Pérez Marín, Diana Rosario diana.perez@urjc.es
Actividades
- Artículos 52
- Libros 1
- Capítulos de libro 16
- Congresos 37
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 4
- Patentes o licencias de software 0
¿Qué esperan los maestros de los Agentes Conversacionales Pedagógicos?
- Silvia Tamayo
- Diana Pérez Marín
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información (p. 59-85) - 1/1/2017
- ISSN 11389737
- iMarina
¿Pueden los ordenadores evaluar automáticamente preguntas abiertas?
- Pérez Marín, Diana
- Alfonseca Cubero, Enrique
- Rodríguez Marín, Pilar
Novática: Revista De La Asociación De Técnicos De Informática (p. 50-53) - 1/1/2006
- ISSN 02112124
- iMarina
¿Pueden los niños aprender a programar usando un entorno de programación basado en texto con un agente compañero?
- Elizabeth Katalina Morales Urrutia
- José M Ocaña
- Diana Pérez Marín
- María Celeste Pizarro Romero
Ie Comunicaciones (p. 34-45) - 1/1/2020
- ISSN 16994574
- iMarina
Willow: a system to automatically assess students' free-text answers by using a combination of shallow NLP techniques
- Perez-Marin, Diana
- Pascual-Nieto, Ismael;
International Journal Of Continuing Engineering Education And Life-Long Learning (p. 155-169) - 1/1/2011
10.1504/ijceell.2011.040196 Ver en origen
- ISSN 17415055
What School Teachers Expect from Conversational Pedagogic Agents?
- Tamayo, Silvia
- Perez-Marin, Diana;
Education In The Knowledge Society, Eks, (p. 59-85) - 1/9/2017
10.14201/eks20171835985 Ver en origen
- ISSN 24448729
WILLOW: AUTOMATIC AND ADAPTIVE ASSESSMENT OF STUDENTS' FREE-TEXT ANSWERS
- Pérez-Marín, Diana
- Alfonseca Cubero, Enrique
- Rodriguez Marin, Pilar
- Pascual-Nieto, Ismael
Procesamiento De Lenguaje Natural (p. 367-368) - 1/1/2006
- ISSN 11355948
- iMarina
Using an Online Serious Game to Teach Basic Programming Concepts and Facilitate Gameful Experiences for High School Students
- Montes, Hernan
- Hijon-Neira, Raquel
- Perez-Marin, Diana
- Montes, Sergio;
Ieee Access (p. 12567-12578) - 1/1/2021
10.1109/access.2021.3049690 Ver en origen
- ISSN 21693536
User interface co-designed with children [Interfaz de usuario enfocado en el co-diseño con niños]
- Morales-Urrutia E
- Ocaña Ch JM
- Aguirre JLS
- Pérez-Marín D
Risti - Revista Iberica De Sistemas E Tecnologias De Informacao (p. 147-160) - 1/1/2019
- ISSN 16469895
- iMarina
The impact of learning styles on student grouping for collaborative learning: a case study
- Alfonseca E
- Carro R
- Martín E
- Ortigosa A
- Paredes P
User Modeling And User-Adapted Interaction (p. 377-401) - 1/9/2006
10.1007/s11257-006-9012-7 Ver en origen
- ISSN 15731391
The Effects of a Visual Execution Environment and Makey Makey on Primary School Children Learning Introductory Programming Concepts
- Hijon-Neira, Raquel
- Perez-Marin, Diana
- Pizarro, Celeste
- Connolly, Cornelia;
Ieee Access (p. 217800-217815) - 1/1/2020
10.1109/access.2020.3041686 Ver en origen
- ISSN 21693536
When human-computer interaction meets blended learning and heuristics are not enough: Evaluating the usability with field observation and interviews
- Pérez-Marín D
- Salmerón L
Blended Learning: Student Perceptions, Emerging Practices and Effectiveness (p. 97-110) - 1/1/2015
- iMarina
Uso de agentes conversacionales pedagógicos en sistemas de aprendizaje híbrido (b-learning)
- Diana Pérez Marín
Actas Del Iv Seminario De Investigación En Tecnologías De La Información: Sitiae 2010 (p. 79-94) - 1/1/2011
- iMarina
Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Marta Gómez Gómez
Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017
- iMarina
Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC
- Marta Gómez Gómez
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
(p. 415-424) - 1/1/2020
- iMarina
Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Romero, Ainhoa
- Cruz, Silvia;
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022
10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 Ver en origen
- ISSN 21556873
How to Integrate Emotions in Dialogues With Pedagogic Conversational Agents to Teach Programming to Children
