TALAVAN ZANON, NOA

Publications

iDub – The Potential of Intralingual Dubbing in Foreign Language Learning: How to Assess the Task

  • Noa Talaván Zanón
  • Tomás Costal Criado

Language Value (p. 62-88) - 2017

Editor: Universitat Jaume I

10.6035/languagev.2017.9.4 View at source

  • ISSN/ISBN 1989-7103

iCap: Intralingual Captioning for Writing and Vocabulary Enhancement

  • Noa Talaván Zanón
  • Jennifer Lertola
  • Tomás Costal Criado

Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI (p. 229-248) - 2016

Editor: Departamento de Filología Inglesa

10.14198/raei.2016.29.13 View at source

  • ISSN/ISBN 0214-4808

Using the Technique of Subtitling to improve Business English Communicative Skills

  • Noa Talaván Zanón

LFE: Revista de lenguas para fines específicos (p. 313-346) - 2005

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 1133-1127

Using subtitles for the deaf and hard of hearing as an innovative pedagogical tool in the language class

  • Noa Talaván Zanón

IJES, International Journal of English Studies (p. 21-40) - 2019

Editor: Servicio de Publicaciones

10.6018/ijes.338671 View at source

  • ISSN/ISBN 1578-7044

Using Subtitles To Enhance Foreign Language Learning

  • Noa Talaván Zanón

Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras (p. 4) - 2006

Editor: Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura

10.30827/digibug.30659 View at source

  • ISSN/ISBN 1697-7467

Una mirada transdisciplinar a la Traducción Audiovisual Didáctica: un recurso para formar a la ciudadanía del Siglo XXI

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Jesús Tinedo Rodríguez

Hikma: estudios de traducción = translation studies (p. 143-166) - 2023

Editor: Servicio de Publicaciones

10.21071/hikma.v22i1.14593 View at source

  • ISSN/ISBN 1579-9794

Traducción audiovisual y aprendizaje del español como L2: el uso de la audiodescripción

  • Calduch, C.
  • Talaván, N.

Journal of Spanish Language Teaching (p. 168-180) - 2017

Editor: Taylor and Francis Ltd.

10.1080/23247797.2017.1407173 View at source

  • ISSN/ISBN 2324-7800

The use of reverse subtitling as an online collaborative language learning tool

  • Talaván, N.
  • Rodríguez-Arancón, P.

Interpreter and Translator Trainer (p. 84-101) - 2014

Editor: St. Jerome Publishing

10.1080/1750399x.2014.908559 View at source

  • ISSN/ISBN 1757-0417

Learning Vocabulary through Authentic Video and Subtitles

  • Noa Talaván

TESOL-SPAIN Newsletter (p. 5-8) - 2007

Laura Alba 2009: Perspectives on Discourse Analysis: Theory and Practice. Newcastle Upon Tyne, UK: Cambridge Scholars. X + 409pp. ISBN 978-1-4438-0597-1

  • Noa Talaván Zanón

Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (p. 179-183) - 2011

Editor: Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. AEDEAN

  • ISSN/ISBN 0210-6124

Translation as a science and translation as an art: a practical approach

  • Noa Talaván Zanón

2017

Editor: McGraw Hill Education México

  • ISSN/ISBN 978-84-486-1257-3

Traducción y accesibilidad audiovisual

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Tomás Costal Criado

2016

Editor: Editorial UOC

  • ISSN/ISBN 978-84-9116-468-5

Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10

  • Noa Talaván Zanón (coord.)
  • Elena Martín Monje (coord.)
  • Francisco Palazón Romero (coord.)

2011

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2011

  • ISSN/ISBN 9788436262179

Strands of languaje: (B1-Part II)

  • Mónica Aragonés González
  • Laura Alba Juez

2010

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 9788499610184

La subtitulación en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón

2013

Editor: Octaedro

  • ISSN/ISBN 978-84-9921-365-1

English oral practice for professional purposes

  • María Luz Arroyo Vázquez
  • Noa Talaván Zanón

2010

Editor: Centro de Estudios Ramón Areces

  • ISSN/ISBN 9788499610160

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives

  • Laura Incalcaterra (coord.)
  • Jennifer Lertola (coord.)
  • Noa Talaván Zanón (coord.)

