Fernandez Alvarez, Miguel m.fernandez@upm.es

Publications

Teachers' interest in a computer EFL university entrance examination

  • Fernández Álvarez, M.
  • García Laborda, J.

British Journal Of Educational Technology (p. E136-E140) - 1/11/2011

10.1111/j.1467-8535.2011.01218.x View at source

  • ISSN 00071013
  • ISSN/ISBN 0007-1013

Ergonomics factors in English as a foreign language testing: The case of PLEVALEX

  • Laborda JG
  • Magal-Royo T
  • de Siqueira Rocha JM
  • Fernandez Alvarez, M.

Computers & Education (p. 384-391) - 1/2/2010

10.1016/j.compedu.2009.08.021 View at source

  • ISSN 03601315

Is Bilingual Education Moving Forward or Backward?

  • Miguel Fernández
  • Cynthia K. Valenciano
  • María Isabel García

Illinois Schools Journal (p. 95-112) - 1/1/2013

  • iMarina

Teachers’ opinions towards the integration of oral tasks in the Spanish University Examination

  • García Laborda, Jesús
  • Fernández Álvarez, Miguel

International Journal Of Language Studies (p. 1-12) - 1/1/2011

  • ISSN 21823316
  • iMarina

Peer assessment of language learning resources in virtual learning environments with e-rubrics

  • Martín-Monje E
  • Vázquez-Cano E
  • Fernández M

International Journal Of Technology Enhanced Learning (p. 321-342) - 1/1/2014

Editor: Inderscience Publishers

10.1504/ijtel.2014.069018 View at source

  • ISSN 17535255
  • ISSN/ISBN 1753-5263

Differences between CLIL and non-CLIL students: motivation, autonomy and identity

  • Buckingham, L.R.
  • Fernández Álvarez, M.
  • Halbach, A.

Journal Of Multilingual And Multicultural Development (p. 626-640) - 1/1/2022

Editor: Routledge

10.1080/01434632.2022.2102641 View at source

  • ISSN 01434632
  • ISSN/ISBN 0143-4632

Multilevel language tests: Walking into the land of the unexplored

  • Laborda, J.G.
  • Álvarez, M.F.

Language Learning & Technology (p. 1-25) - 1/6/2021

Editor: University of Hawaii at Manoa

  • ISSN 10943501
  • ISSN/ISBN 1094-3501

Teachers' perceptions of linguistic mediation in the curriculum for advanced English in Madrid secondary schools

  • Fernández Álvarez, M.
  • García Hernández, S.

Language Teaching Research (p. 1-24) - 1/1/2021

Editor: SAGE Publications Ltd

10.1177/13621688211005602 View at source

  • ISSN 13621688
  • ISSN/ISBN 1477-0954

Markers’ criteria in assessing English essays: an exploratory study of the higher secondary school certificate (HSCC) in the Punjab province of Pakistan

  • Fernandez M
  • Siddiqui A

Language Testing In Asia - 1/12/2017

10.1186/s40468-017-0037-0 View at source

  • ISSN 22290443

Computer Adaptive Tests (CATs) and their Paper and Pen Versions: a Case Study

  • Fernández Álvarez, Miguel
  • Sanz Sainz, Inmaculada

Language Testing Update (p. 109-113) - 1/1/2004

  • ISSN 09527206
  • iMarina

Language MOOCs: Providing Learning, Transcending Boundaries

  • Pomposo, Lourdes;

Porta Linguarum (p. 205-206) - 1/1/2014

Editor: Walter de Gruyter GmbH

  • ISSN 16977467
  • ISSN/ISBN 9783110420067

A Test Impact Study under the No Child Left Behind Act. The Case of the ACCESS for ELLs

  • Fernández Álvarez, Miguel

Vdm Publishing House - 1/1/2010

  • iMarina

Propuesta metodológica para la creación de un nuevo examen de inglés en las pruebas de acceso a la universidad

  • Miguel Fernández Álvarez

1/1/2007

  • ISBN 9788433842640
  • iMarina

Global perspectives on effective assessment in English language teaching

  • Álvarez MF
  • Montes ALG

(p. 1-287) - 25/8/2023

10.4018/978-1-6684-8213-1 View at source

Nuevos avances en la gestión de la ingeniería

  • Fernández Álvarez, Miguel

26/2/2024

  • iMarina

Retos actuales de las pruebas de acceso a la Universidad en lenguas extranjeras ante una sociedad panaeuropea

  • Jesús García Laborda
  • Miguel Fernández Álvarez
  • Antonio Martinez Sáez

Estudios Sobre Didácticas De Las Lenguas Y Sus Literaturas. Diversidad Cultural, Plurilingüismo Y Estrategias De Aprendizaje (p. 313-328) - 1/1/2010

  • iMarina

Sexenios

  • Fernández Álvarez, M.

Design And Measurement Strategies For Meaningful Learning (p. 85-103) - 1/1/2022

10.4018/978-1-7998-9128-4.ch005 View at source

Faculty presence in the online environment

  • Miguel Fernández Álvarez
  • M Trinidad Fernández Pérez
  • Joaquín Santiago López

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference On Education, Innovation And Ict, December 10 - 11 - 1/1/2020

  • iMarina

Retos actuales de la prueba de acceso a la universidad en lenguas extranjeras frente a una sociedad paneuropea

  • Jesús García Laborda
  • Miguel Fernández Álvarez
  • Antonio Martínez Sáez

Estudios Sobre Didácticas De Las Lenguas Y Sus Literaturas: Diversidad Cultural, Plurilingüismo Y Estrategias De Aprendizaje (p. 313-328-328) - 1/1/2010

Editor: Servicio de Publicaciones

  • ISSN/ISBN 978-84-7756-851-3

Metodología para el diseño de una prueba de Inglés en Selectividad

  • Fernández Álvarez, Miguel.
  • Sanz Sainz, Inmaculada

Estudios Y Criterios Para Una Selectividad De Calidad En El Examen De Inglés (p. 41-62) - 1/1/2005

  • iMarina

Breve historia del examen de Selectividad

  • Fernández Álvarez, Miguel
  • Sanz Sainz, Inmaculada

Estudios Y Criterios Para Una Selectividad De Calidad En El Examen De Inglés (p. 19-26) - 1/1/2005

  • iMarina

La validez del examen de Inglés de Selectividad

  • Sanz Sainz, Inmaculada
  • Fernández Álvarez, Miguel

Estudios Y Criterios Para Una Selectividad De Calidad En El Examen De Inglés (p. 149-164) - 1/1/2005

  • iMarina

Linguistic mediation as a means to develop soft skills and intercultural/interlinguistic communication in higher education

  • Fernandez Alvarez, M.

Intercultural Communication And Ubiquitous Learning In Multimodal English Language Education (p. 184-204) - 1/1/2022

10.4018/978-1-7998-8852-9.ch009 View at source

Student engagement in the online classroom: The student perspective

  • Miguel Fernández Álvarez
  • Amanda Montes

Medios Digitales Y Metodologías Docentes: Mejorar La Educación Desde Un Abordaje Integral (p. 226-233) - 1/1/2021

  • iMarina

Test Impact Inside and Outside the Classroom

  • Miguel Fernández Álvarez

Multilingüismo En Los Centros De Lenguas Universitarios: Evaluación, Acreditación, Calidad Y Política Lingüística (p. 49-69) - 1/1/2012

  • iMarina

Linguistic mediation as a means to develop Soft Skills In English for Specific Purposes

