Díez Martín, Francisco de Asís francisco.diez@urjc.es
Actividades
- Artículos 44
- Libros 0
- Capítulos de libro 12
- Congresos 0
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 0
- Tesis dirigidas 1
- Patentes o licencias de software 0
Interest groups and environmental pressure
- Diez Martin, Francisco
- Medrano Garcia, Maria Luisa
- Diez de Castro, Emilio Pablo;
Cuadernos De Gestion (p. 81-96) - 1/1/2008
- ISSN 19882157
- iMarina
Interest groups and environmental pressure [Los grupos de interés y la presión medioambiental]
- Martín FD
- García MLM
- de Castro EPD
Cuadernos De Gestion (p. 81-96) - 1/1/2008
- ISSN 19882157
- iMarina
Legitimacy as a key factor for organizational success [Legitimidad como factor clave del éxito organizativo]
- Díez Martín F
- Blanco González A
- Prado Román C
Investigaciones Europeas De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 127-143) - 1/1/2010
10.1016/s1135-2523(12)60038-0 Ver en origen
- ISSN 11352523
Measuring organizational legitimacy: the case of Mutual Guarantee Societies
- Diez Martin, Francisco
- Blanco Gonzalez, Alicia
- Prado Roman, Camilo;
Cuadernos De Economía Y Dirección De La Empresa (p. 115-143) - 1/6/2010
- ISSN 11385758
- iMarina
Towards a new model of environmental management
- Prado Roman, Camilo
- Blanco Gonzalez, Alicia
- Diez Martin, Francisco;
Observatorio Medioambiental / Instituto Universitario De Ciencias Ambientales (p. 69-91) - 1/1/2011
10.5209/rev_obmd.2011.v14.37291 Ver en origen
- ISSN 11391987
Beyond legitimacy: legitimacy types and organizational success
- Diez-Martin, Francisco
- Prado-Roman, Camilo
- Blanco-Gonzalez, Alicia;
Management Decision (p. 1954-1969) - 1/1/2013
10.1108/md-08-2012-0561 Ver en origen
- ISSN 00251747
Exploring the links between goal-setting, satisfaction and corporate culture in exhibitors at international art shows
- Prado-Roman, Camilo
- Blanco-Gonzalez, Alicia
- Diez-Martin, Francisco;
European Journal Of International Management (p. 278-294) - 1/1/2013
10.1504/ejim.2013.054326 Ver en origen
- ISSN 17516757
Strategic implementation effect on organizational legitimacy
- Díez-Martín F
- Prado-Román C
- Blanco-González A
Investigaciones Europeas De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 120-125) - 1/1/2013
10.1016/j.iedee.2013.01.001 Ver en origen
- ISSN 11352523
Analysis of relations between organizational legitimacy, its Sources and dimensions [Análisis de las relaciones entre la legitimidad organizativa, sus fuentes y dimensiones]
- Cruz-Suárez A
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Prado-Román C
Revista Venezolana De Gerencia (p. 9-22) - 1/1/2014
- ISSN 13159984
- iMarina
Por qué se institucionalizan las organizaciones [Why companies go institutional]
- Cruz-Suárez A
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
Revista Europea De Direccion Y Economia De La Empresa (p. 22-30) - 1/1/2014
10.1016/j.redee.2013.09.003 Ver en origen
- ISSN 10196838
Este/a investigador/a no tiene libros.
Youth entrepreneurship and crisis in the health, beauty and sport sectors
- Blanco-González A
- Díez-Martín F
- Cruz-Suarez A
- Prado-Román A
Entrepreneurship, Innovation and Economic Crisis: Lessons for Research, Policy and Practice (p. 49-57) - 1/1/2014
The role of normative legitimacy in the development of efficiency-driven countries
- Díez E
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
Entrepreneurship, Regional Development and Culture: An Institutional Perspective (p. 127-139) - 1/1/2015
Entrepreneurship, global competitiveness and legitimacy
- Blanco-González A
- Díez-Martín F
- Prado-Román A
New Challenges in Entrepreneurship and Finance: Examining the Prospects for Sustainable Business Development, Performance, Innovation, and Economic Growth (p. 57-69) - 1/1/2015
Google search activity as thermometer of wine cellar visitors
- Gómez-Martínez R
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
Wine and Tourism: A Strategic Segment for Sustainable Economic Development (p. 247-255) - 1/1/2015
The institutionalization of sports organizations: A legitimacy perspective
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Díaz-Iglesias S
- Prado-Román M
Sports Management as an Emerging Economic Activity: Trends and Best Practices (p. 87-99) - 1/1/2017
The origin of the legitimacy of organizations and their determining factors
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
- Blanco-González A
- Prado-Román A
Studies In Systems, Decision And Control (p. 45-62) - 1/1/2018
10.1007/978-3-319-69989-9_4 Ver en origen
- ISSN 21984190
Organizational legitimacy research: Contributing countries and institutions from 1995 to 2014
- Díez-Martín F
- Diez L
- Blanco-Gonzalez A
Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 45-68) - 1/1/2018
State legitimacy in France as a determinant of competitiveness and social innovation
- Blanco-González A
- Prado-Román C
- Díez-Martín F
Strategies and Best Practices in Social Innovation: An Institutional Perspective (p. 119-129) - 1/1/2018
Criteria for evaluating the organizational legitimacy: A typology for legitimacy jungle
- Díez-de-Castro E
- Peris-Ortiz M
- Díez-Martín F
Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 1-21) - 1/1/2018
Explanation of the relation between organizational legitimacy and firms' price
- Raúl Gómez Martínez
- Loarre Andreu
- Francisco Díez Martín
Organizational Legitimacy: Challenges and Opportunities for Businesses and Institutions (p. 271-281) - 1/1/2018
10.1007/978-3-319-75990-6_17 Ver en origen
- iMarina
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene congresos.
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID