Díez Martín, Francisco de Asís francisco.diez@urjc.es

Actividades

Interest groups and environmental pressure

  • Diez Martin, Francisco
  • Medrano Garcia, Maria Luisa
  • Diez de Castro, Emilio Pablo;

Cuadernos De Gestion (p. 81-96) - 1/1/2008

  • ISSN 19882157
  • iMarina

Interest groups and environmental pressure [Los grupos de interés y la presión medioambiental]

  • Martín FD
  • García MLM
  • de Castro EPD

Cuadernos De Gestion (p. 81-96) - 1/1/2008

  • ISSN 19882157
  • iMarina

Legitimacy as a key factor for organizational success [Legitimidad como factor clave del éxito organizativo]

  • Díez Martín F
  • Blanco González A
  • Prado Román C

Investigaciones Europeas De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 127-143) - 1/1/2010

10.1016/s1135-2523(12)60038-0 Ver en origen

  • ISSN 11352523

Measuring organizational legitimacy: the case of Mutual Guarantee Societies

  • Diez Martin, Francisco
  • Blanco Gonzalez, Alicia
  • Prado Roman, Camilo;

Cuadernos De Economía Y Dirección De La Empresa (p. 115-143) - 1/6/2010

  • ISSN 11385758
  • iMarina

Towards a new model of environmental management

  • Prado Roman, Camilo
  • Blanco Gonzalez, Alicia
  • Diez Martin, Francisco;

Observatorio Medioambiental / Instituto Universitario De Ciencias Ambientales (p. 69-91) - 1/1/2011

10.5209/rev_obmd.2011.v14.37291 Ver en origen

  • ISSN 11391987

Beyond legitimacy: legitimacy types and organizational success

  • Diez-Martin, Francisco
  • Prado-Roman, Camilo
  • Blanco-Gonzalez, Alicia;

Management Decision (p. 1954-1969) - 1/1/2013

10.1108/md-08-2012-0561 Ver en origen

  • ISSN 00251747

Exploring the links between goal-setting, satisfaction and corporate culture in exhibitors at international art shows

  • Prado-Roman, Camilo
  • Blanco-Gonzalez, Alicia
  • Diez-Martin, Francisco;

European Journal Of International Management (p. 278-294) - 1/1/2013

10.1504/ejim.2013.054326 Ver en origen

  • ISSN 17516757

Strategic implementation effect on organizational legitimacy

  • Díez-Martín F
  • Prado-Román C
  • Blanco-González A

Investigaciones Europeas De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 120-125) - 1/1/2013

10.1016/j.iedee.2013.01.001 Ver en origen

  • ISSN 11352523

Analysis of relations between organizational legitimacy, its Sources and dimensions [Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones]

  • Cruz-Suárez A
  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Prado-Román C

Revista Venezolana De Gerencia (p. 9-22) - 1/1/2014

  • ISSN 13159984
  • iMarina

Por qué se institucionalizan las organizaciones [Why companies go institutional]

  • Cruz-Suárez A
  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F

Revista Europea De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 22-30) - 1/1/2014

10.1016/j.redee.2013.09.003 Ver en origen

  • ISSN 10196838

Este/a investigador/a no tiene libros.

Youth entrepreneurship and crisis in the health, beauty and sport sectors

  • Blanco-González A
  • Díez-Martín F
  • Cruz-Suarez A
  • Prado-Román A

Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis: Lessons for Research, Policy and Practice (p. 49-57) - 1/1/2014

10.1007/978-3-319-02384-7_6 Ver en origen

The role of normative legitimacy in the development of efficiency-driven countries

  • Díez E
  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A

Entrepreneurship, Regional Development and Culture: An Institutional Perspective (p. 127-139) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-15111-3_8 Ver en origen

Entrepreneurship, global competitiveness and legitimacy

  • Blanco-González A
  • Díez-Martín F
  • Prado-Román A

New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for Sustainable Business Development, Performance, Innovation, and Economic Growth (p. 57-69) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-08888-4_4 Ver en origen

Google search activity as thermometer of wine cellar visitors

  • Gómez-Martínez R
  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F

Wine and Tourism: A Strategic Segment for Sustainable Economic Development (p. 247-255) - 1/1/2015

10.1007/978-3-319-18857-7_17 Ver en origen

The institutionalization of sports organizations: A legitimacy perspective

  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Díaz-Iglesias S
  • Prado-Román M

Sports Management as an Emerging Economic Activity: Trends and Best Practices (p. 87-99) - 1/1/2017

10.1007/978-3-319-63907-9_6 Ver en origen

The origin of the legitimacy of organizations and their determining factors

  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F
  • Blanco-González A
  • Prado-Román A

Studies In Systems, Decision And Control (p. 45-62) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-69989-9_4 Ver en origen

  • ISSN 21984190

Organizational legitimacy research: Contributing countries and institutions from 1995 to 2014

  • Díez-Martín F
  • Diez L
  • Blanco-Gonzalez A

Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 45-68) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-75990-6_3 Ver en origen

State legitimacy in France as a determinant of competitiveness and social innovation

  • Blanco-González A
  • Prado-Román C
  • Díez-Martín F

Strategies and Best Practices in Social Innovation: An Institutional Perspective (p. 119-129) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-89857-5_8 Ver en origen

Criteria for evaluating the organizational legitimacy: A typology for legitimacy jungle

  • Díez-de-Castro E
  • Peris-Ortiz M
  • Díez-Martín F

Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 1-21) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-75990-6_1 Ver en origen

Explanation of the relation between organizational legitimacy and firms' price

  • Raúl Gómez Martínez
  • Loarre Andreu
  • Francisco Díez Martín

Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 271-281) - 1/1/2018

10.1007/978-3-319-75990-6_17 Ver en origen

Este/a investigador/a no tiene congresos.

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

La legitimidad organizativa en nuevas empresas y los factores que la determinan en grandes empresas

  • Díez Martín, Francisco de Asís (Tutor) Doctorando: VIRGINIA GORDO MOLINA

1/4/2022

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 12/08/23 3:04