Borrás Gené, Oriol oriol.borras@urjc.es
Publications
- Articles 18
- Books 1
- Book chapters 14
- Conferences 8
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
Micro flip teaching - An innovative model to promote the active involvement of students
- Fidalgo-Blanco, A
- Martinez-Nuñez, M
- Borrás-Gene, O
- Sanchez-Medina, JJ
Computers In Human Behavior (p. 713-723) - 1/7/2017
10.1016/j.chb.2016.07.060 View at source
- ISSN 07475632
Motivational effects of open badges in MOOCs. A learner perception study in OpenVM Learning Hub and MiriadaX
- Buchem, Ilona
- Borras-Gene, Oriol;
E-Mentor (p. 22-35) - 1/1/2020
10.15219/em86.1479 View at source
- ISSN 17316758
OPEN EDUCATION: INTEGRATION OF A MOOC WITH AN ACADEMIC SUBJECT
- Fidalgo Blanco, Angel
- Sein-Echaluce Lacleta, Maria Luisa
- Borras Gene, Oriol
- Garcia Penalvo, Francisco Jose;
Education In The Knowledge Society, Eks, (p. 233-255) - 1/10/2014
- ISSN 24448729
- iMarina
Analyzing the Influence of Belbin’s Roles on the Quality of Collaborative Learning for the Study of Business Fundamentals
- Flores Ureba S
- Simón de Blas C
- Borrás-Gené O
- Macías-Guillén A
Education Sciences - 1/9/2022
10.3390/educsci12090594 View at source
- ISSN 22277102
Educational Hall Escape: Increasing Motivation and Raising Emotions in Higher Education Students
- Macias-Guillen, Almudena
- Montes Diez, Raquel
- Serrano-Lujan, Lucia
- Borras-Gene, Oriol;
Education Sciences - 1/9/2021
10.3390/educsci11090527 View at source
- ISSN 22277102
Students and Teachers Using Mentimeter: Technological Innovation to Face the Challenges of the COVID-19 Pandemic and Post-Pandemic in Higher Education
- Ignacio Pichardo, J.
- Lopez-Medina, Esteban F.
- Mancha-Caceres, Olga
- Gonzalez-Enriquez, Isabel
- Hernandez-Melian, Alejandro
- Blazquez-Rodriguez, Maribel
- Jimenez, Virginia
- Logares, Marina
- Carabantes-Alarcon, David
- Ramos-Toro, Monica
- Isorna, Esther
- Cornejo-Valle, Monica
- Borras-Gene, Oriol;
Education Sciences - 1/11/2021
10.3390/educsci11110667 View at source
- ISSN 22277102
Using Mentimeter in higher education: online digital tool to encourage and enhance the acquisition of knowledge in a fun way
- Jimenez Rodriguez, Virginia
- Blazquez-Rodriguez, Maribel
- Pichardo Galan, J. Ignacio
- Carabantes-Alarcon, David
- Mancha-Caceres, Olga, I
- Borras-Gene, Oriol
- Lopez-Medina, Esteban F.
- Logares Jimenez, Marina
- Cornejo-Valle, Monica
- Gonzalez-Enriquez, Isabel
- Isorna Alonso, Esther
- Hernandez-Melian, Alejandro
- Ramos-Toro, Monica;
Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022
10.30827/eticanet.v22i1.22262 View at source
- ISSN 1695324X
Usando mentimeter en educación superior: Herramienta digital en línea para incentivar y potenciar la adquisición de conocimiento de manera lúdica
- Virginia Jiménez Rodríguez
- María Isabel Blázquez
- JI Pichardo
- David Carabantes Alarcón
- Olga Mancha Cáceres
- Oriol Borrás Gené
- Esteban Francisco López Medina
- Marina Logares
- Mónica Cornejo Valle
- Isabel González
- Esther Isorna Alonso
- Alejandro Hernández
- Mónica Ramos Toro
Eticanet (p. 131-154) - 1/1/2022
- ISSN 1695324X
- iMarina
LITE (Laboratory of Information Technologies in Education), URJC
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Diana Rosario Pérez Marín
- Oriol Borrás Gené
- César Cáceres Taladriz
- Miguel García Iruela
- Marta Gómez Gómez
- Isidoro Hernán Losada
- Raquel Hijón Neira
- Carlos A Lázaro Carrascosa
- Estefanía Martín
- Mercedes Martín Lope
- Daniel Palacios Alonso
- Pedro Paredes Barragán
- Maximiliano Paredes Velasco
- María Celeste Pizarro Romero
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Jaime Urquiza Fuentes
- María Zapata Cáceres
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa (p. 1-12) - 1/1/2019
Editor: Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE)
- ISSN 16994574
- ISSN/ISBN 1699-4574
- Dialnet
- iMarina
Estrategias de adaptación metodológica y tecnológica ante la pandemia del covid-19 en la universidad
- César Cáceres Taladriz (ed lit)
