READ, TIMOTHY MARTIN
Actividades
- Artículos 31
- Libros 5
- Capítulos de libro 6
- Congresos 28
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 7
- Patentes o licencias de software 0
A system for the specification and development of an environment for distributed CSCL scenarios
- Verdejo, M.F.
- Barros, B.
- Read, T.
- Rodriguez-Artacho, M.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 139-148) - 2002
10.1007/3-540-47987-2_18 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1611-3349
An Approximation to Inclusive Language in LMOOCs Based on Appraisal Theory
- Barcena, E.
- Read, T.
- Sedano, B.
Open Linguistics (p. 38-67) - 2020
Editor: Walter de Gruyter GmbH
10.1515/opli-2020-0003 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2300-9969
Aulas AVIP y Tecnología de Colaboración en Línea
- Covadonga Rodrigo San Juan
- David Gago Fernández
- Marta Vázquez González
- José García
- Antonio Sernández Fernández
- Timothy Read
- Rafael Pastor Vargas
RedIRIS: boletín de la Red Nacional de I+D RedIRIS (p. 127-135) - 2010
Editor: Centro de Comunicaciones CSIC - RedIRIS
- ISSN/ISBN 1139-207X
Coalescing individual and collaborative learning to model user linguistic competences
- Read, T.
- Barros, B.
- Bárcena, E.
- Pancorbo, J.
User Modeling and User-Adapted Interaction (p. 349-376) - 2006
Editor: Kluwer Academic Publishers
10.1007/s11257-006-9014-5 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1573-1391
El rol de las redes sociales en la comprensión oral de segundas lenguas con soporte móvil
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read
Miscelánea: A journal of english and american studies (p. 47-69) - 2019
Editor: Prensas de la Universidad de Zaragoza
- ISSN/ISBN 1137-6368
Hacia un estudio no-modular del lenguaje
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Philologia hispalensis (p. 193-201) - 1996
Editor: Universidad de Sevilla
- ISSN/ISBN 1132-0265
Hacia un modelo de formalización del conocimiento léxico con fines informáticos
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Epos: Revista de filología (p. 425-434) - 1999
Editor: Facultad de Filología
10.5944/epos.15.1999.10121 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0213-201X
Helping people with language learning disabilities using native mobile voice recognition — Exploring its limits and advantages
- Alonso, C.
- Read, T.
- Astrain, J.J.
International Journal of Information and Education Technology (p. 590-596) - 2020
Editor: International Journal of Information and Education Technology
10.18178/ijiet.2020.10.8.1429 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2010-3689
Herramienta Audio Visual sobre Tecnología IP (AVIP) para Alcanzar Estándares de Calidad
- Rodrigo, C.
- Read, T.
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje (p. 89-96) - 2010
- ISSN/ISBN 1932-8540
ENGLISH FOR COMPUTER SCIENCE
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
2001
Editor: UNED
- ISSN/ISBN 84-362-4431-1
Informática Fundamental
- Timothy Read
- Jesús María Minguet Melián
2008
Editor: Editorial Universitaria Ramón Areces
- ISSN/ISBN 84-8004-828-X
LA GRAMÁTICA eng A DISTANCIA. PRIMERA PARTE
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
2002
Editor: UNED
- ISSN/ISBN 84-362-4556-3
La gramática inglesa a distancia
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read
2001
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-4555-5
Designing a cscl environment for experimental learning in a distance learning context
- Felisa Verdejo, M.
- Barros, Beatriz
- Read, Timothy
- Rodriguez-Artacho, Miguel
Role of Technology in CSCL: Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning (p. 139-153) - 2007
Editor: SPRINGER
10.1007/978-0-387-71136-2_9 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-0-387-71136-2
Herramientas y contenidos en abierto para un entorno universitario sin distancias
- Timothy Read
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Salvador Ros Muñoz
- Rafael Pastor Vargas
- Roberto Hernández Berlinches
Responsabilidad social universitaria (p. 132-141) - 2012
Editor: Netbiblo
- ISSN/ISBN 978-84-9745-655-5
Mobile and Massive Language Learning
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
- Agnes Kukulska-Hulme
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 151-162) - 2016
Editor: Routledge Reino Unido
- ISSN/ISBN 9781138120433
Reflections on the future of technology mediated LSP research and education
- Arús, J.
- Bárcena, E.
- Read, T.
Languages for specific purposes in the digital era (p. 345-347) - 2013
Editor: Springer Alemania
10.1007/978-3-319-02222-2_16 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783319022215
The architectonics of language MOOCs
- Read, T.
Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries (p. 91-105) - 2015
Editor: Walter de Gruyter GmbH
- ISSN/ISBN 9783110420067
Toward mobile assisted language MOOCs
- Read, T.
- Bárcena, E.
Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses (p. 225-244) - 2015
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-4666-8279-5.ch011 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781466682795
A complex tutoring system for e-learning: The new evaluation model
- Pastor, R.
- Hernández, R.
- Ros, S.
- Read, T.
- Castro, M.
- Hernández, R.
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE - 2010
10.1109/fie.2010.5673301 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1539-4565
Adaptive modelling of student diagnosis and material selection for on-line language learning
- Read, T.
- Bárcena, E.
- Barros, B.
- Verdejo, F.
