Tabuenca Archilla, Bernardo bernardo.tabuenca@upm.es
Actividades
- Artículos 20
- Libros 0
- Capítulos de libro 0
- Congresos 21
- Documentos de trabajo 0
- Informes técnicos 0
- Proyectos de investigación 2
- Tesis dirigidas 0
- Patentes o licencias de software 0
Supporting lifelong learners to build personal learning ecologies in daily physical spaces
- Tabuenca B
- Ternier S
- Specht M
International Journal Of Mobile Learning And Organisation (p. 177-196) - 1/1/2013
10.1504/ijmlo.2013.057160 Ver en origen
- ISSN 1746725X
Smartphone apps for cardiopulmonary resuscitation training and real incident support: A mixed-methods evaluation study
Journal Of Medical Internet Research (p. e89-189) - 1/1/2014
10.2196/jmir.2951 Ver en origen
- ISSN 14388871
Time will tell: The role of mobile learning analytics in self-regulated learning
- Tabuenca B
- Kalz M
- Drachsler H
- Specht M
Computers & Education (p. 53-74) - 1/11/2015
10.1016/j.compedu.2015.08.004 Ver en origen
- ISSN 03601315
Stop and think: Exploring mobile notifications to foster reflective practice on meta-learning
- Tabuenca B
- Kalz M
- Ternier S
- Specht M
Ieee Transactions On Learning Technologies (p. 124-135) - 1/3/2015
10.1109/tlt.2014.2383611 Ver en origen
- ISSN 19391382
Mobile authoring of open educational resources for authentic learning scenarios
- Tabuenca B
- Kalz M
- Ternier S
- Specht M
Universal Access In The Information Society (p. 329-343) - 1/8/2016
10.1007/s10209-014-0391-y Ver en origen
- ISSN 16155289
Noise in Classrooms Data Set
- Tabuenca, Bernardo
- Börner, Dirk
Journal Of Learning Analytics (p. 325-329) - 16/9/2016
10.18608/jla.2016.32.19 Ver en origen
- ISSN 19297750
MoocCast: evaluating mobile-screencast for online courses
- Tabuenca, Bernardo
- Kalz, Marco
- Lohr, Ansje;
Universal Access In The Information Society (p. 745-753) - 1/11/2018
10.1007/s10209-017-0528-x Ver en origen
- ISSN 16155289
The smartphone from teachers' perspective: A guiding tool or a cyberbullying catalyst?
- Bernardo Tabuenca
- Juan José Sánchez Peña
- María José Cuetos Revuelta
Red Revista De Educación A Distancia (p. 1-0) - 1/1/2019
Editor: Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación
10.6018/red/59/01 Ver en origen
- ISSN 15787680
- ISSN/ISBN 1578-7680
Massive open online education for environmental activism: The worldwide problem of marine litter
- Tabuenca B
- Kalz M
- Löhr A
Sustainability - 1/5/2019
10.3390/su11102860 Ver en origen
- ISSN 20711050
Learning ecologies in online students with disabilities
- Rodrigo, Covadonga
- Tabuenca, Bernardo;
Comunicar (p. 53-65) - 1/1/2020
Editor: Grupo Comunicar
10.3916/c62-2020-05 Ver en origen
- ISSN 11343478
- ISSN/ISBN 1134-3478
Este/a investigador/a no tiene libros.
Este/a investigador/a no tiene capítulos de libro.
Fostering reflective practice with mobile technologies
- Tabuenca B
- Verpoorten D
- Ternier S
- Westera W
- Specht M
Ceur Workshop Proceedings (p. 87-99) - 1/1/2012
- ISSN 16130073
- iMarina
Mobile augmented reality for education
- Alvarez V
- Ternier S
- FitzGerald E
- Smith C
- Tabuenca B
- Specht M
Ceur Workshop Proceedings - 1/1/2012
- ISSN 16130073
- iMarina
Everyday patterns in lifelong learners to build personal learning ecologies
- Tabuenca B
- Ternier S
- Specht M
Ceur Workshop Proceedings (p. 86-93) - 1/1/2012
- ISSN 16130073
- iMarina
Mobile learning in security and defence organizations
- Glahn C
- Hodges J
- Stead G
- Ternier S
- Tabuenca B
- De Vries F
- Specht M
- Gonsalves A
- Beligan D
- Roceanu I
- Barbieru D
Ceur Workshop Proceedings - 1/1/2012
- ISSN 16130073
- iMarina
ARLearn: Open source mobile application platform for learning
Lecture Notes In Computer Science (p. 536-539) - 9/9/2013
10.1007/978-3-642-40814-4_52 Ver en origen
- ISSN 03029743
Where Is My Time? Identifying Productive Time of Lifelong Learners for Effective Feedback Services
- Tabuenca B
- Kalz M
- Börner D
- Ternier S
- Specht M
Communications In Computer And Information Science (p. 149-161) - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-08657-6_15 Ver en origen
- ISSN 18650929
Lifelong learning hub: A seamless tracking tool for mobile learning
- Tabuenca B
- Kalz M
- Specht M
Lecture Notes In Computer Science (p. 534-537) - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-11200-8_59 Ver en origen
- ISSN 03029743
Tangible interactive ambient display prototypes to support learning scenarios
- Börner D
- Tabuenca B
- Storm J
- Happe S
- Specht M
Tei 2015 - Proceedings Of The 9th International Conference On Tangible, Embedded, And Embodied Interaction (p. 721-726) - 1/1/2015
Binding daily physical environments to learning activities with mobile and sensor technology
- Tabuenca B
- Kalz M
- Specht M
Communications In Computer And Information Science (p. 73-84) - 1/1/2015
10.1007/978-3-319-22017-8_7 Ver en origen
- ISSN 18650929
Este/a investigador/a no tiene documentos de trabajo.
Este/a investigador/a no tiene informes técnicos.
ESTUDIO IOT: DESARROLLO DE PROTOTIPOS Y VIABILIDAD ECONOMICA DE LOS MISMOS
- DIAZ PEREZ, FRANCISCO (Colaborador/a)
- TABUENCA ARCHILLA, BERNARDO (Colaborador/a)
- GARCIA PARDO, EDUARDO (Colaborador/a)
- GARCIA ALCANTARA, VICENTE ANGEL (Investigador principal (IP))
Ejecución: 17-04-2017 - 17-09-2017
Tipo: Interno
- iMarina
GICAC. Investigación y desarrollo de tecnologías educativas en la Comunidad de Madrid
- Lopez Fernandez, Daniel (Participante)
- GARCIA PEREZ, MARTA (Participante)
- Tovar Caro, Edmundo (Investigador principal (IP))
- DIESTE TUBIO, OSCAR (Participante)
- SEGOVIA PEREZ, FCO.JAVIER (Participante)
- Alarcón Cavero, Pedro Pablo (Participante)
- SAENZ MARCILLA, FCO.JAVIER (Participante)
- TABUENCA ARCHILLA, BERNARDO (Participante)
- SORIANO CAMINO, FRANCISCO JAVIER (Participante)
- Martín Núñez, José Luis (Participante)
Ejecución: 01-01-2019 - 30-04-2023
Tipo: Regional
Importe financiado: 28566,00 Euros.
- iMarina
Este/a investigador/a no tiene tesis dirigidas.
Este/a investigador/a no tiene patentes o licencias de software.
Grupos de investigación
Perfiles de investigador/a
-
ORCID
-
Scopus Author ID