2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

A university handbook on terminology and specialized translation

  • Noa Talaván Zanón

2016

Editor: [Madrid] : UNED ;, D.L. 2011

  • ISSN/ISBN 9788436270099

Voice-over to improve oral production skills: the VICTOR project

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón

Focusing on audiovisual translation research (p. 211-236) - 2018

Editor: Servei de Publicacions

  • ISSN/ISBN 978-84-9134-390-5

The use of interlingual subtitling to improve listening comprehension skills in advanced EFL students

  • Noa Talaván
  • Pilar Rodríguez-Arancón

Subtitling and Intercultural Communication : European Languages and beyond (p. 273-288) - 2014

Editor: InterLinguistica ETS

  • ISSN/ISBN 9788846741493

The enhancement of speaking skills practice and assesment in an online environment

  • Noa Talaván Zanón
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Martín Monje

Tendencias en educación lingüística (p. 329-351) - 2015

Editor: Grupo Editorial Universitario (GEU Editorial)

  • ISSN/ISBN 978-84-16361-40-3

The I-Agent project: blended learning proposal for professional english integrating an AI extended version of moodle with classroom work for the practice of oral skills

  • Martín-Monje, E.
  • Talaván, N.

Languages for specific purposes in the digital era (p. 45-68) - 2013

Editor: Springer Alemania

10.1007/978-3-319-02222-2_3 View at source

  • ISSN/ISBN 9783319022215

The Didactic Value of AVT in Foreign Language Education

  • Noa Talaván

The Palgrave Handbook of Audiovisual Translation and Media Accessibility (p. 567-592) - 2020

Editor: Palgrave Macmillan

10.1007/978-3-030-42105-2_28 View at source

  • ISSN/ISBN 978-3-030-42104-5

Subtitling as a task and subtitles as support: pedagogical applications

  • Noa Talaván Zanón

New insights into audiovisual translation and media accessibility: media for All 2 (p. 285-299) - 2010

Editor: Rodopi

  • ISSN/ISBN 9789042031807

Las voces superpuestas: fundamentos y aplicaciones didácticas

  • Noa Talaván Zanón

Mujeres en la traducción audiovisual: perspectivas desde el mundo académico y profesional (p. 66-87) - 2021

Editor: Sindéresis

  • ISSN/ISBN 978-84-18206-80-1

First Insights into the combination of dubbing and subtitling as L2 didactic tools

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Subtitles and Language Learning: Principles, Strategies and Practical Experiences (p. 149-172) - 2015

Editor: Peter Lang

  • ISSN/ISBN 9783034315296

E-assessment in the TRADILEX project

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Jesús Tinedo Rodríguez

Designing Online Assessment. Solutions that are rigorous, trusted, flexible and scalable (p. 87–90) - 2022

Editor: EADTU

  • ISSN/ISBN 978-90-79730-44-5

Audiovisual Translation in Language Education: an introduction

  • Laura Incalcaterra
  • Jennifer Lertola
  • Noa Talaván Zanón

Audiovisual translation in applied linguistics: educational perspectives (p. 1-8) - 2020

Editor: John Benjamins

  • ISSN/ISBN 9789027207555

Using subtitles in a multimedia environment to enhance listening comprehension for foreign language students of English

  • Noa Talaván

VI International AELFE Conference. Lisboa: ISCAL (p. 452-458) - 2007

Editor: European Association of Languages for Specific Purposes (AELFE)

Traducción audiovisual colaborativa para la mejora de las destrezas traductológicas y lingüísticas

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera

Innovación docente universitaria en entornos de aprendizaje enriquecidos: I Jornadas Internacionales de Innovación Docente Universitaria en Entornos de Aprendizaje Enriquecidos. Libro de actas (p. 177-180) - 2013

