Kindelan Echevarria, M. Paz p.kindelan@upm.es

Publications

Estilo y estrategias de aprendizaje de una segunda lengua en un contexto de inglés aplicado a la ciencia y tecnología

  • María Paz Kindelán Echevarría

Revista Espanola De Linguistica Aplicada (p. 137-148) - 1/1/1994

  • ISSN 02132028
  • iMarina

How to incorporate strategy training into the foreign language curriculum

  • María Paz Kindelán Echevarría

Revista De Lenguas Para Fines Especificos (p. 325-354) - 1/1/1998

  • ISSN 11331127
  • iMarina

A perspective on teaching and investigation at the university of the 21st century

  • Kindelán M

Revista Complutense De Educacion (p. 27-45) - 6/2/2013

  • ISSN 19882793
  • iMarina

Una perspectiva sobre el binomia enseñanza-investigación en la universidad del s. XXI

  • María Paz Kindelán Echevarría

Revista Complutense De Educacion (p. 27-45) - 1/1/2013

  • ISSN 19882793
  • iMarina

Raising learning awareness in the EST classroom: practical application in a lesson

  • María Paz Kindelán Echevarría

Revista Alicantina De Estudios Ingleses / Alicante Journal Of English Studies (p. 109-138) - 1/1/1997

  • ISSN 02144808
  • iMarina

Panorama actual en torno a la cuestión del género: proyección lingüística, socio-cultural e ideológica de este concepto

  • María Paz Kindelán Echevarría

Rael. Revista Electrónica De Lingüística Aplicada (p. 201-220) - 1/1/2002

  • ISSN 02132028
  • iMarina

Contextualising change through a common strategy: Lecturers' perceptions and key role in supporting academic reform

  • Kindelan P
  • Martin A

International Review Of Education (p. 33-50) - 1/1/2014

10.1007/s11159-014-9400-x View at source

  • ISSN 00208566

A fresh look at Spanish scientific publishing in the framework of international standards

  • Kindelan P

European Educational Research Journal (p. 89-103) - 8/5/2009

10.2304/eerj.2009.8.1.89 View at source

  • ISSN 14749041

Perception of Faculty of the Bologna Process at a Spanish Technical University: A Perspective of Change and Improvement

  • Kindelan, Paz
  • Ayuga-Tellez, Esperanz A.
  • Martin, Deborah
  • Valiente, Mercedes;

European Education (p. 51-70) - 2/1/2019

10.1080/10564934.2018.1474715 View at source

  • ISSN 10564934

Los orígenes del movimiento feminista: la cruzada de Harriet Beecher Stowe

  • María Paz Kindelán Echevarría

Epos: Revista De Filología (p. 397-410) - 1/1/1990

  • ISSN 0213201X
  • iMarina

La escritura científico-técnica en lengua inglesa: claves para escribir con soltura y eficacia

  • María Paz Kindelán Echevarría

1/1/2010

  • ISBN 9788437626864
  • iMarina

Relevancia, neutralidad y concertación en la adjetivación de los abstracts científicos en inglés y español

  • Verónica Vivanco Cervero
  • María Paz Kindelán Echevarría

Panorama De Las Lenguas En Enseñanza Superior: Acles 2005 : 19, 20 Y 21 De Mayo 2005 (p. 528-536) - 1/1/2005

  • iMarina

Aprendizaje del inglés en un contexto científico-técnico: ¿qué estilo y qué estrategias?

  • María Paz Kindelán Echevarría

Lenguas Para Fines Específicos. V, Investigación Y Enseñanza (p. 73-78) - 1/1/1996

  • iMarina

Experiencias de metodología CDIO en Ingeniería de Minas y en Ingeniería Civil

  • Javier Angel Ramírez Masferrer
  • Juan Herrera Herbert
  • María Paz Kindelán Echevarría

Innovaciones Docentes En Tiempos De Pandemia. Actas Del Vi Congreso Internacional Sobre Aprendizaje, Innovación Y Cooperación, Cinaic 2021 (p. 600-605) - 1/1/2021

  • iMarina

PUTTING NEW EDUCATIONAL TRENDS ON STAGE IN AN ENGINEERING CURRICULUM: A CHALLENGE FOR LANGUAGE LECTURERS AT MADRID TECHNICAL UNIVERSITY

  • MARTIN CASTILLEJOS, ANA MARIA
  • KINDELAN ECHEVARRIA, M. PAZ

13/4/2011

  • iMarina

LEARNING BY SHARING: TEACHING ENGLISH AT MADRID SCHOOL OF ARCHITECTURE

  • Ana Maria Martin Castillejos
  • M Paz Kindelan Echevarria

24/8/2010

  • iMarina

Design of a tool to assess the perception of university lecturers on the implementation of the Bologna process: validation by experts

  • Mercedes Valiente Lopez
  • Paula Kindelan Echevarria

Proceedings Of Iceri2015 Conference (p. 669-676) - 18/11/2015

  • iMarina

OPTIMISING THE COMBINATION OF LEARNING PLATFORMS TO IMPROVE BLENDED LEARNING

  • Ramirez Masferrer, J. A.
  • Kindelan, P.
  • Escolano, F.;

Edulearn13: 5th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3505-3505) - 1/1/2017

  • ISSN 23401117
  • iMarina

IS CONTINUOUS ASSESSMENT AN ADEQUATE INSTRUMENT TO HELP STUDENTS WITH DIFFICULTIES IN LARGE GROUPS? THE CASE OF CIVIL ENGINEERING

  • Ramirez Masferrer, J. A.
  • Kindelan, P.
  • Escolano, F.;

Edulearn13: 5th International Conference On Education And New Learning Technologies (p. 3469-3469) - 1/1/2017

  • ISSN 23401117
  • iMarina

MANAGING STUDENT DIFFICULTIES WITH CONTINUOUS EVALUATION IN A HIGHER EDUCATION CONTEXT

  • Angel Ramirez, Javier
  • Kindelan, Paz;

12th International Conference Of Education, Research And Innovation (Iceri 2019) (p. 10058-10064) - 1/1/2018

  • ISSN 23401095
  • iMarina

CREATING YOUR OWN APP FOR AN ENGINEERING SUBJECT: A BRIEF COMMENT

  • Angel Ramirez, Javier
  • Kindelan, Paz
  • Escolano, Felix;

12th International Conference Of Education, Research And Innovation (Iceri 2019) (p. 10065-10072) - 1/1/2018

  • ISSN 23401095
  • iMarina

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

This researcher has no research projects.

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 3/5/24 3:25 PM