  • Miguel Fernández Álvarez

Avances En Educación Superior - 30/9/2021

  • iMarina

La implantación de programas bilingües en Estados Unidos

  • Miguel Fernández Álvarez
  • Juan Ignacio García Rico

Educación Intercultural Bilingüe (p. 105-112) - 21/3/2010

  • iMarina

3D PRINTERS IMPACT ON THE FUTURE OF CONSTRUCTION

  • Javaherikhah, Amirhossein
  • Valiente Lopez, Mercedes
  • Fernandez Alvarez, Miguel

Edulearn13: 5th International Conference On Education And New Learning Technologies - 19/7/2022

10.21125/edulearn.2022.1736 View at source

  • ISSN 23401117

Student engagement in the online classroom

  • Fernández Álvarez, Miguel

Edunovatic 2020. Conference Proceedings: 5th Virtual International Conference On Education, Innovation And Ict, December 10 - 11 (p. 226-233) - 10/12/2020

  • iMarina

La mediación

  • Macía Morillo, Andrea

Esquemas De Derecho Civil Ii-2. Derecho De Contratos, 3ª Ed. (p. 12-0) - 15/3/2019

  • iMarina

THE ARCHITECTURE OF IDEAL LEARNING ENVIRONMENTS

  • Javaherikhah, Amirhossein
  • Valiente Lopez, Mercedes
  • Fernández Álvarez, Miguel

Iceri2021 Proceedings - 22/11/2021

10.21125/iceri.2021.1079 View at source

Rural Field Experiences with Urban Pre-Service Teachers

  • Timothy Harrington
  • Cynthia Valenciano
  • Miguel Fernández Álvarez

Journal Of Scholastic Inquiry: Education (p. 43-70) - 17/4/2013

  • iMarina

Web-based tests in Second/Foreign Language Self-assessment

  • Miguel Fernández Álvarez
  • Juan García Rico

Selected Papers On The Practice Of Educational Communications And Technology Presented At The 2006 Annual Convention Of The Association For Educational Communications And Technology (p. 13-21) - 11/11/2006

  • iMarina

Increasing learner’s motivation in English for Specific Purposes through Escape Rooms

  • Miguel Fernández Álvarez

15/10/2021

  • iMarina

Soft skills development through linguistic mediation in Higher Education

  • Miguel Fernández Álvarez

17/10/2021

  • iMarina

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

The effect of bilingual schooling in Madrid on SES: The student perspective

  • Janina Iwaniec (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 03-06-2019 - 02-06-2020

  • iMarina

Las Teorías de Jim Cummins a Examen en un Contexto CLIL (UAH2011/HUM-009)

  • Ana Halbach (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 01-03-2012 - 28-02-2013

  • iMarina

Orientación, Propuestas y Enseñanza para la Sección de Inglés de la Prueba de Acceso a la Universidad (FFI2011-22442)

  • Jesús García Laborda (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 01-01-2012 - 31-12-2014

  • iMarina

Efectos de la Educación Bilingüe al Final de la Educación Primaria y Secundaria Obligatoria: Estudio de Casos (EDU2008-04398)

  • Daniel Madrid Fernández (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 01-01-2008 - 31-12-2011

  • iMarina

Estudio de los Procesos de Cambio y Automatización de las Pruebas de Acceso a la Universidad en Materia de Lenguas Extranjeras a partir del Desarrollo de Herramientas Específicas a Través de Internet (HUM2007-66479-C02-01-AR07)

  • Emilia Victoria Enríquez Carrasco (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 01-01-2007 - 01-01-2010

  • iMarina

SELECTOR. Diseño de una Herramienta Informática para la Automatización y Distribución por Internet de la Prueba Escrita de Acceso a la Universidad (GV/2007/189)

  • Jesús García Laborda (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 01-01-2007 - 01-01-2009

  • iMarina

The effect of bilingual schooling in Madrid on SES: The student perspective (19-03540/CM00002690)

  • Janina Iwaniec (Investigador principal (IP))
  • Fernández Álvarez, Miguel (Investigador/a)

Period: 03-06-2019 - 02-06-2020

  • iMarina

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 4/24/24 1:18 PM