Casado Ledesma, Lidia lidia.casado@uam.es

Publications

Teaching argumentative synthesis writing through deliberative dialogues: instructional practices in secondary education

  • Casado-Ledesma L
  • Cuevas I
  • Van den Bergh H
  • Rijlaarsdam G
  • Mateos M
  • Granado-Peinado M
  • Martín E
... View more Collapse

Instructional Science (p. 515-559) - 1/8/2021

10.1007/s11251-021-09548-3 View at source

  • ISSN 00204277

Learning science through argumentative synthesis writing and deliberative dialogues: a comprehensive and effective methodology in secondary education

  • Casado-Ledesma, Lidia
  • Cuevas, Isabel
  • Martin, Elena;

Reading And Writing (p. 965-996) - 14/8/2021

10.1007/s11145-021-10191-0 View at source

  • ISSN 09224777

Collaborative writing of argumentative syntheses by low-performing undergraduate writers: explicit instruction and practice

  • Granado-Peinado, Miriam
  • Cuevas, Isabel
  • Olmos, Ricardo
  • Martin, Elena
  • Casado-Ledesma, Lidia
  • Mateos, Mar

Reading And Writing (p. 909-936) - 1/1/2022

10.1007/s11145-022-10318-x View at source

  • ISSN 09224777

This researcher has no books.

This researcher has no book chapters.

Project Cybermanagers: adolescents introducing their peers in the responsible use of ICT

  • Casado, L.
  • Solovera, B.
  • Nieto, M.
  • Barrio Martinez, Cristina Del
  • Meulen, K. van der

1/1/2016

  • iMarina

Cybermanagers: a new way to learn about the positive use of ICT

  • Casado, L.
  • Barrio Martinez, Cristina Del

1/4/2016

  • iMarina

Las discusiones con una meta de integración de posturas y su impacto en la escritura de síntesis y la adopción de perspectivas

  • Casado, L.
  • Martín, E.
  • Cuevas Fernández, María Isabel

1/1/2018

  • iMarina

Traditional debates versus reflective discussions: Impact on argumentative strategies and perspective taking in secondary school students

  • MARTÍN, E.
  • Casado, L.
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel

1/1/2018

  • iMarina

La influencia de las actividades de argumentación oral en la mejora de la adopción de perspectivas y de la competencia argumentativa. Análisis del papel de la demanda

  • Martín, E.
  • Casado, L.
  • Cuevas Fernández, María Isabel

1/1/2018

  • iMarina

The influence of participation in oral discussion contexts on the writing of argumentative syntheses: design and evaluation of an intervention to improve argumentative competence and the ability to take perspective in secondary school students

  • Casado, L.
  • Martín, E.
  • Cuevas Fernández, María Isabel

1/1/2018

  • iMarina

Diseño, aplicación y evaluación de cuatro programas de intervención, desarrollados en contextos de discusión oral, para mejorar la escritura de síntesis argumentativas y el perspectivismo en estudiantes de secundaria

  • Casado-Ledesma, L., Cuevas, I. y Martín, E

24/4/2019

  • iMarina

This researcher has no working papers.

This researcher has no technical reports.

Elaborar síntesis argumentativas a partir de fuentes en Secundaria y Universidad: análisis de componentes instruccionales y su aplicación al diseño de una formación docente

  • Martin Ortega, Elena (Investigador/a)
  • Granado Peinado, Miriam (Investigador/a)
  • Cuevas Fernandez, Maria Isabel (Investigador principal (IP))
  • CASADO LEDESMA, LIDIA (Investigador/a)
  • Nuñez Cortes, Juan Antonio (Investigador/a)
  • Martinez Alvarez, Isabel (Investigador/a)
  • Luna Chao, Maria (Investigador/a)
  • Mateos Sanz, M Mar (Investigador principal (IP))
  • Villalon Molina, Ruth (Investigador/a)
  • Pardo Merino, Antonio (Investigador/a)
  • Gonzalez Lamas, Jara (Investigador/a)
... View more Collapse

Period: 01-06-2020 - 31-05-2023

Type of funding: National

Amount of funding: 33880,00 Euros.

  • iMarina

This researcher has no supervised thesis.

This researcher has no patents or software licenses.

Last data update: 3/18/24 12:37 PM