Journal of Intelligent and Fuzzy Systems (p. 135-149) - 2002
- ISSN/ISBN 1064-1246
An effective way to plan a course for EHEA subjects: Translating didactical guides for a planning model
- Pastor, R.
- Hernández, R.
- Ros, S.
- Read, T.
- Castro, M.
- Hernández, R.
Proceedings - Frontiers in Education Conference, FIE - 2010
10.1109/fie.2010.5673109 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1539-4565
An enterprise e-learning solution: The practical case of the UNED in the EHEA
- Pastor, R.
- Hernández, R.
- Ros, S.
- Read, T.
- Castro, M.
- Hernández, R.
2010 IEEE Education Engineering Conference, EDUCON 2010 (p. 611-619) - 2010
10.1109/educon.2010.5492520 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781424465682
Analysing student participation in Foreign Language MOOCs: a case study
- Bárcena, E.
- Timothy Read
- Martín-Monje, E
- Castrillo, M. D.
EMOOCs 2014: European MOOCs Stakeholders Summit (p. 11-17) - 2014
Applications of a collaborative learning ontology
- Barros, B.
- Verdejo, M.F.
- Read, T.
- Mizoguchi, R.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 301-310) - 2002
Editor: Springer Verlag
10.1007/3-540-46016-0_32 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783540434757
COPPER: Modeling user linguistic production competence in an adaptive collaborative environment
- Read, T.
- Bárcena, E.
- Barros, B.
- Varela, R.
- Pancorbo, J.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) (p. 144-153) - 2005
Editor: Springer Verlag
10.1007/11527886_19 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1611-3349
Cadena Campus: Elaboración de materiales didácticos multimedia en el Campus Noroeste de la UNED
- José Luis Prieto Arroyo
- Jorge Vega Núñez
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Timothy Read
VI Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 137-138) - 2014
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 978-84-697-2134-6
Ciclope chemical: A remote laboratory to control a spectrograph
16th Triennial World Congress Of International Federation Of Automatic Control, Ifac 2005 (p. 517-522) - 1/1/2006
Editor: IFAC Secretariat
10.3182/20060621-3-es-2905.00089 Ver en origen
- ISSN 14746670
- ISSN/ISBN 1474-6670
- Dialnet
- iMarina
Deconstructing VLEs to create customized PLEs
- Ros, S.
- Caminero, A.C.
- Robles-Gómez, A.
- Hernández, R.
- Pastor, R.
- Read, T.
- Pesquera, A.
- Mũoz, R.
ITiCSE'11 - Proceedings of the 16th Annual Conference on Innovation and Technology in Computer Science (p. 384) - 2011
10.1145/1999747.1999897 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781450308878
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Aplicación de las TIC en la enseñanza-aprendizaje de la interacción y producción oral en los estudios de inglés para turismo a distancia
- María Jordano de la Torre
- Raquel Varela Méndez (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- María Luisa Sevillano García (pres.)
- Beatriz Rodríguez López (secr.)
- María Angeles Pascual Sevillano (voc.)
- Donaciano Bartolomé Crespo (voc.)
- Timothy Read (voc.)
(p. 1-546) - 2008
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
El aspecto lúdico en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las lenguas extranjeras y su cultura y literatura a través de las TIC del siglo XXI
- Fabio Pierri
- Pilar Martino Alba (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (pres.)
- Francisco Jiménez García (secr.)
- Pino Valero Cuadra (voc.)
- Antonio Bueno García (voc.)
- Timothy Read (voc.)
2017
Defensa realizada en: Universidad Rey Juan Carlos
El enfoque sociocultural en el aprendizaje de inglés en el ámbito de educación secundaria en la comunidad
- María Beatriz Cabaleiro González
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jesús García Laborda (pres.)
- María Jordano de la Torre (secr.)
- Manuel Francisco Rábano Llamas (voc.)
2017
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación
- Jorge Vega Núñez
- José Luis Calvo González (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- José Luis Prieto Arroyo (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
- Fernando Díez Rubio (voc.)
- Gerino Calvo Maquieira (voc.)
(p. 1-644) - 2010
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Pelican: una plataforma para el diseño y desarrollo de escenarios de aprendizaje colaborativo: soporte a los aspectos dinámicos
- Javier Vélez Reyes
- María Felisa Verdejo Maíllo (dir. tes.)
- Carlos Delgado Kloos (pres.)
- Miguel Rodríguez Artacho (secr.)
- Timothy Read (voc.)
- Ioannis Dimitriadis Damoulis (voc.)
- Martín Llamas Nistal (voc.)
(p. 1-314) - 2009
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The effectiveness of digital storytelling in developing oral fluency and establishing intrinsic motivation when used within a total physical response approach to foreign language teaching
- Elizabeth Abderrahim
- Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
- Elisabet Arnó Macià (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Anca Daniela Frumuselu (voc.)
2018
Defensa realizada en: Universitat Rovira i Virgili
The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments
- Liliana Cuesta
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jozef Colpaert (pres.)
- Elena Martín Monje (secr.)
- Margarita Vinagre (voc.)
- Noa Talaván Zanón (voc.)
- Ana María Gimeno Sanz (voc.)
2014
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
APPLYING TECHNOLOGY TO LANGUAGES
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id