Borrás Gené, Oriol oriol.borras@urjc.es
Publications
- Articles 18
- Books 1
- Book chapters 14
- Conferences 8
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 0
- Patent or software license 0
A Guided Scratch Visual Execution Environment to Introduce Programming Concepts to CS1 Students
- Hijon-Neira, Raquel
- Connolly, Cornelia
- Palacios-Alonso, Daniel
- Borras-Gene, Oriol;
Information (Switzerland) - 1/9/2021
10.3390/info12090378 View at source
- ISSN 20782489
Analyzing the Influence of Belbin’s Roles on the Quality of Collaborative Learning for the Study of Business Fundamentals
- Flores Ureba S
- Simón de Blas C
- Borrás-Gené O
- Macías-Guillén A
Education Sciences - 1/9/2022
10.3390/educsci12090594 View at source
- ISSN 22277102
Digital Educational Escape Room Analysis Using Learning Styles
- Borras-Gene, Oriol
- Montes Diez, Raquel
- Macias-Guillen, Almudena;
Information (Switzerland) - 1/11/2022
10.3390/info13110522 View at source
- ISSN 20782489
Educación en abierto: integración de un MOOC con una asignatura académica
- Angel Fidalgo Blanco
- María Luisa Sein-Echaluce Lacleta
- Oriol Borrás Gené
- Francisco José García Peñalvo
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información (p. 233-255) - 1/1/2014
- ISSN 11389737
- iMarina
Educational Hall Escape: Increasing Motivation and Raising Emotions in Higher Education Students
- Macias-Guillen, Almudena
- Montes Diez, Raquel
- Serrano-Lujan, Lucia
- Borras-Gene, Oriol;
Education Sciences - 1/9/2021
10.3390/educsci11090527 View at source
- ISSN 22277102
Enhancing Fun through Gamification to Improve Engagement in MOOC
- Borrás-Gené, O
- Martínez-Núñez, M
- Martín-Fernández, L
Informatics - 1/9/2019
10.3390/informatics6030028 View at source
- ISSN 22279709
InterpAPPctúa, mejorando la interacción a través de gamificación
- Jorge Chavero Morcillo
- Oriol Borrás Gené
Ie Comunicaciones (p. 13-21) - 1/1/2022
- ISSN 16994574
- iMarina
LITE (Laboratory of Information Technologies in Education), URJC
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Diana Rosario Pérez Marín
- Oriol Borrás Gené
- César Cáceres Taladriz
- Miguel García Iruela
- Marta Gómez Gómez
- Isidoro Hernán Losada
- Raquel Hijón Neira
- Carlos A Lázaro Carrascosa
- Estefanía Martín
- Mercedes Martín Lope
- Daniel Palacios Alonso
- Pedro Paredes Barragán
- Maximiliano Paredes Velasco
- María Celeste Pizarro Romero
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Jaime Urquiza Fuentes
- María Zapata Cáceres
IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa (p. 1-12) - 1/1/2019
Editor: Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa (ADIE)
- ISSN 16994574
- ISSN/ISBN 1699-4574
- Dialnet
- iMarina
Learning Communities in Social Networks and Their Relationship With the MOOCs
- Cruz-Benito, Juan
- Borras-Gene, Oriol
- Garcia-Penalvo, Francisco J.
- Fidalgo Blanco, Angel
- Theron, Roberto;
Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 24-36) - 1/2/2017
10.1109/rita.2017.2655218 View at source
- ISSN 19328540
Micro flip teaching - An innovative model to promote the active involvement of students
- Fidalgo-Blanco, A
- Martinez-Nuñez, M
- Borrás-Gene, O
- Sanchez-Medina, JJ
Computers In Human Behavior (p. 713-723) - 1/7/2017
10.1016/j.chb.2016.07.060 View at source
- ISSN 07475632
Estrategias de adaptación metodológica y tecnológica ante la pandemia del covid-19 en la universidad
- César Cáceres Taladriz (ed lit)
- Oriol Borrás Gené (ed lit)
- Natalia Esteban (ed lit)
- Daniel Becerra Jiménez (ed lit)
1/1/2021
- ISBN 9788413779300
- iMarina
Buenas prácticas en MOOC: mejorando la implicación de estudiantes a través de herramientas externas
- Oriol Borrás Gené
Innovación Y Transformación Digital: Estrategias Y Metodologías Docentes En Educación Superior (p. 43-60) - 1/1/2018
- iMarina
El uso de Mentimeter para promover la participación del alumnado en el aula y en el Campus Virtual
- José Ignacio Pichardo Galán
- María Isabel Blázquez Rodríguez
- Olga Mancha Cáceres
- Isabel González Enríquez
- Virginia Jiménez Rodríguez
- Esther Isorna Alonso
- Oriol Borrás Gené
- David Carabantes Alarcón
- Mónica Cornejo Valle
- Alejandro Hernández Melián
- Marina Logares
- Esteban Francisco López Medina
- Mónica Ramos Toro
Jornada «Aprendizaje Eficaz Con Tic En La Ucm» (p. 471-482) - 1/1/2022
- iMarina
Elige tu propia aventura en el examen. Gamificación de exámenes en Moodle (Aula Virtual)
- Antonio Julio López Galisteo
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 351-362) - 1/1/2021
- iMarina
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
Experiencia en la utilización de un sistema de evaluación gamificado como elemento motivacional para el aprendizaje en educación superior
- Oriol Borrás Gené
- Almudena Macías Guillén
Innovación Educativa: Avances Desde La Investigación (p. 119-130) - 1/1/2021
- iMarina
Experiencia universitaria en la evaluación entre pares para trabajos grupales en informática
- Oriol Borrás Gené
Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018
- iMarina
Grabación de vídeos como elemento motivacional y de autorreflexión en el aprendizaje de la programación.
