The data shown for the Universidad Carlos III de Madrid are partial, as they are intended to answer 2 questions:
- Who is researching a specific topic?
- What is an expert, group or particular department researching?
The search results will adhere to the following limits: active Researchers at Carlos III University of Madrid, Projects since 2006 and Publications, Theses, Patents and Software since 2008.
Cerviño Fernandez, Julio jcervino@emp.uc3m.es
Publications
- Articles 19
- Books 1
- Book chapters 3
- Conferences 16
- Working papers 0
- Technical reports 0
- Research projects 23
- Supervised theses 3
- Patent or software license 0
La internalización de la franquicia española y sus formas de penetración de mercados = The Internationalization of Spanish Franchising and its Foreign Entry Mode Choices
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
Cuadernos de Economia y Direccion de la Empresa (p. 47-82) - 9/2009
- ISSN 1138-5758
Nuevas dimensiones y problemáticas en el ámbito de la creación y gestión de marcas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Cuadernos de Estudios Empresariales (p. 11-50) - 8/2014
https://doi.org/10.5209/rev_cese.2014.v24.48609 View at source
- EISSN 1988-2610
- ISSN 1131-6985
El marketing como instrumento de creación de valor en la empresa industrial = Marketing as a Value Creating Instrument in Industrial Companies
- Garcia Pardo, Pedro Jose
- Cerviño Fernandez, Julio
Dyna (p. 305-312) - 6/2008
- EISSN 1989-1490
- ISSN 0012-7361
La marca en la orientación de la empresa a la creación de valor
- Durán Herrera, Juan José
- Cerviño Fernandez, Julio
Economistas (p. 6-14) - 1/2013
- EISSN 0211-1551
- ISSN 0212-4386
La globalización de las marcas y la competitividad: tendencias y retos para las marcas españolas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Economía Industrial (p. 93-106) - 3/2011
- ISSN 0422-2784
Towards an integrative framework of brand country of origin recognition determinants A cross-classified hierarchical model
- Martin, Om
- Cerviño Fernandez, Julio
INTERNATIONAL MARKETING REVIEW (p. 530-558) - 12/2011
https://doi.org/10.1108/02651331111181402 View at source
- EISSN 1758-6763
- ISSN 0265-1335
Selección de mercados en la expansión internacional de la franquicia española
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Información comercial española (p. 183-200) - 12/2010
- ISSN 0019-977X
Investing time wisely: enhancing brand awareness through stakeholder engagement in the service sector
- Mattera, Marina
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
International Journal of Management Practice (p. 126-143) - 2/2014
https://doi.org/10.1504/ijmp.2014.061474 View at source
- EISSN 1741-8143
- ISSN 1477-9064
Cuantificación del renombre de la marca: una propuesta metodológica
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Investigación y Marketing (p. 28-35) - 9/2009
- ISSN 1131-6144
The firm value and marketing intensity decision in conditions of financial constraint: A comparative study of the United States and Latin America
- Palomino Tamayo, Walter
- Timana, Juan
- Cerviño Fernandez, Julio
JOURNAL OF INTERNATIONAL MARKETING (p. 21-39) - 7/2020
10.1177/1069031x20943533 View at source
- EISSN 1547-7215
- ISSN 1069-031X
Marketing y negociación internacional. In: Manual de Internacionalizacion: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización
- Llamazares García-lomas, Olegario
- Arteaga Ortiz, Jesús
- Cerviño Fernandez, Julio
Manual de Internacionalizacion: técnicas, herramientas y estrategias necesarias para afrontar con éxito el proceso de internacionalización (p. 181-312) - 3/2013
Editor: ICEX ESPAÑA EXPORTACION E INVERSIONES
- ISBN 978-84-7811-744-4
Plan de Marketing. In: Manual de creación de empresas. De la oportunidad a la puesta en marcha.
