Martínez Iñigo, David david.martinez@urjc.es

Publications

‘how long will we work here?’ organizational tenure and characteristics of the psychological contracts in call/contact centers employees [“¿Cuánto tiempo trabajaremos aquí?” Antigüedad en la organización y características de los contratos psicológicos en empleados de call/contact centers]

  • Alcover C-M
  • Martínez-Íñigo D
  • Rodríguez-Mazo F

Revista De Psicologia Social (p. 73-91) - 1/1/2005

10.1174/0213474052871015 View at source

  • ISSN 15793680

\¿Cuánto tiempo trabajaremos aquí?\, antigüedad en la organización y características de los contratos psicológicos en empleados de call / contact centers

  • Carlos María Alcover de la Hera
  • David Martínez Iñigo
  • Fernando Rodríguez Mazo

Revista De Psicologia Social (p. 73-91) - 1/1/2005

  • ISSN 15793680
  • iMarina

Work and health in Latin America: results from the working conditions surveys of Colombia, Argentina, Chile, Central America and Uruguay

  • Merino-Salazar, Pamela
  • Artazcoz, Lucia
  • Cornelio, Cecilia
  • Iniguez, Maria Jose Itati
  • Rojas, Marianela
  • Martinez-Inigo, David
  • Vives, Alejandra
  • Funcasta, Lorena
  • Benavides, Fernando G.;
... View more Collapse

Occupational And Environmental Medicine (p. 432-439) - 1/6/2017

10.1136/oemed-2016-103899 View at source

  • ISSN 13510711

Validation of an Attributional and Distributive Justice Mediational Model on the Effects of Surface Acting on Emotional Exhaustion: An Experimental Study

  • Garcia-Romero, Alejandro
  • Martinez-Inigo, David;

International Journal Of Environmental Research And Public Health - 1/7/2021

10.3390/ijerph18147505 View at source

  • ISSN 16604601

Using interpersonal affect regulation in simulated healthcare consultations: an experimental investigation of self-control resource depletion (vol 6, 1485, 2015)

  • Martinez-Inigo, David
  • Mercado, Francisco
  • Totterdell, Peter;

Frontiers In Psychology - 10/7/2018

10.3389/fpsyg.2018.01253 View at source

  • ISSN 16641078

The role of prison officers' regulation of inmates affect on their exposure to violent behaviours and the development of PTSD symptoms

  • Martinez-Inigo, David;

European Journal Of Psychotraumatology - 1/1/2021

10.1080/20008198.2021.1956126 View at source

  • ISSN 20008066

The mediating role of shops stewards ' union citizenship behaviour in the relationship between shop stewards and union members' loyalty: a multilevel analysis

  • Martinez-Inigo, David
  • Zacharewicz, Thomas
  • Kelloway, E. Kevin;

European Journal Of Work And Organizational Psychology (p. 880-888) - 1/11/2020

10.1080/1359432x.2020.1796648 View at source

  • ISSN 1359432X

The mediating role of distributive justice perceptions in the relationship between emotion regulation and emotional exhaustion in healthcare workers

  • Martinez-Inigo, David
  • Totterdell, Peter;

Work And Stress (p. 26-45) - 2/1/2016

10.1080/02678373.2015.1126768 View at source

  • ISSN 14645335

The effects of patient's frequency of attendance and etiology of symptoms, on the General Practitioners wellbeing

  • Funcasta, Lorena
  • Jose Hernandez-Lloreda, Maria
  • Martinez-Inigo, David;

European Review Of Applied Psychology-Revue Europeenne De Psychologie Appliquee - 1/3/2021

10.1016/j.erap.2021.100629 View at source

  • ISSN 11629088

The Source of Display Rules and their Effects on Primary Health Care Professionals' Well-Being

  • David Martínez Iñigo
  • Peter Totterdell
  • Carlos María Alcover de la Hera
  • David Holman

Spanish Journal Of Psychology (p. 618-631) - 1/11/2009

10.1017/s1138741600001980 View at source

  • ISSN 11387416

Los celos: una perspectiva psicológica y social

  • Ana Barrón López de Roda
  • David Martínez Iñigo

1/1/2001

  • ISBN 849700017X
  • iMarina

Introducción a la Psicología del Trabajo

  • Carlos María Alcover de la Hera
  • David Martínez Iñigo
  • Fernando Rodríguez Mazo
  • Roberto Domínguez Bilbao

