Pérez Marín, Diana Rosario diana.perez@urjc.es

Actividades

¿Qué esperan los maestros de los Agentes Conversacionales Pedagógicos?

  • Silvia Tamayo
  • Diana Pérez Marín

Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información (p. 59-85) - 1/1/2017

  • ISSN 11389737
  • iMarina

¿Pueden los ordenadores evaluar automáticamente preguntas abiertas?

  • Pérez Marín, Diana
  • Alfonseca Cubero, Enrique
  • Rodríguez Marín, Pilar

Novática: Revista De La Asociación De Técnicos De Informática (p. 50-53) - 1/1/2006

  • ISSN 02112124
  • iMarina

¿Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero?

  • Elizabeth Katalina Morales Urrutia
  • José M Ocaña
  • Diana Pérez Marín
  • María Celeste Pizarro Romero

Ie Comunicaciones (p. 34-45) - 1/1/2020

  • ISSN 16994574
  • iMarina

Willow: a system to automatically assess students' free-text answers by using a combination of shallow NLP techniques

  • Perez-Marin, Diana
  • Pascual-Nieto, Ismael;

International Journal Of Continuing Engineering Education And Life-Long Learning (p. 155-169) - 1/1/2011

10.1504/ijceell.2011.040196 Ver en origen

  • ISSN 17415055

What School Teachers Expect from Conversational Pedagogic Agents?

  • Tamayo, Silvia
  • Perez-Marin, Diana;

Education In The Knowledge Society, Eks, (p. 59-85) - 1/9/2017

10.14201/eks20171835985 Ver en origen

  • ISSN 24448729

WILLOW: AUTOMATIC AND ADAPTIVE ASSESSMENT OF STUDENTS' FREE-TEXT ANSWERS

  • Pérez-Marín, Diana
  • Alfonseca Cubero, Enrique
  • Rodriguez Marin, Pilar
  • Pascual-Nieto, Ismael

Procesamiento De Lenguaje Natural (p. 367-368) - 1/1/2006

  • ISSN 11355948
  • iMarina

Using an Online Serious Game to Teach Basic Programming Concepts and Facilitate Gameful Experiences for High School Students

  • Montes, Hernan
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Perez-Marin, Diana
  • Montes, Sergio;

Ieee Access (p. 12567-12578) - 1/1/2021

10.1109/access.2021.3049690 Ver en origen

  • ISSN 21693536

User interface co-designed with children [Interfaz de usuario enfocado en el co-diseño con niños]

  • Morales-Urrutia E
  • Ocaña Ch JM
  • Aguirre JLS
  • Pérez-Marín D

Risti - Revista Iberica De Sistemas E Tecnologias De Informacao (p. 147-160) - 1/1/2019

  • ISSN 16469895
  • iMarina

The impact of learning styles on student grouping for collaborative learning: a case study

  • Alfonseca E
  • Carro R
  • Martín E
  • Ortigosa A
  • Paredes P

User Modeling And User-Adapted Interaction (p. 377-401) - 1/9/2006

10.1007/s11257-006-9012-7 Ver en origen

  • ISSN 15731391

The Effects of a Visual Execution Environment and Makey Makey on Primary School Children Learning Introductory Programming Concepts

  • Hijon-Neira, Raquel
  • Perez-Marin, Diana
  • Pizarro, Celeste
  • Connolly, Cornelia;

Ieee Access (p. 217800-217815) - 1/1/2020

10.1109/access.2020.3041686 Ver en origen

  • ISSN 21693536

Conversational agents and natural language interaction: Techniques and effective practices

  • Perez-Marin D
  • Pascual-Nieto I

(p. 1-456) - 1/1/2011

  • iMarina

When human-computer interaction meets blended learning and heuristics are not enough: Evaluating the usability with field observation and interviews

  • Pérez-Marín D
  • Salmerón L

Blended Learning: Student Perceptions, Emerging Practices and Effectiveness (p. 97-110) - 1/1/2015

  • iMarina

Uso de agentes conversacionales pedagógicos en sistemas de aprendizaje híbrido (b-learning)

  • Diana Pérez Marín

Actas Del Iv Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2010 (p. 79-94) - 1/1/2011

  • iMarina

Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica

  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Marta Gómez Gómez

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017

  • iMarina

Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC

  • Marta Gómez Gómez
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia

(p. 415-424) - 1/1/2020

  • iMarina

Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?