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 84-695-8245-3

Subtítulos para sordos como herramienta para mejorar las destrezas orales y escritas en el aprendizaje de lenguas extranjeras

  • Noa Talaván Zanón
  • José Javier Ávila Cabrera
  • María Jordano de la Torre
  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Tomás Costal Criado
  • Jennifer Lertola
  • Pilar González Vera
  • Ana María Hornero Corisco
  • Stavroula Sokoli
  • Alicia Sánchez Requena
  • Carme Calduch
  • Rosa Alonso Pérez
... View more Collapse

Trabajos Fin de Carrera (TFG y TFM). El camino de la profesionalización: actas VIII Jornadas de Redes de Investigación e Innovación Docente de la UNED (p. 226-236) - 2017

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-4184-9

Students level diagnosis based on the Common European Framework of Reference for Langauges in the context of a computer-based course for International English for Work and Business

  • Laura Alba Juez
  • Elena Bárcena Madera
  • Noa Talaván Zanón

Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico] (p. 61) - 2007

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-611-6897-2

State of the art of language learning design using mobile technology: sample apps and some critical reflection

  • Bárcena, Elena
  • Read, Timothy
  • Underwood, Joshua
  • Obari, Hiroyuki
  • Cojocnean, Diana
  • Koyama, Toshiko
  • Pareja-Lora, Antonio
  • Calle, Cristina
  • Pomposo, Lourdes
  • Talaván, Noa
  • Ávila-Cabrera, José
  • Ibañez, Ana
  • Vermeulen, Anna
  • Jordano, María
  • Arús-Hita, Jorge
  • Rodríguez, Pilar
  • Castrillo, María Dolores
  • Kétyi, Andras
  • Selwood, Jaime
  • Gaved, Mark
  • Kukulska-Hulme, Agnes
... View more Collapse

Critical CALL – Proceedings of the 2015 EUROCALL Conference, Padova, Italy (p. 36-43) - 2015

10.14705/rpnet.2015.000307 View at source

  • ISSN/ISBN 978-1-908416-29-2

On-line vs. face-to-face development of interactive english oral competence: An empirical contrastive study

  • Read, T.
  • Bárcena, E.
  • Talaván, N.
  • Jordano, M.

Communications in Computer and Information Science (p. 40-55) - 2011

10.1007/978-3-642-20074-8_4 View at source

  • ISSN/ISBN 1865-0929

Have computers ever really assited languaje learning? Problems and prospects

  • Timothy Read
  • Noa Talaván Zanón
  • Lourdes Pomposo Yanes
  • Jorge Arús Hita

Technological innovation in the teaching and processing of LSPs: proceedings of TISLID' 10 (p. 223-234) - 1/1/2011

Editor: Madrid : Universidad Nacional de Educación a Distancia, 2011

  • ISSN/ISBN 9788436262179

El proyecto RECORDS: uso de la audiodescripción con fines didácticos en las clases de inglés como segunda lengua

  • Noa Talaván Zanón
  • Antonio Pareja Lora
  • José Javier Ávila Cabrera
  • Ana Ibáñez Moreno
  • María Jordano de la Torre

VII Jornadas de Redes de Investigación en Innovación Docente de la UNED: libro de actas (p. 113-115) - 2014

Editor: UNED - Universidad Nacional de Educación a Distancia

  • ISSN/ISBN 978-84-697-2182-7

Audiovisual translation and foreign language learning: the case of subtitling

  • Noa Talaván Zanón

Modos y formas de la comunicación humana (p. 1313-1320) - 2010

Editor: Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha

  • ISSN/ISBN 978-84-8427-759-0

Audio Description and Subtitling for the Deaf and Hard of Hearing: Media Accessibility in Foreign Language Learning

  • Talaván, N.
  • Lertola, J.
  • Moreno, A.I.

