The data shown for the Universidad Carlos III de Madrid are partial, as they are intended to answer 2 questions:
- Who is researching a specific topic?
- What is an expert, group or particular department researching?
The search results will adhere to the following limits: active Researchers at Carlos III University of Madrid, Projects since 2006 and Publications, Theses, Patents and Software since 2008.
Cerviño Fernandez, Julio jcervino@emp.uc3m.es
Publications
- Articles 19
- Books 1
- Book chapters 3
- Conferences 16
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 23
- Supervised theses 3
- Patent or software license 0
Valoración del renombre de las marcas deportivas: Un análisis empírico para las marcas españolas de clubes de fútbol
- Nuñez Barriopedro, Estela
- Cerviño Fernandez, Julio
Revista internacional de derecho y gestión del deporte (p. 3-21) - 12/2011
- ISSN 1989-256X
Unauthorized use of famous brands and its impact on brand equity dimensions
- Macias, Washington
- Cerviño Fernandez, Julio
Review of Marketing Science (p. 1-24) - 1/2019
Towards an integrative framework of brand country of origin recognition determinants A cross-classified hierarchical model
- Martin, Om
- Cerviño Fernandez, Julio
INTERNATIONAL MARKETING REVIEW (p. 530-558) - 12/2011
https://doi.org/10.1108/02651331111181402 View at source
- EISSN 1758-6763
- ISSN 0265-1335
The firm value and marketing intensity decision in conditions of financial constraint: A comparative study of the United States and Latin America
- Palomino Tamayo, Walter
- Timana, Juan
- Cerviño Fernandez, Julio
JOURNAL OF INTERNATIONAL MARKETING (p. 21-39) - 7/2020
10.1177/1069031x20943533 View at source
- EISSN 1547-7215
- ISSN 1069-031X
Selección de mercados en la expansión internacional de la franquicia española
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Información comercial española (p. 183-200) - 12/2010
- ISSN 0019-977X
Quién interesa que invierta en España?: la inversión extranjera directa de Latinoamérica en España: tendencias recientes y perspectivas
- Rivera Camino, Jaime
- Molero Ayala, Víctor
- Cerviño Fernandez, Julio
Journal Globalization, Competitiveness and Governability (Journal Globalization, Competitiveness and Governability) (p. 108-125) - 10/2009
https://doi.org/10.3232/gcg.2009.v3.n2.07 View at source
- ISSN 1988-7116
Nuevas dimensiones y problemáticas en el ámbito de la creación y gestión de marcas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Cuadernos de Estudios Empresariales (p. 11-50) - 8/2014
https://doi.org/10.5209/rev_cese.2014.v24.48609 View at source
- EISSN 1988-2610
- ISSN 1131-6985
La marca en la orientación de la empresa a la creación de valor
- Durán Herrera, Juan José
- Cerviño Fernandez, Julio
Economistas (p. 6-14) - 1/2013
- EISSN 0211-1551
- ISSN 0212-4386
La internalización de la franquicia española y sus formas de penetración de mercados = The Internationalization of Spanish Franchising and its Foreign Entry Mode Choices
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
Cuadernos de Economia y Direccion de la Empresa (p. 47-82) - 9/2009
- ISSN 1138-5758
Plan de Marketing. In: Manual de creación de empresas. De la oportunidad a la puesta en marcha.
- Cerviño Fernandez, Julio
Manual de creación de empresas. De la oportunidad a la puesta en marcha. (p. 225-266) - 9/2014
Editor: Editorial Aranzadi - Thomson Reuterss
- ISBN 978-84-470-4839-7
Marketing y negociación internacional. In: Manual de Internacionalizacion: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización
- Llamazares García-lomas, Olegario
- Arteaga Ortiz, Jesús
- Cerviño Fernandez, Julio
Manual de Internacionalizacion: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización (p. 181-312) - 3/2013
Editor: ICEX ESPAÑA EXPORTACION E INVERSIONES
- ISBN 978-84-7811-744-4
Marketing internacional. In: Marketing sectorial
- Cerviño Fernandez, Julio
- Cubillo Pinilla, Jose Maria
Marketing sectorial (p. 423-445) - 9/2008
Editor: ESCUELA SUPERIOR DE GESTION COMERCIAL Y MARKETING (ESIC)
- ISBN 978-84-7356-566-0
To Brand not to Brand or Both? Consequences for Dual-Brand Firms
- Ochoa, Nicolas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC) \"Paradigm Shifts and Interactions\" - 2014
The role of host country characteristics and the franchisor profile in the choice of foreign entry mode choice in international franchising
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
EURAM 2014 \"Waves and winds of strategic leadership for sustainable competitiveness\" - 2014
New criteria to select foreign entry mode choice of global franchise chains into emerging markets
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) (p. 260-267) - 2015
Editor: ELSEVIER B.V.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1199 View at source
- ISBN 1877-0428
Modelling International Diffusion of Franchising from a Country Level Perspective
- Martin, Oscar
- Cerviño Fernandez, Julio
Knowledge Development and Exchange in International Business Networks - 2008
Marketing Capabilities in the Transition Economy of Cuba: The Impact of Ownership Structure
- Llonch, Joan
- Rialp, Josep
- Cerviño Fernandez, Julio
European Marketing Academy Conference - EMAC 2008 - 2008
Las marcas durmientes, el aprovechamiento del valor residual y la dilución de marca: una aplicación a los hipermercados Continente (grupo Carrefour)
- Cerviño Fernandez, Julio
Tercera Reunión Científica (p. 53-70) - 2011
Editor: UNIVERSIDAD DE OVIEDO
- ISBN 978-84-8367-357-7
La importancia del marketing móvil y el marketing digital como generadores del 'Amor de marca' en el sector deportivo. Una aplicación empírica al Real Madrid, F.C.
