READ, TIMOTHY MARTIN
Actividades
- Artículos 31
- Libros 5
- Capítulos de libro 6
- Congresos 28
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 7
- Patentes o licencias de software 0
Molex: Tomorrow's computational dictionary today
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 49-57) - 1997
Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN
- ISSN/ISBN 0210-6124
Modelling User Linguistic Communicative Competences for Individual and Collaborative Learning
- Read, T.
- Bárcena, E.
Cognitive Systems Monographs (p. 205-218) - 2014
Editor: Springer Verlag
10.1007/978-3-319-06614-1_14 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1867-4933
Hacia un modelo de formalización del conocimiento léxico con fines informáticos
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Epos: Revista de filología (p. 425-434) - 1999
Editor: Facultad de Filología
10.5944/epos.15.1999.10121 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0213-201X
Principles of sublanguage theory and their relevance to machine translation
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
Epos: Revista de filología (p. 351-360) - 2000
Editor: Facultad de Filología
10.5944/epos.16.2000.10157 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0213-201X
Virtual collaborative experimentation: An approach combining remote and local labs
- Barros, B.
- Read, T.
- Verdejo, M.F.
IEEE Transactions on Education (p. 242-250) - 2008
10.1109/te.2007.908071 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0018-9359
UNED OER experience: From OCW to open UNED
- Ros, S.
- Hernández, R.
- Read, T.
- Artacho, M.R.
- Pastor, R.
- Díaz Orueta, G.
IEEE Transactions on Education (p. 248-254) - 2014
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
10.1109/te.2014.2331216 Ver en origen
- ISSN/ISBN 0018-9359
Helping people with language learning disabilities using native mobile voice recognition — Exploring its limits and advantages
- Alonso, C.
- Read, T.
- Astrain, J.J.
International Journal of Information and Education Technology (p. 590-596) - 2020
Editor: International Journal of Information and Education Technology
10.18178/ijiet.2020.10.8.1429 Ver en origen
- ISSN/ISBN 2010-3689
Modelling ubiquity for second language learning
- Read, T.
- Bárcena, E.
- Rodrigo, C.
International Journal of Mobile Learning and Organisation (p. 130-149) - 2010
10.1504/ijmlo.2010.032633 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1746-7268
Mobile and blended, please! Migrants and refugees’ learning choices in a language MOOC
- Read, T.
- Martín-Monje, E.
JALT CALL Journal (p. 256-276) - 2021
Editor: JALT CALL SIG
10.29140/jaltcall.v17n3.500 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1832-4215
The role of a mobile app for listening comprehension training in distance learning to sustain student motivation
- Read, T.
- Kukulska-Hulme, A.
Journal of Universal Computer Science (p. 1327-1338) - 2015
Editor: IICM
- ISSN/ISBN 0948-6968
Languages for specific purposes in the digital era
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read (coord.)
- Jorge Arús Hita (coord.)
2013
Editor: Springer Alemania
- ISSN/ISBN 9783319022215
La gramática inglesa a distancia
- Elena Bárcena Madera
- Timothy Read
2001
Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia
- ISSN/ISBN 84-362-4555-5
ENGLISH FOR COMPUTER SCIENCE
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
2001
Editor: UNED
- ISSN/ISBN 84-362-4431-1
LA GRAMÁTICA eng A DISTANCIA. PRIMERA PARTE
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
2002
Editor: UNED
- ISSN/ISBN 84-362-4556-3
Toward mobile assisted language MOOCs
- Read, T.
- Bárcena, E.
Furthering Higher Education Possibilities through Massive Open Online Courses (p. 225-244) - 2015
Editor: IGI Global
10.4018/978-1-4666-8279-5.ch011 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781466682795
The architectonics of language MOOCs
- Read, T.
Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries (p. 91-105) - 2015
Editor: Walter de Gruyter GmbH
- ISSN/ISBN 9783110420067
Reflections on the future of technology mediated LSP research and education
- Arús, J.
- Bárcena, E.
- Read, T.