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT, December 10 - 11, 2020 (p. 938) - 2020

Editor: REDINE (Red de Investigación e Innovación Educativa)

10.1075/ttmc.00082.tal View at source

  • ISSN/ISBN 2352-1813

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Working within the plurilingual paradigm. Use of translation to enrich additional language learning and plurilingual competence in secondary education in catalonia

  • Jaclyn Wilson
  • Maria González-Davies (dir. tes.)
  • María Luz Celaya Villanueva (pres.)
  • Cristina Corcoll López (secr.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)

2020

Reading institution: Universitat Ramon Llull

The subtitling of offensive and taboo language: a descriptive study

  • José Javier Ávila Cabrera
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (dir. tes.)
  • Raquel Merino-Álvarez (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Elena Bárcena Madera (voc.)
  • Rocío Baños Piñero (voc.)
  • Frederic Chaume Varela (voc.)
... View more Collapse

2014

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The role of scaffolding in fostering self-regulation in english language blended learning environments

  • Liliana Cuesta
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Timothy Read (dir. tes.)
  • Jozef Colpaert (pres.)
  • Elena Martín Monje (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)
  • Ana María Gimeno Sanz (voc.)
... View more Collapse

2014

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

The development of English (inter-)cultural competence within a systemic functional linguistics framework and its application in a blended learning environment

  • Pilar Rodríguez Arancón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Thomas Barlett (pres.)
  • Noa Talaván Zanón (secr.)
  • Margarita Vinagre (voc.)

2015

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Subtitled television series inside the efl classroom: long-term effects upon colloquial language learning and oral production

  • Anca Daniela Frumuselu
  • Mar Gutiérrez-Colón Plana (dir. tes.)
  • Sven De Maeyer (dir. tes.)
  • Vincent Donche (dir. tes.)
  • Noa Talaván Zanón (pres.)
  • Laura Incalcaterra (secr.)
  • Mathea Simons (voc.)
... View more Collapse

2016

Reading institution: Universitat Rovira i Virgili

Optimización de la estrategia del role-play y su integración en el aula de inglés de Turismo para la mejora de la producción oral

  • Isabel Granda Rossi
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Paloma Garrido Iñigo (pres.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (secr.)
  • Jorge Braga Riera (voc.)

2016

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

La retroalimentación correctiva entre pares en un intercambio etándem español-inglés a través de una wiki

  • Marijana Asanin
  • Margarita Vinagre (dir. tes.)
  • Marta Genís Pedra (pres.)
  • Isabel Alonso Belmonte (secr.)
  • Noa Talaván Zanón (voc.)
  • María Camino Bueno Alastuey (voc.)
  • Carmen Maíz Arévalo (voc.)
... View more Collapse

2016

Reading institution: Universidad Autónoma de Madrid

Aplicación del aprendizaje móvil para mejorar la interacción oral de estudiantes de español como lengua extranjera

  • Mercedes Idalith León Ortiz
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Ana Ibáñez Moreno (pres.)
  • José Javier Ávila Cabrera (secr.)
  • Lourdes Pomposo Yanes (voc.)

2017

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Aplicaciones de la traducción audiovisual para mejorar la compresión oral del inglés

  • Noa Talaván Zanón
  • Elena Bárcena Madera (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (dir. tes.)
  • Frederic Chaume Varela (pres.)
  • Eva Samaniego Fernández (secr.)
  • Luis Pérez González (voc.)
  • Roberto Mayoral Asensio (voc.)
  • Laura Alba Juez (voc.)
... View more Collapse

2009

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

Active audio description as a didactic resource to improve oral skills in foreign language teaching

  • Marga Navarrete
  • Noa Talaván Zanón (dir. tes.)
  • Pilar Rodríguez Arancón (dir. tes.)
  • Jorge Díaz Cintas (pres.)
  • Ana Ibáñez Moreno (secr.)
  • Alberto Fernández Costales (voc.)

2021

Reading institution: UNED. Universidad Nacional de Educación a Distancia

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 4/8/24 9:20 PM