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
XXVIII Congreso de Marketing, AEMARK 2016 - 2016
Editor: ESIC
- ISBN 978-84-16701-48-3
International franchise presence and intensity level: profile of franchisors operating abroad
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
2nd Global Innovation and Knowledge Academy Conference - 2013
Identifying the factors driving market selection in Latin America
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
7th International Strategic Management Conference (p. 349-356) - 6/2011
- ISBN 978-605-60771-3-5
- ISSN 1307-6205
How much have Cuban hotel chains learned from foreign partners? A Customer Satisfaction Comparison between Cuban and foreign-managed hotels
- Cerviño Fernandez, Julio
- Fraíz, José Antonio
24th Annual Conference of the Association for the Study of the Cuban Economy - 2014
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
Valoración de la Marca Gol-Grupo Metro News S.L.
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Period: 22-06-2006 - 22-07-2006
Type of funding: Regional
Funding entity: METRO NEWS S.L.
Valoración de Royalties de Patentes para Dispositivos Móviles
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Period: 19-02-2009 - 04-05-2009
Funding entity: NEWVAL TECH LTD
Nº Pedido C-119326 - Valoración daños y perjuicios sufrido por cocinas defectuosas del modelo TGS40X de la marca TEKA
- Cerviño Fernandez, Julio
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
Period: 28-05-2015 - 08-07-2015
Type of funding: National
Funding entity: TEKA INDUSTRIAL, S.A.
Propuesta Metodológica, Desarrollo de Encuesta Telefónica y Cuantificación del Grado de Prestigio y Renombre de las Marcas Españolas en el Mercado Español
- Cerviño Fernandez, Julio
- Cubillo Pinilla, Jose Maria
- Baena Gracia, Veronica
- Demometrica, S.l.
- Llovet Diaz ., Juan
- Brandmark Systems, S.l.,
Period: 15-12-2006 - 15-02-2007
Type of funding: Internal
Funding entity: ASOCIACION DE MARCAS RENOMBRADAS ESPAÑOL
ECO2008-01513 - Propiedad, control y dirección de la empresa familiar: Efectos sobre el comportamiento estratégico de la empresa familiar
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Revilla Torrejon, Antonio Javier
- Muñoz Bullon, Fernando
- Bonache Perez, Jaime Alfonso
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Casasola Martinez, Maria Jose
- Zarraga Oberty, Celia Maria
- Martin Rios, Carlos
- Sanchez Bueno, Maria Jose
- Stirpe, Luigi
- Rodriguez Marquez, Alicia
- Garcia Castro, Roberto Gustavo
- Cuervo Cazurra, Alvaro
- Brewster, Chris
- Parry, Enma L.
- Zahra, Shaker A.
- Un, Chhomroth Annick
Period: 02-06-2009 - 31-12-2012
Type of funding: National
Funding entity: MINISTERIO DE CIENCIA E INNOVACION
Informe técnico sobre comparativa tarifas europeas:. Sistema de la compensación equitativa por copia privada - canon digital, análisis de la recaudación por concepto de canon digital en los principales países europeos y su relación con las ventas de soportes afectados por la tarifa
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
- Espejo Navarro, David
Period: 30-11-2018 - 29-05-2019
Type of funding: Regional
Funding entity: ASOCIACION VENTANILLA UNICA DIGITAL (AVUD)
Informe Técnico de Valoración de la Patente P201331017 con extensión internacional PCT/ES2014/070540 propiedad de la UAH
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
Period: 03-05-2016 - 10-05-2016
Type of funding: Regional
Funding entity: UNIVERSIDAD DE ALCALA DE HENARES
ECO2015-67296-R - Factores de competitividad empresarial: gobierno y estrategias de la empresa en diferentes contextos sectoriales e institucionales
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Rodriguez Marquez, Alicia
- Asimakopoulos, Grigorios
- Hernandez Paz, Virginia
Period: 01-01-2016 - 31-12-2019
Type of funding: National
Funding entity: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL
Estudio sobre actuaciones de promoción, atracción y retención de inversiones procedentes de países prioritarios para la ciudad de Madrid, Estados Unidos, Asia emergente (China e India) y Latinoamérica (fundamentalmente Brasil y México).
- Cerviño Fernandez, Julio
- Revilla Torrejon, Antonio Javier
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Casasola Martinez, Maria Jose
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Baena Gracia, Veronica
- Stirpe, Luigi
- Rodriguez Marquez, Alicia
Period: 23-06-2008 - 23-09-2008
Funding entity: AGENCIA DE DESARROLLO ECONOMICO MADRID EMPRENDE
Estudio de evaluación sobre la situación competitiva de los canales de fragancias de equivalencia y de sus técnicas de venta y comercialización así como su adecuación a la normativa legal vigente
- Cerviño Fernandez, Julio
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
Period: 13-11-2015 - 26-11-2015
Type of funding: Regional
Funding entity: ASOCIACIÓN NACIONAL DE PERFUMERÍA Y COSMÉTICA
La pérdida de valor en los activos estratégicos: el caso de la dilución de marcas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Macias Rendon, Washington Asdrual
Reading date: 26-07-2016
Reading institution: CAMPUS DE GETAFE
La franquicia española grado de internacionalización y formas de entrada
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
- Santesmases Mestre, Miguel
Reading date: 16-06-2008
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id