- Jaime Urquiza Fuentes
- Oriol Borrás Gené
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 297-312) - 1/1/2021
- iMarina
Insignias digitales como credencial alternativa en la Universidad
- Oriol Borrás Gené
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 97-106) - 1/1/2019
- iMarina
Introducción Monográfico Innovación Docente (2021)
- Oriol Borrás Gené
- César Cáceres Taladriz
- Natalia Esteban
Estrategias De Adaptación Metodológica Y Tecnológica Ante La Pandemia Del Covid-19 En La Universidad (p. 13-18) - 1/1/2021
- iMarina
Introducción al Área de Ciencias, Ingenierías y Arquitectura
- Antonio Julio López Galisteo
- Oriol Borrás Gené
Aplicaciones De Las Plataformas De Enseñanza Virtual A La Educación Superior: [Vi Monográfico De Innovación Docente] (p. 315-322) - 1/1/2021
- iMarina
Detection of non-formal and informal learning in Learning Communities supported by social networks in the context of a cooperative MOOC
- Cruz-Benito, Juan
- Borras-Gene, Oriol
- Garcia-Penalvo, Francisco J.
- Fidalgo Blanco, Angel
- Theron, Roberto;
2015 International Symposium On Computers In Education, Siie 2015 (p. 195-200) - 12/4/2016
10.1109/siie.2015.7451675 View at source
- iMarina
- iMarina
Empowering MOOC Participants: Dynamic Content Adaptation Through External Tools
- Borras-Gene, Oriol;
Lecture Notes In Computer Science (p. 121-130) - 1/1/2019
10.1007/978-3-030-19875-6_14 View at source
- ISSN 03029743
Evolution of the Conversation and Knowledge Acquisition in Social Networks related to a MOOC Course
- Garcia-Penalvo, Francisco J.
- Cruz-Benito, Juan
- Borras-Gene, Oriol
- Fidalgo Blanco, Angel;
Learning And Collaboration Technologies. Second International Conference, Lct 2015 (p. 470-481) - 3/8/2015
10.1007/978-3-319-20609-7_44 View at source
- ISSN 03029743
- iMarina
- iMarina
Gamified Open Q&A Forum Model as a platform for a cMOOCs
- Borrás-Gene, O
- Martinez-Nuñez, M
- Blázquez-Sevilla, A
Inted2016 Proceedings (p. 0-0) - 7/3/2016
- ISSN 23401079
- iMarina
Personal Learning Environments as the basis of a New Course for Master's Programmes
- Garcia-Navarro, J.
- Jimenez-Rivero, A.
- Borras-Gene, O.;
Proceedings Of Inted2018 Conference (p. 1.313-1.319) - 5/3/2018
- ISSN 23401079
- iMarina
Teaching FEM software in formal and non-formal environment with MOOCs
- Castedo, Ricardo
- Santos, Anastasio P.
- Lopez, Lina M.
- Chiquito, Maria
- Borras-Gene, Oriol;
Sixth International Conference On Technological Ecosystems For Enhancing Multiculturality (Teem'18) (p. 678-683) - 24/10/2018
University experience in peer evaluation for team work in computer sciences
- Borras-Gene, Oriol;
Actas Del Congreso Virtual: Avances En Tecnologias, Innovacion Y Desafio De La Educacion Superior (Atides 2018) - 1/1/2018
- iMarina
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
This researcher has no supervised thesis.
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id