- Oriol Borrás Gené (ed lit)
- Natalia Esteban (ed lit)
- Daniel Becerra Jiménez (ed lit)
1/1/2021
- ISBN 9788413779300
- iMarina
Experiencia universitaria en la evaluación entre pares para trabajos grupales en informática
- Oriol Borrás Gené
Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018
- iMarina
Introducción al Área de Ciencias, Ingenierías y Arquitectura
- Antonio Julio López Galisteo
- Oriol Borrás Gené
Aplicaciones De Las Plataformas De Enseñanza Virtual A La Educación Superior: [Vi Monográfico De Innovación Docente] (p. 315-322) - 1/1/2021
- iMarina
Insignias digitales como credencial alternativa en la Universidad
- Oriol Borrás Gené
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 97-106) - 1/1/2019
- iMarina
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
Trabajando la Emoción y la Motivación a través de Escape Room Educativo Combinado con el uso de las TIC
- Almudena Macías Guillén
- Raquel Montes Díez
- Lucía Serrano Luján
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 547-562) - 1/1/2021
- iMarina
Elige tu propia aventura en el examen. Gamificación de exámenes en Moodle (Aula Virtual)
- Antonio Julio López Galisteo
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 351-362) - 1/1/2021
- iMarina
Grabación de vídeos como elemento motivacional y de autorreflexión en el aprendizaje de la programación.
- Jaime Urquiza Fuentes
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 297-312) - 1/1/2021
- iMarina
Introducción Monográfico Innovación Docente (2021)
- Oriol Borrás Gené
- César Cáceres Taladriz
- Natalia Esteban
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 13-18) - 1/1/2021
- iMarina
Taller de identidad digital profesional en formato híbrido a través de herramientas interactivas
- Oriol Borrás Gené
Innovaciones Educativas En El Ámbito Edificatorio (p. 147-158) - 1/1/2022
- iMarina
Detection of non-formal and informal learning in Learning Communities supported by social networks in the context of a cooperative MOOC
- Cruz-Benito, Juan
- Borras-Gene, Oriol
- Garcia-Penalvo, Francisco J.
- Fidalgo Blanco, Angel
- Theron, Roberto;
2015 International Symposium On Computers In Education, Siie 2015 (p. 195-200) - 12/4/2016
10.1109/siie.2015.7451675 View at source
- iMarina
- iMarina
Use of digital badges for training in digital skills within higher education
- Borras-Gene, Oriol;
2019 International Symposium On Computers In Education (Siie) - 1/1/2018
- ISSN 24762172
- iMarina
University experience in peer evaluation for team work in computer sciences
- Borras-Gene, Oriol;
Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018
- iMarina
Gamified Open Q&A Forum Model as a platform for a cMOOCs
- Borrás-Gene, O
- Martinez-Nuñez, M
- Blázquez-Sevilla, A
Inted2016 Proceedings (p. 0-0) - 7/3/2016
- ISSN 23401079
- iMarina
Evolution of the Conversation and Knowledge Acquisition in Social Networks related to a MOOC Course
- Garcia-Penalvo, Francisco J.
- Cruz-Benito, Juan
- Borras-Gene, Oriol
- Fidalgo Blanco, Angel;
Learning And Collaboration Technologies. Second International Conference, Lct 2015 (p. 470-481) - 3/8/2015
10.1007/978-3-319-20609-7_44 View at source
- ISSN 03029743
- iMarina
- iMarina
Empowering MOOC Participants: Dynamic Content Adaptation Through External Tools
- Borras-Gene, Oriol;
Lecture Notes In Computer Science (p. 121-130) - 1/1/2019
10.1007/978-3-030-19875-6_14 View at source
- ISSN 03029743
Personal Learning Environments as the basis of a New Course for Master's Programmes
- Garcia-Navarro, J.
- Jimenez-Rivero, A.
- Borras-Gene, O.;
Proceedings Of Inted2018 Conference (p. 1.313-1.319) - 5/3/2018
- ISSN 23401079
- iMarina
Teaching FEM software in formal and non-formal environment with MOOCs
- Castedo, Ricardo
- Santos, Anastasio P.
- Lopez, Lina M.
- Chiquito, Maria
- Borras-Gene, Oriol;
Sixth International Conference On Technological Ecosystems For Enhancing Multiculturality (Teem'18) (p. 678-683) - 24/10/2018
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id