  • Perez-Marin, Diana
  • Hijon-Neira, Raquel
  • Romero, Ainhoa
  • Cruz, Silvia;

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen

  • ISSN 21556873

How to Integrate Emotions in Dialogues With Pedagogic Conversational Agents to Teach Programming to Children

  • Morales-Urrutia EK
  • Ocaña JM
  • Pérez-Marín D

Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 876-899) - 1/1/2022

10.4018/978-1-6684-2411-7.ch038 Ver en origen

Future trends for conversational agents

  • Pérez-Marín D
  • Pascual-Nieto I

Conversational Agents and Natural Language Interaction: Techniques and Effective Practices (p. 395-400) - 1/1/2011

10.4018/978-1-60960-617-6.ch018 Ver en origen

Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos

  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Diana Pérez Marín
  • Raquel Hijón Neira
  • Oriol Borrás Gené
  • Marta Gómez Gómez

Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019

  • iMarina

Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria

  • Marta Gómez Gómez
  • Liliana Patricia Santacruz Valencia
  • Raquel Hijón Neira
  • Diana Pérez Marín

El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015

  • iMarina

Conversational Agents and Natural Language Interaction: Techniques and Effective Practices Preface

  • Perez-Marin, Diana
  • Pascual-Nieto, Ismael;

CONVERSATIONAL AGENTS AND NATURAL LANGUAGE INTERACTION: TECHNIQUES AND EFFECTIVE PRACTICES (p. XIV-XVII) - 1/1/2011

  • iMarina

WELKIN: Automatic generation of adaptive hypermedia sites with NLP techniques

  • Alfonseca E
  • Pérez D
  • Rodríguez P

Lecture Notes In Computer Science (p. 617-618) - 1/1/2004

10.1007/978-3-540-27834-4_92 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Validating Automatically Generated Students' Conceptual Models from Free-text Answers at the Level of Concepts

  • Pérez-Marín D
  • Pascual-Nieto I
  • Rodríguez P
  • Anguiano E
  • Alfonseca E

Aip Conference Proceedings (p. 90-93) - 1/1/2008

10.1063/1.3037122 Ver en origen

  • ISBN 978-0-7354-0590-5
  • ISSN 15517616

Using BLEU-like algorithms for the automatic recognition of entailment

  • Perez, Diana
  • Alfonseca, Enrique;

Lecture Notes In Computer Science (p. 191-204) - 1/1/2006

  • ISSN 03029743
  • iMarina

Towards the development of a reading comprehension conversational agent for children applying user-centered design techniques for teachers and students

  • Tamayo S
  • Pérez-Marín D

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2012

  • ISSN 16130073
  • iMarina

TEACHING PROGRAMMING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION WITH STORIES

  • Perez-Marin, D.;

Iceri2016: 9th International Conference Of Education, Research And Innovation (p. 9206-9212) - 1/1/2019

  • ISSN 23401095
  • iMarina

RoDy: Teaching to share in Pre-School Education with a robotic teddy

  • Hidalgo Rueda, Laura
  • Perez-Marin, Diana;

2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019

  • ISSN 24762172
  • iMarina

Promoting Learning and Satisfaction of Children When Interacting with an Emotional Companion to Program

  • Morales-Urrutia EK
  • Ocaña Ch JM
  • Pérez-Marín D
  • Pizarro-Romero C

Lecture Notes In Computer Science (p. 220-223) - 1/1/2020

10.1007/978-3-030-52240-7_40 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Programming teaching experience for boys and girls following a gamified approach

  • Cruz-GGarcía I
  • Martín-García JA
  • Pizarro C
  • Pérez-Marín D

CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020

  • ISSN 16130073
  • iMarina

Personalization approaches in learning environments

  • Santos OC
  • Kravcik M
  • Pérez-Marín D

Lecture Notes In Computer Science (p. 117-121) - 1/1/2012

10.1007/978-3-642-28509-7_12 Ver en origen

  • ISSN 03029743
  • ISSN/ISBN 9783642285080

PNEPs, NEPs for Context Free Parsing: Application to Natural Language Processing

  • Ortega, Alfonso
  • del Rosal, Emilio
  • Perez, Diana
  • Mercas, Robert
  • Perekrestenko, Alexander
  • Alfonseca, Manuel;

Lecture Notes In Computer Science (p. 472-+) - 1/1/2009

  • ISSN 03029743
  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON

8/7/2021

  • iMarina

MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria

  • Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: ELIZABETH MORALES URRUTIA

22/7/2021

  • iMarina

MEDIE_GEDILEC: propuesta de metodología para la creación de compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria

  • Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: MIGUEL OCAÑA CHILUISA

21/7/2021

  • iMarina

GameMo: Gamificación en alumnos de Formación Profesional y Universidad

  • Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor)
  • Hijón Neira, Raquel Belén (Tutor) Doctorando: MIGUEL GARCIA IRUELA

15/6/2021

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 18/03/24 23:29