Hijón Neira, Raquel Belén raquel.hijon@urjc.es
Publications
- Articles 30
- Books 3
- Book chapters 14
- Conferences 24
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 0
- Supervised theses 2
- Patent or software license 0
Pre-service Teacher Perceptions in Integrating Maker-Centered Learning in their Mathematics and Education Initial Teacher Education Programme
- Cornelia Connolly
- Sean O Gorman
- Tony Hall
- Raquel Hijón Neira
Universitas Tarraconensis revista De Ciències De L'educació (p. 50-67) - 1/1/2020
- ISSN 11351438
- iMarina
Can Gamification Help in Increasing Motivation, Engagement, and Satisfaction? A gamified experience in teaching CS to students from other disciplines
- Miguel García Iruela
- Raquel Hijón Neira
- Cornelia Connolly
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2022
- ISSN 11389737
- iMarina
Impacto del proceso de enseñanza y aprendizaje remoto de emergencia en la competencia digital y el estado de ánimo en la formación del profesorado
- Marta Gómez Gómez
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2022
- ISSN 11389737
- iMarina
Mejora del Pensamiento Computacional en Estudiantes de Secundaria con Tareas Unplugged
- Hernán Montes León
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
- Sergio Raúl Montes León
Teoría De La Educación: Educación Y Cultura En La Sociedad De La Información - 1/1/2020
- ISSN 11389737
- iMarina
ApS como metodología de transferencia de aprendizaje en TIC de la universidad a centros escolares
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Raquel Hijón Neira
- Marta Gómez Gómez
- Diana Pérez Marín
Te & Et: Revista Iberoamericana De Tecnología En Educación Y Educación En Tecnología (p. 46-53) - 1/1/2013
- ISSN 18509959
- iMarina
Merlin-Know, Profesor Virtual para el guiado del aprendizaje en Moodle en TIC en la Educación
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
Te & Et: Revista Iberoamericana De Tecnología En Educación Y Educación En Tecnología (p. 53-60) - 1/1/2014
- ISSN 18509959
- iMarina
A Methodology Proposal Based on Metaphors to Teach Programming to Children
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Martin-Lope, Mercedes;
Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 46-53) - 1/2/2018
10.1109/rita.2018.2809944 View at source
- ISSN 19328540
Coding in early years education: which factors influence the skills of sequencing and plotting a route, and to what extent?
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Pizarro, Celeste;
International Journal of Early Years Education (p. 969-985) - 8/2/2022
10.1080/09669760.2022.2037076 View at source
- ISSN 09669760
Analysis of Three Methodological Approaches in the Use of Gamification in Vocational Training
- Garcia-Iruela, Miguel
- Hijon-Neira, Raquel
- Connolly, Cornelia;
Information (Switzerland) - 1/8/2021
10.3390/info12080300 View at source
- ISSN 20782489
A Guided Scratch Visual Execution Environment to Introduce Programming Concepts to CS1 Students
- Hijon-Neira, Raquel
- Connolly, Cornelia
- Palacios-Alonso, Daniel
- Borras-Gene, Oriol;
Information (Switzerland) - 1/9/2021
10.3390/info12090378 View at source
- ISSN 20782489
Programación en ABAP-4 para SAP R-3
- Raquel Hijón Neira
1/1/2005
- ISBN 8484681823
- iMarina
Utilización del sistema SAP R/3
- Raquel Hijón Neira
1/1/2005
- ISBN 8484681831
- iMarina
Trabajo cooperativo entre Universidad y Centros de Educación Infantil y Primaria. Una experiencia de Aprendizaje-Servicio solidario basado en TIC
- Marta Gómez Gómez
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
(p. 415-424) - 1/1/2020
- iMarina
Is the use of Makey Makey Helpful to Teach Programming Concepts to Primary Education Students?
