra Ayala

Research in academic English: communicative skills and strategies in the university context (p. 125-140) - 2002

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-538-7

Untranslated English messages in Spanish advertising: an increasing trend?

  • Isabel de la Cruz Cabanillas
  • Mercedes Díez Prados

Nuevas tendencias y aplicaciones de la traducción (p. 71-78) - 1998

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-262-0

Turismo, ¿anglicismo (des)conocido?

  • María Rosa Cabellos Castilla
  • Gema Soledad Castillo García
  • Esperanza Cerdá Redondo
  • Mercedes Díez Prados

Modos y formas de la comunicación humana (p. 443-452) - 2010

Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha

  • ISSN/ISBN 978-84-8427-759-0

The ICLE error tagging project: analysis of Spanish EFL writers

  • Francisco José Ballesteros Martín
  • Juan Pedro Rica Peromingo
  • JoAnne Neff van Aertselaer
  • Mercedes Díez Prados

Studies in contrastive linguistics : Proceedings of the 4th International Contrastive Linguistics Conference Santiago de Compostela, septiembre 2005 (p. 89-98) - 2006

Editor: Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións

  • ISSN/ISBN 84-9750-648-0

Qualitative research in textbooks: evaluating English ESO materials

  • Rosa Mª Prieto Gallego
  • Mercedes Díez Prados

Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 (p. 51-61) - 1997

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 84-7801-376-8

La elaboración de un diccionario bilibgüe de unidades fraseológicas inglés-español/español-inglés con ejemplos procedentes de corpora

  • Silvia Molina Plaza
  • Ana Laura Rodríguez Redondo
  • Emma Dafouz
  • Mercedes Díez Prados

Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada (p. 509-520) - 2005

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 84-609-6058-7

Frecuencia de los mecanismos de cohesión en textos escritos en lengua inglesa

  • Mercedes Díez Prados

La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 525-530) - 2001

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 84-8138-373-2

Evaluación de la fiabilidad de traductores automáticos de amplia difusión

  • Cristina Tejedor Martínez
  • Esther Laso León
  • Mercedes Díez Prados

Traducción y nuevas tecnologías: herramientas auxiliares del traductor (p. 233-242) - 2001

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 978-84-8138-415-4

El desarrollo del emprendimiento social en estudios ingleses y lenguas modernas y traducción

  • Mercedes Díez Prados
  • Antonio García Gómez

XV Foro internacional sobre la evaluación de la calidad de la investigación y de la educación superior: (FECIES), 2018 (p. 645-651) - 2018

Editor: Asociación Española de Psicología Conductual AEPC

  • ISSN/ISBN 978-84-09-02098-0

Complejidad sintáctica del texto: adquisición de oraciones con verbo en forma no personal en lengua inglesa

  • JoAnne Neff van Aertselaer
  • Emma Dafouz
  • Mercedes Díez Prados
  • Rosa Mª Prieto Gallego

La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas (p. 45-52) - 2001

Editor: Asociación Española de Lingüística Aplicada, AESLA

  • ISSN/ISBN 84-8138-373-2

Anglicismos informáticos: estudio preliminar

  • Cristina Tejedor Martínez
  • Esperanza Cerdá Redondo
  • Isabel de la Cruz Cabanillas
  • Mercedes Díez Prados

Lenguas para fines específicos (VIII): investigación y enseñanza (p. 247-254) - 2005

Editor: Editorial Universidad de Alcalá

  • ISSN/ISBN 84-8138-632-4

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 4/24/24 1:05 PM