- Morales-Urrutia EK
- Ocaña JM
- Pérez-Marín D
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 876-899) - 1/1/2022
Future trends for conversational agents
- Pérez-Marín D
- Pascual-Nieto I
Conversational Agents and Natural Language Interaction: Techniques and Effective Practices (p. 395-400) - 1/1/2011
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria
- Marta Gómez Gómez
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015
- iMarina
Conversational Agents and Natural Language Interaction: Techniques and Effective Practices Preface
- Perez-Marin, Diana
- Pascual-Nieto, Ismael;
CONVERSATIONAL AGENTS AND NATURAL LANGUAGE INTERACTION: TECHNIQUES AND EFFECTIVE PRACTICES (p. XIV-XVII) - 1/1/2011
- iMarina
WELKIN: Automatic generation of adaptive hypermedia sites with NLP techniques
- Alfonseca E
- Pérez D
- Rodríguez P
Lecture Notes In Computer Science (p. 617-618) - 1/1/2004
10.1007/978-3-540-27834-4_92 Ver en origen
- ISSN 03029743
- iMarina
- iMarina
Validating Automatically Generated Students' Conceptual Models from Free-text Answers at the Level of Concepts
- Pérez-Marín D
- Pascual-Nieto I
- Rodríguez P
- Anguiano E
- Alfonseca E
Aip Conference Proceedings (p. 90-93) - 1/1/2008
10.1063/1.3037122 Ver en origen
- ISBN 978-0-7354-0590-5
- ISSN 15517616
- iMarina
- iMarina
Using BLEU-like algorithms for the automatic recognition of entailment
- Perez, Diana
- Alfonseca, Enrique;
Lecture Notes In Computer Science (p. 191-204) - 1/1/2006
- ISSN 03029743
- iMarina
Towards the development of a reading comprehension conversational agent for children applying user-centered design techniques for teachers and students
- Tamayo S
- Pérez-Marín D
CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2012
- ISSN 16130073
- iMarina
TEACHING PROGRAMMING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION WITH STORIES
- Perez-Marin, D.;
Iceri2016: 9th International Conference Of Education, Research And Innovation (p. 9206-9212) - 1/1/2019
- ISSN 23401095
- iMarina
RoDy: Teaching to share in Pre-School Education with a robotic teddy
- Hidalgo Rueda, Laura
- Perez-Marin, Diana;
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2019
- ISSN 24762172
- iMarina
Promoting Learning and Satisfaction of Children When Interacting with an Emotional Companion to Program
- Morales-Urrutia EK
- Ocaña Ch JM
- Pérez-Marín D
- Pizarro-Romero C
Lecture Notes In Computer Science (p. 220-223) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-52240-7_40 Ver en origen
- ISSN 03029743
Programming teaching experience for boys and girls following a gamified approach
- Cruz-GGarcía I
- Martín-García JA
- Pizarro C
- Pérez-Marín D
CEUR Workshop Proceedings - 1/1/2020
- ISSN 16130073
- iMarina
Personalization approaches in learning environments
- Santos OC
- Kravcik M
- Pérez-Marín D
Lecture Notes In Computer Science (p. 117-121) - 1/1/2012
10.1007/978-3-642-28509-7_12 Ver en origen
- ISSN 03029743
- ISSN/ISBN 9783642285080
PNEPs, NEPs for Context Free Parsing: Application to Natural Language Processing
- Perez Marin, Diana Rosario
- Alfonseca Moreno, Manuel
- Ortega de la Puente, Alfonso
Lecture Notes In Computer Science (p. 472-+) - 1/1/2009
10.1007/978-3-642-02478-8_59 Ver en origen
- ISSN 03029743
- iMarina
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria
- Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON
8/7/2021
- iMarina
MEDIE_LECOE: propuesta de metodología para la integración de emociones en compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria
- Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
- Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: ELIZABETH MORALES URRUTIA
22/7/2021
- iMarina
MEDIE_GEDILEC: propuesta de metodología para la creación de compañeros de aprendizaje para la enseñanza de la programación en Educación Primaria
- Pizarro Romero, María Celeste (Codirector)
- Pérez Marín, Diana Rosario (Tutor) Doctorando: MIGUEL OCAÑA CHILUISA
21/7/2021
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id