- Cerviño Fernandez, Julio
Manual de creación de empresas. De la oportunidad a la puesta en marcha. (p. 225-266) - 9/2014
Editor: Editorial Aranzadi - Thomson Reuterss
- ISBN 978-84-470-4839-7
Marketing internacional. In: Marketing sectorial
- Cerviño Fernandez, Julio
- Cubillo Pinilla, Jose Maria
Marketing sectorial (p. 423-445) - 9/2008
Editor: ESCUELA SUPERIOR DE GESTION COMERCIAL Y MARKETING (ESIC)
- ISBN 978-84-7356-566-0
How much have Cuban hotel chains learned from foreign partners? A Customer Satisfaction Comparison between Cuban and foreign-managed hotels
- Cerviño Fernandez, Julio
- Fraíz, José Antonio
24th Annual Conference of the Association for the Study of the Cuban Economy - 2014
International franchise presence and intensity level: profile of franchisors operating abroad
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
2nd Global Innovation and Knowledge Academy Conference - 2013
New criteria to select foreign entry mode choice of global franchise chains into emerging markets
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014) (p. 260-267) - 2015
Editor: ELSEVIER B.V.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1199 View at source
- ISBN 1877-0428
To Brand not to Brand or Both? Consequences for Dual-Brand Firms
- Ochoa, Nicolas
- Cerviño Fernandez, Julio
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC) \"Paradigm Shifts and Interactions\" - 2014
European franchise expansion into Latin America. Evidence from the Spanish Franchise System
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
43rd Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC) \"Paradigm Shifts and Interactions\" - 2014
Identifying the factors driving market selection in Latin America
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
7th International Strategic Management Conference (p. 349-356) - 6/2011
- ISBN 978-605-60771-3-5
- ISSN 1307-6205
How Market Environment May Constrain Global Franchising in Emerging Markets
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
9th Annual International Conference on Business: Accounting, Finance, Management & Marketing - 2011
An Empirical Analysis of the Spanish Franchise Diffusion into Latin America
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
AEMARK 2013 : XXV Congreso Nacional de Marketing (p. 131) - 2013
Editor: ESIC
- ISBN 978-84-7356-955-2
Creación de Marca de Destinos Turísticos
- Cerviño Fernandez, Julio
Creation and Development of Tourism Products. Innovation and Experimental Approach / XVII Congreso Internacional de AECIT - 2012
The role of host country characteristics and the franchisor profile in the choice of foreign entry mode choice in international franchising
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
EURAM 2014 \"Waves and winds of strategic leadership for sustainable competitiveness\" - 2014
This researcher has no working papers.
This researcher has no technical reports.
ECO2008-01513 - Propiedad, control y dirección de la empresa familiar: Efectos sobre el comportamiento estratégico de la empresa familiar
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Revilla Torrejon, Antonio Javier
- Muñoz Bullon, Fernando
- Bonache Perez, Jaime Alfonso
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Casasola Martinez, Maria Jose
- Zarraga Oberty, Celia Maria
- Martin Rios, Carlos
- Sanchez Bueno, Maria Jose
- Stirpe, Luigi
- Rodriguez Marquez, Alicia
- Garcia Castro, Roberto Gustavo
- Cuervo Cazurra, Alvaro
- Brewster, Chris
- Parry, Enma L.
- Zahra, Shaker A.
- Un, Chhomroth Annick
Period: 02-06-2009 - 31-12-2012
Type of funding: National
Funding entity: MINISTERIO DE CIENCIA E INNOVACION
Estudio sobre actuaciones de promoción, atracción y retención de inversiones procedentes de países prioritarios para la ciudad de Madrid, Estados Unidos, Asia emergente (China e India) y Latinoamérica (fundamentalmente Brasil y México).
