JORGE BOTANA, GUILLERMO DE
Actividades
- Artículos 22
- Libros 0
- Capítulos de libro 2
- Congresos 1
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
A Failed Cross-Validation Study on the Relationship between LIWC Linguistic Indicators and Personality: Exemplifying the Lack of Generalizability of Exploratory Studies
- Martínez Huertas, José Ángel
- Moreno, José David
- Olmos, Ricardo
- Martínez Mingo
- Alejandro
- Jorge Botana, Guillermo
Psych (p. 803-815) - 1/1/2022
Editor: MDPI
10.3390/psych4040059 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2624-8611
Análisis del tamaño y especificidad de los corpus en la evaluación de resúmenes mediante el LSA: un análisis comparativo entre LSA y jueces expertos
- Olmos Albacete, Ricardo
- León Cascón, José Antonio
- Escudero, Inmaculada
- Jorge-Botana, Guillermo
Revista signos: estudios de lingüística (p. 71-81) - 27/3/2009
Editor: Instituto de Literatura y Ciencias del Lenguaje
10.4067/s0718-09342009000100004 Ver en origen
- ISSN 00350451
- ISSN/ISBN 0035-0451
Automated LSA assessment of summaries in distance education: Some variables to be considered
- Jorge-Botana, G.
- Luzón, J.M.
- Gómez-Veiga, I.
- Martín-Cordero, J.I.
Journal of Educational Computing Research (p. 341-364) - 2015
Editor: Baywood Publishing Co. Inc.
10.1177/0735633115571930 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1541-4140
Bridging the theoretical gap between semantic representation models without the pressure of a ranking: some lessons learnt from LSA
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Luzón J
Cognitive Processing (p. 1-21) - 1/2/2020
Editor: Springer
10.1007/s10339-019-00934-x Ver en origen
- ISSN 16124782
- ISSN/ISBN 1612-4790
Call routing based on a combination of the construction- Integration model and latent semantic analysis: A full system
- Jorge-Botana, G.
- Olmos, R.
- Barroso, A.
Informatica (Slovenia) (p. 9-21) - 2015
Editor: Slovene Society Informatika
- ISSN/ISBN 0350-5596
Can personality traits be measured analyzing written language? A meta-analytic study on computational methods
- Moreno JD
- Martínez-Huertas J
- Olmos R
- Jorge-Botana G
- Botella J
Personality And Individual Differences - 1/7/2021
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.paid.2021.110818 Ver en origen
- ISSN 01918869
- ISSN/ISBN 0191-8869
Could LSA become a “Bifactor” model? Towards a model with general and group factors
- Jorge-Botana G
- Olmos R
- Luzón J
Expert Systems with Applications (p. 71-80) - 1/10/2019
Editor: Elsevier Ltd
10.1016/j.eswa.2019.04.055 Ver en origen
- ISSN 09574174
- ISSN/ISBN 0957-4174
Distilling vector space model scores for the assessment of constructed responses with bifactor Inbuilt Rubric method and latent variables
- Martínez-Huertas JÁ, Olmos R, Jorge-Botana G, León JA
Behavior Research Methods (p. 2579-2601) - 1/10/2022
Editor: Springer
10.3758/s13428-021-01764-6 Ver en origen
- ISSN 1554351X
- ISSN/ISBN 1554-3528
- Dialnet
- iMarina
Emotional Valence Precedes Semantic Maturation of Words: A Longitudinal Computational Study of Early Verbal Emotional Anchoring
- Martínez-Huertas, J.Á.
- Jorge-Botana, G.
- Olmos, R.
Cognitive Science - 2021
Editor: John Wiley and Sons Inc
10.1111/cogs.13026 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1551-6709
How lexical ambiguity distributes activation to semantic neighbors: Some possible consequences within a computational framework
- Jorge-Botana G
- Olmos R
Mental Lexicon (p. 67-106) - 1/1/2014
Editor: John Benjamins Publishing Company
10.1075/ml.9.1.04jor Ver en origen
- ISSN 18711340
- ISSN/ISBN 1871-1375
Este/a investigador/a no tiene libros.
"IO”, the chatbot of the Faculty of Psychology (UNED) that supports students with their Final Degree Project
- Guillermo Jorge-Botana
- José María Luzón Encabo
- M. Bermudo Delgado
- Antonio Contreras Felipe
- Ángeles Sánchez-Elvira Paniagua
- Ana María Pérez García
The Envisioning Report for Empowering Universities. (Nr. 5). (p. 32-34) - 2021
Editor: European Association of Distance Teaching Universities (EADTU)
- ISSN/ISBN 9789079730438
La evaluación automática de textos discursivos para enseñar y aprender dentro y fuera del aula: el entorno G-Rubric
- Guillermo Jorge-Botana
- Ricardo Olmos Albacete
- José María Luzón Encabo
Educación sincrónica digital: debilidades y fortalezas (p. 191-216) - 2022
Editor: Virtual Educa
- ISSN/ISBN 978-9942-39-625-9
Escribir para aprender: evaluación automática de respuestas abiertas con G-Rubric
- Miguel Santamaría Lancho
- José María Luzón Encabo
- Mauro Hernández Benítez
- Guillermo Jorge-Botana
La profesionalización del docente a través de la innovación educativa. Libro de actas: IX Jornadas de redes de investigación en innovación docente. UNED, Madrid. 28, 29 y 30 de junio de 2017 (p. 109-115) - 2018
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-09-02666-1
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id