Paredes Velasco, Maximiliano maximiliano.paredes@urjc.es

Actividades

The Challenge of Increasing the Effectiveness of Learning by Using Active Methodologies

  • Vergara, Diego
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Chivite, Carmen
  • Fernandez-Arias, Pablo;

Sustainability (p. 1-16) - 1/10/2020

10.3390/su12208702 Ver en origen

  • ISSN 20711050

Modeling the Collaborative Instructional Framework for LMSs Using Educational Modeling Languages

  • Miguel Serrano-Camara, Luis
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Ahijado-Sanchez, Antonio
  • Angel Velazquez-Iturbide, Jesus;

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 43-50) - 1/5/2015

10.1109/rita.2015.2417933 Ver en origen

  • ISSN 19328540

Influence of Pedagogic Approaches and Learning Styles on Motivation and Educational Efficiency of Computer Science Students

  • Debdi, Ouafae
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.;

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 213-218) - 1/8/2016

10.1109/rita.2016.2590638 Ver en origen

  • ISSN 19328540

Relation Between Programming Visual Learning With VILEP and Students' Emotions

  • Darwin Alulema
  • Maximiliano Paredes Velasco

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 36-44) - 1/2/2021

10.1109/rita.2021.3052481 Ver en origen

  • ISSN 19328540

Evaluation Experiences of the Representation Techniques of Greedy Programs: Application to the GreedEx Tool

  • Molina-Diaz, Ana I.
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Redondo-Duque, Miguel A.
  • Angel Velazquez-Iturbide, Jesus;

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 179-186) - 1/8/2016

10.1109/rita.2016.2589620 Ver en origen

  • ISSN 19328540

Coordination of collaborative writing using PDAs [Coordinación en escritura colaborativa con PDAs]

  • Velasco MP
  • Cantero MO
  • Velázquez Iturbide JA

Revista Iberoamericana De Tecnologias Del Aprendizaje (p. 1-8) - 1/1/2009

  • ISSN 19328540
  • iMarina

Augmented reality with algorithm animation and their effect on students' emotions

  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Gomez-Rios, Monica;

MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS (p. 11819-11845) - 7/9/2022

10.1007/s11042-022-13679-1 Ver en origen

  • ISSN 13807501

Designing Collaborative User Interfaces for Ubiquitous Applications Using CIAM: The AULA Case Study

  • Paredes, Maximiliano
  • Molina, Ana I.
  • Redondo, Miguel A.
  • Ortega, Manuel;

Journal Of Universal Computer Science (p. 2680-2698) - 1/1/2008

  • ISSN 0948695X
  • iMarina

Collaborative composition in a Foreign Language with handheld computing and web tools

  • Paredes, Maximiliano
  • Sanchez-Villalon, Pedro Pablo
  • Ortega, Manuel
  • Velazquez-Iturbide, J. Angel;

Journal Of Universal Computer Science (p. 948-958) - 1/1/2007

  • ISSN 0948695X
  • iMarina

MoCAS: A Mobile Collaborative Tool for Learning Scope of Identifiers in Programming Courses

  • Miguel Serrano-Camara, Luis
  • Paredes-Velasco, Maximiliano
  • Angel Velazquez-Iturbide, J.
  • Alcover, Carlos-Maria
  • Eugenia Castellanos, Ma;

International Journal Of Engineering Education (p. 969-981) - 1/1/2016

  • ISSN 0949149X
  • iMarina

Tecnologías del software

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco

1/1/2007

  • ISBN 9788498490503
  • iMarina

AULA: un sistema ubicuo de enseñanza-aprendizaje colaborativo

  • Maximiliano Paredes Velasco

1/1/2009

  • ISBN 9788498492644
  • iMarina

Herramienta de Visualización de Programas SRec: Un Estudio de la Autoeficacia del Estudiante

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Ticai 2017: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 93-100) - 1/1/2018

  • iMarina

Un Estudio sobre la Influencia de la Visualización de Algoritmos en la Motivación de los Alumnos

  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Isidoro Hernán Losada
  • Maximiliano Paredes Velasco

Ticai 2016: Tics Para El Aprendizaje De La Ingeniería (p. 73-80) - 1/1/2017

  • iMarina

Aplicación de andamiaje en un modelo de aprendizaje sostenible y su influencia en el estado emocional durante la COVID-19

  • Ricardo de Arriba Laso
  • Maximiliano Paredes Velasco

Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 175-180) - 1/1/2021

  • iMarina

Un marco instruccional para educación especial y su aplicación tecnológica en aprendizaje de balé

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Jeickon Villamil Matallana

Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 549-554) - 1/1/2021

  • iMarina

Sistema integrado para el estudio de la Mecánica

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Francisco Ruiz González

Informática Educativa: Realidad Y Futuro (p. 171-176) - 1/1/1995

  • iMarina

Escritura colaborativa y PDAs: una propuesta de aprendizaje basada en resolución de problemas

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Iván Fernández
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Manuel Ortega Cantero

Informática Educativa: Nuevos Retos - 1/1/2004

  • iMarina

Tutores Interactivos Basados en Objetivos Pedagógicos para el Aprendizaje de la Programación

  • Isidoro Hernán Losada
  • Carlos A Lázaro Carrascosa
  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide

I Encuentro De Intercambio De Experiencias En Innovación Docente En La Universidad Rey Juan Carlos: [Recurso Electrónico] - 1/1/2009

  • iMarina

El efecto de una herramienta de visualización de programas en la eficiencia y en la autoeficacia de los alumnos

  • Maximiliano Paredes Velasco
  • Isidoro Hernán Losada
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Carlos María Alcover de la Hera

Atas Do Xix Simpósio Internacional De Informática Educativa E Viii Encontro Do Cied: Iii Encontro Internacional (p. 282-287) - 1/1/2017

  • iMarina

Evaluación de las Emociones de los Estudiantes en el Aprendizaje Visual de la Programación

  • Darwin Alulema
  • Maximiliano Paredes Velasco

Aprendizaje, Innovación Y Cooperación Como Impulsores Del Cambio Metodológico. Actas Del V Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2019 (p. 232-237) - 1/1/2019

  • iMarina

Evaluación de la Usabilidad de una Herramienta de Seguimiento basada en Cookies para un CMS

  • Raquel Hijón Neira
  • Jaime Urquiza Fuentes
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide
  • Maximiliano Paredes Velasco

Actas Del Viii Congreso Internacional De Interacción Persona Ordenador (Interacción 2007) (p. 183-192) - 1/1/2007

  • iMarina

Semi-automatic assessment process in a ubiquitous environment for language learning

  • Paredes, M
  • Ortega, M
  • Sanchez-Villalon, PP
  • Redondo, MA
  • Bravo, C
  • Bravo, J;

Lecture Notes In Computer Science (p. 255-258) - 1/1/2003

  • ISSN 03029743
  • iMarina

A ubiquitous computing environment for language learning

  • Paredes, M
  • Ortega, M
  • Sanchez-Villalon, PP
  • Velazquez-Iturbide, JA

Lecture Notes In Computer Science (p. 339-343) - 1/1/2002

10.1007/3-540-45756-9_35 Ver en origen

  • ISSN 03029743

Using Augmented Reality in programming learning: A systematic mapping study

  • Gomez Rios, Monica
  • Paredes-Velasco, Maximiliano;

Ieee Global Engineering Education Conference, Educon (p. 1641-1647) - 1/1/2021

10.1109/educon46332.2021.9454149 Ver en origen

  • ISSN 21659567

Ubiquitous computing and collaboration - New interaction paradigms in the classroom for the 21st Century

  • Ortega, M
  • Redondo, MA
  • Paredes, M
  • Sanchez-Villalon, PP
  • Bravo, C
  • Bravo, J;

Computers And Education: Towards An Interconnected Society (p. 261-273) - 1/1/2001

  • iMarina

Augmented Reality as a Methodology to Development of Learning in Programming

  • Gomez Rios, Monica Daniela
  • Paredes Velasco, Maximiliano;

Communications In Computer And Information Science (p. 327-340) - 1/1/2019

10.1007/978-3-030-05532-5_24 Ver en origen

  • ISSN 18650929

E-club: A ubiquitous education model

  • Paredes, M
  • Sanchez-Villalon, PP
  • Ortega, M
  • Velazquez, JA;

COMPUTERS AND EDUCATION: TOWARDS A LIFELONG LEARNING SOCIETY (p. 263-274) - 1/1/2003

  • iMarina

Collaborative composition in a foreign language with handheld computing

  • Paredes M
  • Sánchez-Villalón PP
  • Ortega M
  • Velázquez-Iturbide JÁ

8th International Symposium on Computers in Education Proceedings, SIIE 2006 (p. 317-325) - 1/1/2006

  • iMarina

Assessing representation techniques of programs supported by GreedEx

  • Molina AI
  • Paredes M
  • Redondo MA
  • Velazquez A

2014 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (p. 53-58) - 1/1/2014

10.1109/siie.2014.7017704 Ver en origen

Relationship between Learning Styles, Motivation and Educational Efficiency in Students of Computer Science

  • Debdi, O
  • Paredes-Velasco, M
  • Velazquez-Iturbide, JA

2014 International Symposium on Computers in Education (SIIE) (p. 13-16) - 1/1/2014

10.1109/siie.2014.7017697 Ver en origen

Study and Comparison of Motivation in CSCL Guided by CIF vs. other Teaching Methodologies

  • Paredes Velasco, Maximiliano
  • Serrano Camara, Luis Miguel
  • Velazquez, Angel J.
  • Alcover, Carlos-Maria;

2012 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMPUTERS IN EDUCATION (SIIE) - 1/1/2012

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.

Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.

Este/a investigador/a no tiene proyectos de investigación.

CIF: Marco Instruccional Colaborativo Guiado por Objetivos Educativos y su Aplicación al Aprendizaje de la Programación

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Luis Miguel Serrano Cámara

1/1/2015

  • iMarina

Aprendizaje Interactivo de Algoritmos Voraces: del Enfoque Individual al Colaborativo

  • Maximiliano Paredes Velasco (Director)
  • Jesús Angel Velázquez Iturbide (Director) Doctorando: Oufafe Debdi

1/1/2014

  • iMarina

Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.

Última actualización de los datos: 21/08/23 20:28