- Cerviño Fernandez, Julio
- Revilla Torrejon, Antonio Javier
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Casasola Martinez, Maria Jose
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Baena Gracia, Veronica
- Stirpe, Luigi
- Rodriguez Marquez, Alicia
Period: 23-06-2008 - 23-09-2008
Funding entity: AGENCIA DE DESARROLLO ECONOMICO MADRID EMPRENDE
Elaboración de un Plan de Negocio de explotación de la Patente propiedad de FDR System por parte de un potencial comprador y valoración económica de la patente
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
- Espejo Navarro, David
Period: 02-11-2021 - 07-12-2021
Type of funding: National
Funding entity: SERGIO JULIO MORILLAS VALERO
Nº Pedido C-119326 - Valoración daños y perjuicios sufrido por cocinas defectuosas del modelo TGS40X de la marca TEKA
- Cerviño Fernandez, Julio
- Rivera Camino, Jaime Eduardo
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
Period: 28-05-2015 - 08-07-2015
Type of funding: National
Funding entity: TEKA INDUSTRIAL, S.A.
Consultoría para elaboración de plan estratégico en el sector de elementos de protección solar
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Cerviño Fernandez, Julio
- Vega Garcia, Montserrat
- Asimakopoulos, Grigorios
- Hernandez Paz, Virginia
Period: 13-11-2020 - 12-04-2021
Type of funding: Regional
Funding entity: SUTOLDO S.L.
Propuesta Metodológica, Desarrollo de Encuesta Telefónica y Cuantificación del Grado de Prestigio y Renombre de las Marcas Españolas en el Mercado Español
- Cerviño Fernandez, Julio
- Cubillo Pinilla, Jose Maria
- Baena Gracia, Veronica
- Demometrica, S.l.
- Llovet Diaz ., Juan
- Brandmark Systems, S.l.,
Period: 15-12-2006 - 15-02-2007
Type of funding: Internal
Funding entity: ASOCIACION DE MARCAS RENOMBRADAS ESPAÑOL
Dictamen Pericial en el ámbito del conflicto societario existente entre los accionistas de la sociedad Baltanxa, S.A. fruto del ejercicio de una acción social de responsabilidad de administradores
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
- Espejo Navarro, David
Period: 11-11-2019 - 15-04-2020
Type of funding: Regional
Funding entity: JOSE MARIA ECHANIZ AIZPURO
Valoración de la Marca Gol-Grupo Metro News S.L.
- Cerviño Fernandez, Julio
- Baena Gracia, Veronica
Period: 22-06-2006 - 22-07-2006
Type of funding: Regional
Funding entity: METRO NEWS S.L.
El Impacto de la implementación de incentivos fiscales en el sector de Videojuegos en. España y su Comparativa Europea
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Baena Gracia, Veronica
- Sanchez Vinent, Mirelis
- Araujo Vila, Noelia
Period: 26-07-2022 - 15-12-2022
Type of funding: Regional
Funding entity: ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE EMPRESAS PRODUCTORAS Y DESARROLLADORAS DE VIDEOJUEGOS Y SOFTWARE DE ENTRETENI
ECO2012-36160 - Estrategias de internacionalización e innovación: desarrollo e implicaciones para la competitividad empresarial
- Nieto Sanchez, Maria Jesus
- Revilla Torrejon, Antonio Javier
- Muñoz Bullon, Fernando
- Cerviño Fernandez, Julio
- Usero Sanchez, Maria Belen
- Casasola Martinez, Maria Jose
- Fernandez Rodriguez, Zulima Magdalena
- Martin Rios, Carlos
- Sanchez Bueno, Maria Jose
- Rodriguez Marquez, Alicia
- Asimakopoulos, Grigorios
- Cenamor Gomez, Javier
- Hernandez Paz, Virginia
Period: 01-01-2013 - 31-12-2016
Type of funding: National
Funding entity: MINISTERIO DE ASUNTOS ECONOMICOS Y TRANSFORMACION DIGITAL
La franquicia española grado de internacionalización y formas de entrada
- Baena Gracia, Veronica
- Cerviño Fernandez, Julio
- Santesmases Mestre, Miguel
Reading date: 16-06-2008
La Imagen del Destino Turístico Portugués en Galicia
- Cardoso, Lucilia
- Cerviño Fernandez, Julio
- Fraíz, José Antonio
Reading date: 01-07-2010
This researcher has no patents or software licenses.
Research groups
Researcher profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id