Languages for specific purposes in the digital era (p. 345-347) - 2013
Editor: Springer Alemania
10.1007/978-3-319-02222-2_16 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9783319022215
Herramientas y contenidos en abierto para un entorno universitario sin distancias
- Timothy Read
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Salvador Ros Muñoz
- Rafael Pastor Vargas
- Roberto Hernández Berlinches
Responsabilidad social universitaria (p. 132-141) - 2012
Editor: Netbiblo
- ISSN/ISBN 978-84-9745-655-5
Designing a cscl environment for experimental learning in a distance learning context
- Felisa Verdejo, M.
- Barros, Beatriz
- Read, Timothy
- Rodriguez-Artacho, Miguel
Role of Technology in CSCL: Studies in Technology Enhanced Collaborative Learning (p. 139-153) - 2007
Editor: SPRINGER
10.1007/978-0-387-71136-2_9 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-0-387-71136-2
Mobile and Massive Language Learning
- Timothy Read
- Elena Bárcena Madera
- Agnes Kukulska-Hulme
Technology-Enhanced language learning for specialized domains: practical applications and mobility (p. 151-162) - 2016
Editor: Routledge Reino Unido
- ISSN/ISBN 9781138120433
Ciclope chemical: A remote laboratory to control a spectrograph
16th Triennial World Congress Of International Federation Of Automatic Control, Ifac 2005 (p. 517-522) - 1/1/2006
Editor: IFAC Secretariat
10.3182/20060621-3-es-2905.00089 Ver en origen
- ISSN 14746670
- ISSN/ISBN 1474-6670
- Dialnet
- iMarina
Enhancing authoring, modelling and collaboration in E-learning environments: UNED research outline in the context of e-Madrid excellence network
- Rodriguez-Artacho, M.
- Mayorga, J.I.
- Read, T.M.
- Velez, J.
- Ros, S.
- Rodrigo, C.
- Lorenzo, E.J.
- Delgado, J.L.
- Bárcena, E.
- Castro-Gil, M.
- Martín, S.
- Molina, C.P.
2010 IEEE Education Engineering Conference, EDUCON 2010 (p. 1137-1144) - 2010
10.1109/educon.2010.5492449 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781424465682
An enterprise e-learning solution: The practical case of the UNED in the EHEA
- Pastor, R.
- Hernández, R.
- Ros, S.
- Read, T.
- Castro, M.
- Hernández, R.
2010 IEEE Education Engineering Conference, EDUCON 2010 (p. 611-619) - 2010
10.1109/educon.2010.5492520 Ver en origen
- ISSN/ISBN 9781424465682
Mobile social learning as a catalyst for Cultural Heritage
- Read, T.
- Bárcena, E.
CEUR Workshop Proceedings - 2015
Editor: CEUR-WS
- ISSN/ISBN 1613-0073
The importance of forum interaction and success rates in Language MOOCs
- Martín-Monje, E.
- Read, T.
- Barcena, E.
CEUR Workshop Proceedings (p. 10-15) - 2017
Editor: CEUR-WS
- ISSN/ISBN 1613-0073
On-line vs. face-to-face development of interactive english oral competence: An empirical contrastive study
- Read, T.
- Bárcena, E.
- Talaván, N.
- Jordano, M.
Communications in Computer and Information Science (p. 40-55) - 2011
10.1007/978-3-642-20074-8_4 Ver en origen
- ISSN/ISBN 1865-0929
State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection
- Bárcena, Elena
- Read, Timothy
- Underwood, Joshua
- Obari, Hiroyuki
- Cojocnean, Diana
- Koyama, Toshiko
- Pareja-Lora, Antonio
- Calle, Cristina
- Pomposo, Lourdes
- Talaván, Noa
- Ávila-Cabrera, José
- Ibañez, Ana
- Vermeulen, Anna
- Jordano, María
- Arús-Hita, Jorge
- Rodríguez, Pilar
- Castrillo, María Dolores
- Kétyi, Andras
- Selwood, Jaime
- Gaved, Mark
- Kukulska-Hulme, Agnes
Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015
10.14705/rpnet.2015.000307 Ver en origen
- ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2
First UNED-CSEV experiencies on MOOCs design and dissemination: balance of results
- Miguel Santamaría
- Timothy Read
- Daniel Torres
- David Gago
EDEN 2013 Annual Conference: The Joy of Learning - 2013
Editor: European Distance and E-Learning Network
- ISSN/ISBN 978-963-89559-2-0
Analysing student participation in Foreign Language MOOCs: a case study
- Bárcena, E.