- Perez-Marin, Diana
- Hijon-Neira, Raquel
- Romero, Ainhoa
- Cruz, Silvia;
Research Anthology on Computational Thinking, Programming, and Robotics in the Classroom (p. 631-647) - 1/1/2022
10.4018/978-1-6684-2411-7.ch029 View at source
- ISSN 21556873
Experiencia de juegos serios en el aula de formación profesional
- Miguel García Iruela
- Raquel Hijón Neira
Libro De Actas Del V Congreso Internacional De Videojuegos Y Educación. Cive'17 (5º. 2017.Tenerife) (p. 54-54) - 1/1/2017
- iMarina
Model for an interaction assessment strategy in hybrid learning including Web 2.0 resources
- Hijón-Neira R
- Velázquez-Iturbide A
- Rodríguez-Martín J
Handbook of Research on Hybrid Learning Models: Advanced Tools, Technologies, and Applications (p. 450-465) - 1/1/2009
Desarrollo del software y sostenibilidad
- Eugenio Francisco Sánchez Ubeda
- Yolanda González Arechavala
- Raquel Hijón Neira
El Ingeniero Del Icai Y El Desarrollo Sostenible (p. 311-318) - 1/1/2009
- iMarina
Experiencia de aprendizaje-servicio solidario como metodología para transferir aprendizajes de la universidad a los centros de educación infantil y primaria
- Marta Gómez Gómez
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Raquel Hijón Neira
- Diana Pérez Marín
El Aprendizaje-Servicio En Las Universidades: De La Iniciativa Individual Al Apoyo Institucional (p. 89-102) - 1/1/2015
- iMarina
Experiencia de implantación del Marco en Competencia Digital Docente en los Grados de Educación Infantil y Educación Primaria de la Universidad Rey Juan Carlos
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Raquel Hijón Neira
- Oriol Borrás Gené
- Marta Gómez Gómez
Competencia Digital Docente: Una Perspectiva De Futuro En La Educación Superior (p. 257-276) - 1/1/2019
- iMarina
Un análisis de la situación sobre el estado de la enseñanza de la Programación en Primaria y su didáctica
- Raquel Hijón Neira
- Liliana Patricia Santacruz Valencia
- Diana Pérez Marín
- Marta Gómez Gómez
Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 103-108) - 1/1/2017
- iMarina
Evaluación de la Usabilidad de una Herramienta de Seguimiento basada en Cookies para un CMS
- Raquel Hijón Neira
- Jaime Urquiza Fuentes
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Maximiliano Paredes Velasco
Actas Del Viii Congreso Internacional De Interacción Persona Ordenador (Interacción 2007) (p. 183-192) - 1/1/2007
- iMarina
Blended learning tools for assessing students interactions
- Raquel Hijón Neira
- Jesús Angel Velázquez Iturbide
- Vanesa Herrera Cabanillas
Actas Del Simposio Nacional De Tecnologías De La Información Y Las Comunicaciones En La Educación: Viii Congreso Nacional De Informática Educativa (Sintice 2007) (p. 71-78) - 1/1/2007
- iMarina
Factors favoring the development of educational apps. Usability study of mobile applications to teach programming
- García-Iruela M
- Hijón-Neira R
Proceedings of the International Conference on WWW/Internet 2017 and Applied Computing 2017 (p. 142-150) - 1/1/2017
- iMarina
Web accessibility of mobile and desktop representations
- Fernandes N
- Rodrigues A
- Duarte C
- Hijón-Neira R
- Carriço L
Proceedings of the 28th International BCS Human Computer Interaction Conference: Sand, Sea and Sky - Holiday HCI, HCI 2014 (p. 195-200) - 1/1/2014
A Review of International Models of Computer Science Teacher Education
- Yadav, Aman
- Connolly, Cornelia
- Berges, Marc
- Chytas, Christos
- Franklin, Crystal
- Hijón-Neira, Raquel
- Macann, Victoria
- Margulieux, Lauren
- Ottenbreit-Leftwich, Anne
- Warner, Jayce R.
Proceedings Of The 2022 Working Group Reports On Innovation And Technology In Computer Science Education - 29/12/2022
Merlin-know, an interactive virtual teacher for improving learning in Moodle
- Hijon-Neira, Raquel
- Velazquez-Iturbide, Angel
- Pizarro-Ronaero, Celeste
- Carrico, Luis;
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 19-26) - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7043990 View at source
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
Serious games for motivating into programming
- Hijon-Neira, Raquel
- Velazquez-Iturbide, Angel
- Pizarro-Romero, Celeste
- Carrico, Luis;
Proceedings - Frontiers In Education Conference, Fie (p. 757-764) - 1/1/2015
10.1109/fie.2014.7044111 View at source
- ISSN 15394565
- iMarina
- iMarina
How gamification impacts on vocational training students
- García Iruela M
- Hijón Neira R
Lecture Notes In Computer Science (p. 99-103) - 1/1/2018
10.1007/978-3-319-93846-2_19 View at source
- ISSN 03029743
Improving Students Learning Programming Skills with ProGames - Programming through Games System
- Hijon-Neira, R
- Velazquez-Iturbide, A
- Pizarro-Romero, C
- Carrico, L
Lecture Notes In Computer Science (p. 579-586) - 1/1/2013
10.1007/978-3-642-40498-6_48 View at source
- ISSN 03029743
What Happens When Gamification Ends?
- García Iruela M
- Fonseca MJ
- Hijón-Neira R
- Chambel T
Lecture Notes In Computer Science (p. 98-102) - 1/1/2020
10.1007/978-3-030-52240-7_18 View at source
- ISSN 03029743
Analysis of Gamification Elements. A Case Study in a Computer Science Course
- Garcia Iruela, Miguel
- Fonseca, Manuel J.
- Hijon Neira, Raquel
- Chambel, Teresa;
Lecture Notes In Computer Science (p. 89-93) - 1/1/2019
10.1007/978-3-030-23207-8_17 View at source
- ISSN 03029743
Web Accessibility in Africa: A Study of Three African Domains
- Costa, D
- Fernandes, N
- Neves, S
- Duarte, C
- Hijon-Neira, R
- Carrico, L
Lecture Notes In Computer Science (p. 331-338) - 1/1/2013
10.1007/978-3-642-40483-2_23 View at source
- ISSN 03029743
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
This researcher has no research projects.
Propuesta de metodología de diseño de juegos serios para la enseñanza de fundamentos de la programación en Educación Secundaria
- Pérez Marín, Diana Rosario (Director)
- Hijón Neira, Raquel Belén (Codirector) Doctorando: HERNAN MONTES LEON
8/7/2021
- iMarina
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id