1/1/2004

  • ISBN 8448140680
  • iMarina

Reflexividad y eficacia en las organizaciones sindicales del siglo XXI: análisis del discurso de los dirigentes de la Unión General de Trabajadores

  • David Martínez Iñigo
  • Antonio Crego Díaz
  • Roberto Domínguez
  • Dau García Dauder
  • Francisco Javier Tovar Paz
  • Carlos María Alcover de la Hera

Psicología Social Y Problemas Sociales (p. 253-262) - 1/1/2005

  • iMarina

Programa para la mejora de las estrategias de afrontamiento ante los exámenes mediante nuevas tecnologías e intenciones de implementación

  • Alejandro García Romero
  • Carmen Gallardo Pino
  • Francisco Mercado Romero
  • Francisco Serradilla García
  • Álvaro San Juan Cervera
  • Carmen Écija Gallardo
  • David Martínez Iñigo
... View more Collapse

Innovación Y Transformación Digital: Estrategias Y Metodologías Docentes En Educación Superior (p. 423-442) - 1/1/2018

  • iMarina

Percepciones de cumplimiento y violación del contrato psicológico y actitudes hacia el trabajo en empleados de call/contact centers

  • Carlos María Alcover de la Hera
  • David Martínez Iñigo
  • Zairebith Zambrano

Psicología Social Y Problemas Sociales (p. 183-188) - 1/1/2005

  • iMarina

Métodos de investigación en psicología de las organizaciones

  • David Martínez Iñigo
  • Fernando Rodríguez Mazo

Introducción A La Psicología De Las Organizaciones (p. 109-136) - 1/1/2003

  • iMarina

La mediación en la resolución de conflictos

  • David Martínez Iñigo

Introducción A La Psicosociología Del Derecho (p. 177-208) - 1/1/2004

  • iMarina

La investigación psicosocial en el derecho

  • David Martínez Iñigo

Introducción A La Psicosociología Del Derecho (p. 53-76) - 1/1/2004

  • iMarina

Emotional labour and employee well-being: an integrative review

  • Holman, D
  • Martinez-Inigo, D
  • Totterdell, P

RESEARCH COMPANION TO EMOTION IN ORGANIZATIONS (p. 301-315) - 1/1/2008

10.4337/9781848443778.00029 View at source

Emotional Labor, Well-Being, and Performance

  • Holman D
  • Martinez-Iñigo D
  • Totterdell P

The Oxford Handbook of Organizational Well Being - 1/1/2009

10.1093/oxfordhb/9780199211913.003.0014 View at source

Demandas emocionales y estrategias de regulación en equipos de atención primaria

  • David Martínez Iñigo

Psicología Social Y Problemas Sociales (p. 361-368) - 1/1/2005

  • iMarina

Conflicto y negociación en las organizaciones

  • David Martínez Iñigo

Introducción A La Psicología De Las Organizaciones (p. 447-476) - 1/1/2003

  • iMarina

This researcher has no conferences.

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

Older Adult Unemployment in Spain: A Diary Study on Emotions, Affect Regulation, and Job-Seeking Behavior

  • David Martínez Iñigo (Director) Doctorando: Anna Van Spanje

1/1/2014

  • iMarina

El rol de garante de los derechos de infancia de las maestras de educación inicial del Uruguay: análisis del impacto en el bienestar laboral de las docentes

  • David Martínez Iñigo (Director)
  • Antonio Crego Díaz (Director) Doctorando: Gabriela Etchebehere

1/1/2017

Reading institution: Universidad Rey Juan Carlos

Efectos de la percepción de la frecuentación y la etiología de los síntomas en pacientes de Atención Primaria sobre el bienestar y la evaluación de la autoeficacia de los Especialistas en Medicina de Familia y Comunitaria

  • María José Hernández Lloreda (Director)
  • David Martínez Iñigo (Director) Doctorando: Lorena Funcasta Duce

1/1/2012

  • iMarina

Análisis longitudinal de la relación entre el compromiso con el sindicato y las percepciones de apoyo y de instrumentalidad sindical en una muestra de delegados de la unión general de trabajadores

  • David Martínez Iñigo (Director) Doctorando: Thomas Zacharewicz

1/1/2012

  • iMarina

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 8/12/23 3:04 AM