- Timothy Read
- Martín-Monje, E
- Castrillo, M. D.
EMOOCs 2014: European MOOCs Stakeholders Summit (p. 11-17) - 2014
Integración de Tecnologías de Colaboración en Línea y Videoconferencia para las Tutorías en la UNED
- Covadonga Rodrigo San Juan
- Timothy Read
- Jorge Vega Núñez
- Rafael Pastor Vargas
- Salvador Ros Muñoz
Fomento e Innovación con Nuevas Tecnologías en la Docencia de la Ingeniería (FINTDI 2009) (p. 243-248) - 2009
Editor: IEEE, Sociedad de Educación: Capítulos Español y Portugués (España)
- ISSN/ISBN 978-84-8158-463-9
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Innovación tecnológica aplicada al Espacio Europeo de Educación Superior: la herramienta docente audiovisual sobre tecnología IP (AVIP) : una red nacional de servicios de formación, información y comunicación
- Jorge Vega Núñez
- José Luis Calvo González (dir. tes.)
- Covadonga Rodrigo San Juan (dir. tes.)
- José Luis Prieto Arroyo (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Alvaro Manuel Gómez Vieites (voc.)
- Fernando Díez Rubio (voc.)
- Gerino Calvo Maquieira (voc.)
(p. 1-644) - 2010
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Pelican: una plataforma para el diseño y desarrollo de escenarios de aprendizaje colaborativo: soporte a los aspectos dinámicos
- Javier Vélez Reyes
- María Felisa Verdejo Maíllo (dir. tes.)
- Carlos Delgado Kloos (pres.)
- Miguel Rodríguez Artacho (secr.)
- Timothy Read (voc.)
- Ioannis Dimitriadis Damoulis (voc.)
- Martín Llamas Nistal (voc.)
(p. 1-314) - 2009
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
Aplicación de las TIC en la enseñanza-aprendizaje de la interacción y producción oral en los estudios de inglés para turismo a distancia
- María Jordano de la Torre
- Raquel Varela Méndez (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- María Luisa Sevillano García (pres.)
- Beatriz Rodríguez López (secr.)
- María Angeles Pascual Sevillano (voc.)
- Donaciano Bartolomé Crespo (voc.)
- Timothy Read (voc.)
(p. 1-546) - 2008
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments
- Liliana Cuesta
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jozef Colpaert (pres.)
- Elena Martín Monje (secr.)
- Margarita Vinagre (voc.)
- Noa Talaván Zanón (voc.)
- Ana María Gimeno Sanz (voc.)
2014
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
El enfoque sociocultural en el aprendizaje de inglés en el ámbito de educación secundaria en la comunidad
- María Beatriz Cabaleiro González
- Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
- Timothy Read (dir. tes.)
- Jesús García Laborda (pres.)
- María Jordano de la Torre (secr.)
- Manuel Francisco Rábano Llamas (voc.)
2017
Defensa realizada en: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia
The effectiveness of digital storytelling in developing oral fluency and establishing intrinsic motivation when used within a total physical response approach to foreign language teaching
- Elizabeth Abderrahim
- Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
- Elisabet Arnó Macià (pres.)
- Timothy Read (secr.)
- Anca Daniela Frumuselu (voc.)
2018
Defensa realizada en: Universitat Rovira i Virgili
El aspecto lúdico en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las lenguas extranjeras y su cultura y literatura a través de las TIC del siglo XXI
- Fabio Pierri
- Pilar Martino Alba (dir. tes.)
- Elena Bárcena Madera (pres.)
- Francisco Jiménez García (secr.)
- Pino Valero Cuadra (voc.)
- Antonio Bueno García (voc.)
- Timothy Read (voc.)
2017
Defensa realizada en: Universidad Rey Juan Carlos
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
-
APPLYING TECHNOLOGY TO LANGUAGES
Rol: Miembro
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id